Skocz do zawartości

Utrata mocy w Signum Y30DT


Gość tomekjew

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc! Ja tez juz pisalem o swoim problemie z przekladnia: "Piski w automacie" (mowimy o przekladni automatycznej oczywiscie?). Jak nazwa wskazuje w moim Signumie bylo juz slychac "uszkodzenie". Nie jest to tania sprawa. Z moich doswiadczen i z tego co uslyszalem w serwisie, to remont lepiej zrobic jak najszybciej, wtedy jest szansa, ze mniej bedzie do wymiany. Krotko mowiac w naszych modelach, przekladnia jest za slaba do mocy silnika (zbyt "oszczednie" skonstruowana). Najczesciej lozyska, ktore utrzymuja wszystkie walki "wyrabiaja" sobie luzy w obudowie, a potem kolejno wyrabiaja sie pozostale elementy. Jesli to sa poczatki to w dobrym serwisie caly remont powinien kosztowac ok. 4.000. Jesli beda do tego jeszcze przekladnie planetarne to nawet 8.000, a jak dojdzie jeszcze sterownik to chyba lepiej kupic nowa przekladnie. Z tego co wiem, to cala przekladnie mozna kupic za jakies 20.000 ! Dlugo by pisac, ale faktycznie mozna jezdzic az automat calkiem sie rozpadnie i wymieniac, albo szybko naprawiac. Ja naprawialem w Poznaniu, zrobili to szybko i dobrze :-) Pozdrawiam

 

 

Dzięki za odp. ale problem w tym że w mało jest fachowców od automatów w woj.lubelskim a ci których mam w pobliżu nie chcą się podjąć takiej naprawy (może to i lepiej) tylko chcą wymienić całą skrzynię, a jak ci się po naprawie sprawuje automat słyszałem dużo opinii że po naprawie i tak skrzynie nie pracuje idealnie

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Po remoncie skrzynia zachowuje sie bardzo dobrze i wreszcie jazda sprawia przyjemnosc ;p Jak dlugo tak bedzie? Nie mam pojecia, ale szef serwisu powiedzial, ze moge spodziewac sie kolejnych klopotow, powiedzmy za rok. Powiedzial, ze te silniki maja za duzy moment do tej przekladni i lepiej bylo kupic z manualna... Hahaha teraz to i ja jestem madry! Jednakze mowil tez, ze jak jezdzi sie w miare spokojnie (co to znaczy?) i pilnuje wymiany oleju w pore (w tym modelu co 60 tys. km i to tylko metoda dynamiczna) to zywotnosc jej znacznie sie wydluza. My i tak nie mamy zle, bo sa duzo gorsze przekladnie :wesoly: Kolejna sprawa, to remontowana przekladnia, wbrew pozorom pracuje dluzej, bo rozkalibrowane gniazda lozysk sa naprawiane poprzez wklejenie stalowych tuleji i to znacznie poprawia sytuacje. Chcialbym jeszcze pare slow nt. wymiany oleju. Normalne odkrecenie korka i spuszczenie oleju pozwala wymienic tylko jakies jego 40%. Normalnie w przekladni jest troche ponad 7l oleju. Po drugie filtr jest w srodku i bez odkrecenia jednej pokrywy nie da sie tego zrobic! Po trzecie tzw. wymiana dynamiczna pochlania wiecej oleju (a nie jest tani!), ale daje pewnosc, ze wszystko jest dobrze przeplukane. Na koniec powiem jeszcze tylko, ze jechalem ze Szczecina do Poznania na remont bo to podobno najlepszy serwis w Polsce [ja nie narzekam:)] i do tego zrobili wszystko w niecale trzy dni, oczywiscie nie za darmo! Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej! Po remoncie skrzynia zachowuje sie bardzo dobrze i wreszcie jazda sprawia przyjemnosc ;p Jak dlugo tak bedzie? Nie mam pojecia, ale szef serwisu powiedzial, ze moge spodziewac sie kolejnych klopotow, powiedzmy za rok. Powiedzial, ze te silniki maja za duzy moment do tej przekladni i lepiej bylo kupic z manualna... Hahaha teraz to i ja jestem madry! Jednakze mowil tez, ze jak jezdzi sie w miare spokojnie (co to znaczy?) i pilnuje wymiany oleju w pore (w tym modelu co 60 tys. km i to tylko metoda dynamiczna) to zywotnosc jej znacznie sie wydluza. My i tak nie mamy zle, bo sa duzo gorsze przekladnie :wesoly: Kolejna sprawa, to remontowana przekladnia, wbrew pozorom pracuje dluzej, bo rozkalibrowane gniazda lozysk sa naprawiane poprzez wklejenie stalowych tuleji i to znacznie poprawia sytuacje. Chcialbym jeszcze pare slow nt. wymiany oleju. Normalne odkrecenie korka i spuszczenie oleju pozwala wymienic tylko jakies jego 40%. Normalnie w przekladni jest troche ponad 7l oleju. Po drugie filtr jest w srodku i bez odkrecenia jednej pokrywy nie da sie tego zrobic! Po trzecie tzw. wymiana dynamiczna pochlania wiecej oleju (a nie jest tani!), ale daje pewnosc, ze wszystko jest dobrze przeplukane. Na koniec powiem jeszcze tylko, ze jechalem ze Szczecina do Poznania na remont bo to podobno najlepszy serwis w Polsce [ja nie narzekam:)] i do tego zrobili wszystko w niecale trzy dni, oczywiscie nie za darmo! Pozdrawiam

To może jakiś namiar na warsztat albo adres strony

i dzięki za odp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Przepraszam za zwloke, ale troche mi zajelo odszukanie wizytowki... Mowilem o serwisie "Teo Motors" Swadzim (kolo Poznania), ul. Ogrodowa 3, tel. 061-6524930. Dojazd do serwisu jest w sumie prosty. Nalezy jechac przez Poznan droga krajowa w kierunku na Pniewy. Za Poznaniem jest dwupasmowka i po jakichs 10 km, bedzie zjazd m.in. na Swadzim. Zreszta jak masz nawigacje to nie powinno byc klopotu.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc! Przepraszam za zwloke, ale troche mi zajelo odszukanie wizytowki... Mowilem o serwisie "Teo Motors" Swadzim (kolo Poznania), ul. Ogrodowa 3, tel. 061-6524930. Dojazd do serwisu jest w sumie prosty. Nalezy jechac przez Poznan droga krajowa w kierunku na Pniewy. Za Poznaniem jest dwupasmowka i po jakichs 10 km, bedzie zjazd m.in. na Swadzim. Zreszta jak masz nawigacje to nie powinno byc klopotu.

Pozdrawiam

 

 

Dzięki za pomoc ,zadzwonię zobaczę co mi powiedzą

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno! Moze ktos ma pomysl (tak przy okazji), co moze byc przyczyna takiego kopcenia? Silnik nie "bierze" oleju, turbo pracuje dobrze, rozrzad tez... Moze to wtryski, a moze po prostu kiepskie paliwo? -------- wybacz ale jedno pytanie na początek, jeździsz dynamicznie, po prostu butujesz autko ? :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno! Moze ktos ma pomysl (tak przy okazji), co moze byc przyczyna takiego kopcenia? Silnik nie "bierze" oleju, turbo pracuje dobrze, rozrzad tez... Moze to wtryski, a moze po prostu kiepskie paliwo? -------- wybacz ale jedno pytanie na początek, jeździsz dynamicznie, po prostu butujesz autko ? :wesoly:

 

 

Jeżeli to pytanie do mnie to jeżdżę dynamicznie a co do kopcenia to koledzy pisali już dużo o tym na początek sprawdź EGR

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tomekjew nie chodzi mi o to,że ja mam taki problem tylko Ty o tym pisałeś, więc erg mam ok, wprawdzałem go po kompem, wtryski są ok, turbo było sprawdzane ma 90% wydajności, a samochód kopci - nie musisz miec nic niedomagającego, diesel pod dużym obciążeniem będzie kopcił, jednym zaczyna się to wcześniej innym później, ja sie tym nie przejmuje, jeśli wszystko mam sprawne to po prostu tak musi byc więc jeśli masz V6 to nie powinieneś się tym raczej martwic w końcu silnik jest o wiele odporniejszy od 1,3 w corsie a i tak corsolot przy butowaniu ma sie całkiem dobrze :wesoly: pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie! To ja pytalem o to kopcenie (lutek125)! Wlasciwie nie chodzi o jakis ciemny dym z rury (bo go nie ma), tylko o sadze w kolektorze ssacym... Podczas wymiany EGR fachowiec poinformowal mnie, ze kolektor byl prawie zapchany sadza i pytal czy przypadkiem silnik nie pali oleju? W tym problem, ze jak pisalem juz wczesniej silnik nie bierze oleju, nie "kopci" z rury, ma fantastyczne przyspieszenie itd., a jednak pojawia sie sadza! Jestem umowiony z jednym diagnostykiem i bedzie szukal co jest grane :-) Jak bede wiedzial cos wiecej to opisze na forum.

Pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! jakie macie przebiegi,ja mam 192000 tyś i2004 r,narazie takich problemów nie było,silnik 177km,ale zaczynam się obawiać.Może mi ktoś powie kulturalnie jeżdżąc ile można zrobić na tych silnikach i jakie problemy mogą wystąpić po 200tyś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności