Skocz do zawartości

Szarpanie przy delikatny dodawaniu gazu i obrotach 1600-1800


Rekomendowane odpowiedzi

Gość bartosz333

Bylem dzisiaj u fachmena od wydechow, ktory nacial rure przed katem i kazal sie przejechac... Bez zmian. Niestety. Koles powiedzial, ze nie zna sie na mechanice tylko na tlumikach, ale jak dla niego to problem tkwi w pompie paliwa. No i przy okazji dowiedzialem sie, ze mam peknieta sprezyne przy tylnym lewym kole. Wiem, ze to nie na temat, ale chcialem sie wyzalic... :wink:

 

Teraz gdy jest chłodniej, astra mniej szarpie (prawie wcale). DLACZEGO?? Profilaktycznie jutro przeczyszczę przepustnicę... Ale nie sądzę by pomogło.

 

  • 2 tygodnie później...
Gość bartosz333

Niekonczacej sie opowiesci ciag dalszy... Teraz glownym podejrzanym stal sie... czujnik polozenia przepustnicy. Tak twierdzi mechanik z ASO Opla, ktory jako jedyny wydawal sie byc zorientowany w tym o co w tych silnikach chodzi. Uwaza on tez, ze usterka czujnika moze byc powodem mulenia auta na niskich obrotach. W srode umowilem sie na warsztat...

 

Gość bartosz333

..a sprawdzales czy swiece sa dokrecone?

Pewnie, ze sprawdzalem... Podmienialem swiece nawet z innymi.

 

[ Dodano: Nie Paź 12, 2008 15:36 ]

Witam ponownie! W zwiazku z pytaniami na PW dziele sie kolejnymi doswiadczeniami jakie nabylem. Panowie w ASO podmienili silnik krokowy i czujnik polozenia przepustnicy i efekt jest taki, ze auto przestalo szarpac na drugim biegu. Wciaz szarpie na trojce i jedynce choc mam wrazenie, ze ciut mniej. Nie wiem czy Panowie nie grzebali czasem w oprogramowaniu auta, zeby zniwelowac to szarpanie zamiast szukac przyczyny... Czy to wogole jest mozliwe? Dziwi mnie po prostu, ze na dwojce jest faktycznie duza poprawa, a na trojce i jedynce jak bylo tak jest. Jak zglaszalem usterke to wspominalem przede wszystkim o drugim biegu w serwisie. Nastepna wizyta w ASO w srode. Poki co dosc dobrze mi sie rozmawia z tamtejszym mechanikiem. Zobaczy co bedzie w srode. Pozdrawiam.

 

[ Dodano: Pią Paź 17, 2008 20:25 ]

Finał mojej historii jest taki, ze Panowie podmieniali kolejne czesci i sprawdzali po czym stwierdzili, ze auto zachowuje sie normalnie, a jedynym problemem jest to, ze jest strasznie zamulone przez jazde na niskich obrotach. Zrobili update komputera i stwierdzili, zeby go teraz jak najczesciej przeganiac powyzej 4 tys obrotow. Rzekomo przy odpowiednich warunkach te auta beda szarpac. Wyglada na to, ze na razie daje sobie spokoj z tym szarpaniem i zastosuje sie do rad fachowcow. Wspominali cos o nagarze, ktory moze byc na zaworach przez co moga sie one do konca nie zamykac czy cos w tym stylu.

 

[ Dodano: Sob Gru 13, 2008 15:36 ]

Jeszcze raz pozwole sobie odswiezyc stary temat... Powiedzcie mi prosze jak to jest mozliwe, ze asterka moja szarpie tylko przy operowaniu gazem... Na ssaniu trzyma 1,5 tys idealnie, tak samo gdy zjezdzam z gorki na biegu itp... Tylko przy tym nieszczesnym operowaniem gazem. Co za roznice robi silnikowi czy 1,5 tys obrotow ma z tego czy innego powodu? Z gory dzieki za zainteresowanie tematem.

 

  • 9 miesięcy temu...
Gość Anonymous

Pozwolę sobie na odświeżenie tematu i pochwaleniu się jak udało mi się pozbyć przykrych objawów opisanych w pierwszym poście. Jak mi kilka osób doradziło (i kolega bartosz333 wspomina), zacząłem bardziej męczyć silnik i jeździć na wyższych obrotach. Do tego przeczyściłem EGR i używałem pb98 (raczej bez znaczenia). Objawy zaczęły powoli ustępować, by ostatecznie zniknąć po około 2 tygodniach. (wcześniej zmieniałem bieg przy 2000-2500rpm, teraz często w okolicach 3000rpm)

 

Gość Anonymous

Witam wszystkich opel maniaków.

 

Czytałem wiele postów na temat szarpania, wiele elementów powymienianych i nic. Mam podobny problem też podmieniałem różne podzespoły i żadnych zmian. Dochodzę do wniosku , że problem występuje przy przejściu z biegu jałowego na główny i przyczyną szarpania jest silnik krokowy a dokładnie grzybek , który nie domyka dopływu powietrza i zakłóca pracę dodatkowym powietrzem. Po odpięciu silniczka na pracującym silniku ( ważne aby silnik pracował i nie był na ssaniu bo grzybek się cofa) szarpanie jest o wiele mniejsze . Proszę innych użytkowników o sprawdzenie czy u nich po odpięciu krokowego też jest mniejsze szarpanie.

 

PS. Silniczek podmieniałem ale tylko część elektyrczną i nie było zmian.

 

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam. Tydzień temu zakupiłem Astre G 98r silnik 1.8 16V . Mój problem był identyczny po dodaniu gazu przy obrotach 1600-1800 samochód szarpał . Pojechałem do warsztatu wymienili przepustnice co nie pomogło. Troszkę przejść było ale nie będe sie rozpisywał Efekt końcowy= wymieniony zawór EGR. Teraz jest wszystko ok jezdzi tak jak powinna. (Uwaga u niektórych może pomóc zaślepka o której pisze na forum ale tylko u niektórych z tego względu iż zaworek może był uszkodzony mechanicznie lub elektrycznie). Mam nadzieje że komuś pomoge swoimi doświadczeniami. Pozdrawiam

 

Gość bartosz333

U mnie to by pasowalo, bo ja zauwazylem problem po wymianie EGRa (byl wymieniany z powodu bledu, ktory wyskakiwal), ale pozniej ten nowy EGR Delphi byl wymieniany na inny tej samej firmy i w zasadzie nic sie nie zmienilo... ??? Sprobuje jeszcze raz podmienic jak znajde kogos kto ma pasujacy. Dzieki za info!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności