Skocz do zawartości

Przeróbka szyb manualnych na elektryczne tył / ele szyby tył


Rekomendowane odpowiedzi

Gość wojtek06061989

Witam mam astrę G (5 drzwi) z elektrycznymi szybami oryginalnie tylko z przodu chce teraz za brać się za przeróbkę tylnych i zauważyłem ze fabryka wrzuciła kompletne okablowanie do elektrycznych szyb z tylu moje pytanie brzmi czy zatem moduł od sterowania szybami jest z opcja na 4 szyby i czy w tych kabelkach w tylnych drzwiach jest teraz prąd i wystarczy kupić elektryczną prowadnice i guzik do sterowania i będzie wszystko działać?? także domykanie z pilota?? a i czy konieczna jest wymiana Przycisków sterujących u kierowcy z podwójnego na poczwórny aby działały tylne szyby bo wydaje mi się ze chyba nie... bo ciężko dostać taki poczwórny przycisk proszę o odpowiedzi, z góry dzięki pozdrawiam :shock:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/12986-przer%C3%B3bka-szyb-manualnych-na-elektryczne-ty%C5%82-ele-szyby-ty%C5%82/
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Gość wojtek06061989

założyłem juz przycisk poczwórny dla kierowcy od szyb i z tyłu do sterowania także założyłem ale nie zakładam narazie mechanizmów podnoszenia gdyż nie ma w okablowaniu prądu.... nawet te przyciski z tylu sie nie podświetlają..... czego mi jeszcze brakuje ze nie mam na tyle prądu?? prosze pomóżcie bo nie moge tego rozgryżć z góry dzięki

 

[ Dodano: Sob Lut 07, 2009 12:20 ]

w koncu sie z wszystkim uporałem :? jak bede mial chwile to wrzuce wyniki moich przerobek pozdrawiam

 

[ Dodano: Wto Lut 10, 2009 21:47 ]

Na początek zaznaczę ze w mojej astrze miałem pełne okablowanie szyb elektrycznych w drzwiach tylnych i przednich ale ku mojemu zdziwieniu nie było go w progach tak więc musiałem "ciągnąć" kable od przednich drzwi kierowcy a dokładnie od przelotki tych drzwi az do przelotki drzwi tylnych gdyż chciałem żeby to bylo jak w oryginale to musiałem zdobyć tzw. piny których brakowało zdobyłem je kupując na szrocie odciętą przelotkę (koszt 15 zł)

-zdjęcie tego ustrojstwa ;p

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb51db7c8b191216.html

fb51db7c8b191216gen.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/56ee642561dfee6b.html

 

56ee642561dfee6bgen.jpg

 

kolejnym etapem było ustalenie miejsca danego pinu zgodnie z okablowaniem jakie bylo już w drzwiach w tym celu przygotowałem małe schematy własnej produkcji

-zdjęcia

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a8c7398241299b77.html

a8c7398241299b77gen.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5f338d2eb73d0fa7.html

 

5f338d2eb73d0fa7gen.jpg

 

następnie położenie w progach kabli była to wiązka 4 cienkich kabelków (góra,dół,domykanie, podświetlenie) i dwóch grubych (stały prąd, masa) z lewej i prawej strony. Z lewej prowadzimy kable prosto do przelotki a od prawej musimy przejść przez całą tapicerkę przednią jest na to dużo sposobów ja szedłem tuż pod schowkiem za zapalniczka i pod bezpiecznikami. prąd stały (gruby kabel) cięglem do bezpieczników a masę z obu stron brałem z miejsca w którym jest oryginalnie czyli koło słupka przedniego za równo z prawej jak i lewej strony

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/799d9c04dc32f312.html

 

799d9c04dc32f312gen.jpg

 

kable prowadzimy w takich plastikowych profilach w których już są inne oryginalne wiązki zapewnia to bespieczeństwo przed ich uszkodzeniem;

to by było na tyle w kwestii okablowania dodam ze oczywiście zarówno przedni poczwórny jak i tylne pojedyncze przyciski założyłem oryginalne

 

teraz kolej na mechanizmy podnoszenia tylnych szyb a wiec jak wiadomo oryginalne sa bardzo trudno dostępne i drogie coś około 250zł za sztukę tak wiec ja kopiłem mechanizmy przednie (40zł) za sztukę i adaptowałem je do mechanizmów tylnych korbowych

 

przeróbka jest dosyć prosta wymontowujemy mechanizmy tyłu i odcinamy ich dolną cześć tą gdzie jest oś korby odcinamy ja tuż pod opornikiem następnie odcinamy także górną cześć mechanizmu szyb przednich (tej co zakupiliśmy) tuż nad górną śrubka mocującą silniczek ZALECAM JEDNAK ABY PRZED ODCINANIEM DOKŁADNIE JESZCZE SPRAWDZIĆ I PRZY PASOWAĆ CZY PO ODCIĘCIU I ZŁOŻENIU ELEMENTU GÓRNEGO TYLNEGO MECHANIZMU I ELEMENTU DOLNEGO MECHANIZMU PRZEDNIEGO WSZYSTKO PASOWAŁO IDEALNIE CHODZI O TO ŻEBY ZĘBATKA SCHODZIŁA SIĘ DOBRZE Z ELEMENTEM ZĘBATYM pokaże to na zdjęciach;

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9295b94db80efe52.html

9295b94db80efe52gen.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/abbbe15b805fb3b7.html

abbbe15b805fb3b7gen.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/91a8f78ad866946f.html

91a8f78ad866946fgen.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c17a30ac19e5ed0b.html

c17a30ac19e5ed0bgen.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d9f605a59b1b4198.html

d9f605a59b1b4198gen.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0f1c1740364ab780.html

 

0f1c1740364ab780gen.jpg

 

jeżeli wszystko dobrze sie schodzi to trzeba to zespawać najlepiej migomatem zeby nic nie przepalic, następnie na zimny metal założyć silniczek i brać sie za montowanie tego w drzwiach:)

 

tu sprawa jest dosyć prosta trzeba jednak zwrócić uwagę na to by nieco zmienić kąt ustawienia całego mechanizmu bo jeśli się go założy na dwie górne oryginalne dziury (które będą pasować) a zmienimy tylko dolne (co jest konieczne bo teraz mechanizm jest większy) to niestety ale nie domkniemy drzwi bo opornik drzwi przy zamknięciu będzie uderzał w silniczek tak wiec montujemy tylko na jedna oryginalną górną dziurkę tą od strony słupka a drugą robimy wyżej w taki sposób by mechanizm przekręcił się nieco w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara pozwoli to nam na odejście od tego opornika drzwi... ja u siebie dodatkowo odciąłem dolne mocowanie od strony słupka aby być pewnym ze już nie będzie to tam blokować tak wiec ja zamontowałem ten mechanizm na 3 śrubkach teraz zostało podłączenie kabla (w moim wypadku tego który był oryginalnie) kabel może się wydawać za krótki jednak po wyczepieniu go z plastikowych zatrzasków trzymających go przy drzwiach spokojnie wystarcza i nie trzeba go przedłużać ;p na tym kończy się cała nasza zabawa i zostaje nam mile użytkowanie 4 ele szybek 8)

 

aha dodam ze przez przednią lewą przelotke kabli jest cięzko przelożyć kolejne kable od szyb wiec ja obszedlem to bokiem i pod uszczelka je przelozylem i dopiero w ta czarną gume włożylem ale jak ktoś jest wytrwały to i przełoży oryginalnie te kable ja nie wiedziałem jak to cale wyjąć i dlatego tego nie robilem... teraz wiem ze trzeba by bylo to cale wepchnąć do środka...

 

koszt całej operacj:

-mechanizmy przednie prawy i lewy 80zł

-przycisk poczwórny i dwa pojedyncze 80zl

-przelotka z pinami 15zł

-przesyłka części 20zł

RAZEM około 200zł i dużo zabawy ;p

 

W razie pytań lub gdyby linki ze zdjęciami wygasły piszcie na PW lub wojtek06061989@wp.pl bo nie wiem czy te linki będa na zawsze... pozdro

 

  • 4 miesiące temu...
Gość Anonymous

Witam. Mam do Ciebie pytanie jak się sprawują szybki u ciebie z tyłu? Zbliża się powoli wiosna więc będę za niedługo działał u siebie. Zastanawia mnie jednak to czy nie próbowałeś przełożyć samych silników do mechanizmów ręcznych czyli trochę inaczej niż u ciebie. Pytam bo ja wymyśliłem taką koncepcję, a na szrocie obiecali mi wymontować same silniki z uszkodzonych mechanizmów.

 

Bylo juz na innych forach oplwskich ja ATT czy OAKP. Opisywalem jak przerobic mechanizm recxny na elektryczny wykozystujac silniczek od tigry, corsy, viki itp.

 

Gość wojtek06061989

tak da sie to zrobić kolega wesol robil taką przeróbke i ja właśnie na jego wskazówkach sie wzorowalem za co wielkie podziekowania dlaniego :?:

 

P.S wesoł wie co mówi :roll:

 

Gość Anonymous

Tak się jeszcze zastanawiam czy przypadkiem mechanizmy el. szyb od omegi (tylne oczywiście) nie podejdą do astry. Nie próbował ktoś z was takiej przeróbki?

 

Tak się jeszcze zastanawiam czy przypadkiem mechanizmy el. szyb od omegi (tylne oczywiście) nie podejdą do astry. Nie próbował ktoś z was takiej przeróbki?

Od omy chyba byly linkowe mechanizmy. Moze sie i da ale ja wolalem zeby to dzialalo sprawnie i dobrze podnosilo a nie jak te mechanizmy uniwersalne z allegro.

 

Gość Anonymous

wesol. No właśnie są linkowe i te oryginalne elektryczne w astrze też są linkowe. Szkoda że nie mam jakiegoś dobrego znajomego na szrocie bo bym poeksperymentował, a tak to ryzyk fizyk

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności