Skocz do zawartości

Prostownik


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Niedźwiedź

IMO nie ma znaczenia. Skoro rezystancja własna akumulatora jest stała to w zalezności od wymagań dla danego akumulatora, ustawiając napięcie uzyskuje się stały prad.

Chociaż mnie się wydaje, że akumulatory ładuje sie raczej stałym prądem, przynajmniej takie sformułowania się używa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/3/#findComment-335894
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

A gwoli ciekawostek to ma ktoś jeszcze aku który jest na chodzie 6,5 roku

Mój ma 15 lat (nówka ze sklepu) i tylko 2 razy padł bezpiecznik.Niestety niedawno komuś pozyczyłem i zapomniałem komu? :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/3/#findComment-335857
Udostępnij na innych stronach

Mój ma 15 lat (nówka ze sklepu)

No to chylę czoła.

 

Tak to jest jak w temacie o prostowniku chwalimy się akumulatorami - chyba, że 15 lat temu w akumulatorach montowali bezpieczniki :mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/3/#findComment-335778
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak w temacie o prostowniku chwalimy się akumulatorami

A może chwalimy się kulturą techniczną, co ?

Jeżeli ktoś ma na chodzie takie zabytki to chyba świadczy o czymś.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/3/#findComment-335777
Udostępnij na innych stronach

I tu właśnie jest największy problem, bo wymagający zmiany sposobu myślenia.

Podstawą jest stałe napięcie ładowania a nie prąd jaki chcemy uzyskać.

 

Nie zgodzę się niestety. Właśnie w większości prostowników jest stabilizowanie napięcie kręcimy sobie pokrętłem ustawiając napięcie i tym samym na amperomierzu ustawiamy żądany prąd, który spada odwrotnie proporcjonalnie do naładowania akumulatora.

Czyli ustawiamy np. 15V i na początku prąd płynie 3A a po dwóch godzinach ciągle jest 15V a prąd spadł na 0,5A bo akum sie naładował już troszkę.

Nieważne przecież (teoretycznie) jakim napięciem ładujemy akumulator tylko jakim prądem

(a dokładnie 0,1xpojemnośc) (no chyba że ma w środku jakaś elektronikę która to sprawdza!:wesoly:). Przecież jeżeli będziemy akumulator ładować nawet napięciem 24V a prąd przez niego będzie płyną prawidłowy to nic się mu nie stanie !! Żadne gazy sie nie wydzielą poza nadmiar!!

I kolejna sprawa rezystancja akumulatora nie jest stała zmiana się wraz z poziomem naładowania!! Rozładowany akum mała rezystancja duży prąd ładowania i odwrotnie!!

 

Mama nadzieję że jasno to wszystko opisałem.

 

Zibi trudno mi uwierzyć że masz SPRAWNY akumulator który ma 15 lat, praw fizyki się nie przeskoczy!! Wcześniej czy później dochodzi do zasiarczenia ołowianych elektrod i utraty pojemności a w gorszych przypadkach do zwarcia pod wpływem wstrząsów.

No chyba ze z pojemności np. 50Ah zostało Ci 5 Ah :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/3/#findComment-335632
Udostępnij na innych stronach

Właśnie w większości prostowników jest stabilizowanie napięcie

Nie. W większości prostowników regulujesz tylko wielkość natężenia, a nie napięcie. Możesz mieć wybór 6, 12, 24 V ale na rzeczywistą wartość napięcia nie masz wpływu. Ustawiasz na 12V a faktycznie masz do 16V

 

Nieważne przecież (teoretycznie) jakim napięciem ładujemy akumulator tylko jakim prądem

(a dokładnie 0,1xpojemnośc) (no chyba że ma w środku jakaś elektronikę która to sprawdza!:wesoly:). Przecież jeżeli będziemy akumulator ładować nawet napięciem 24V a prąd przez niego będzie płyną prawidłowy to nic się mu nie stanie !! Żadne gazy sie nie wydzielą poza nadmiar!!

Żadnej elektroniki tam nie ma.

A idąc tym tokiem myślenia to dlaczego nie ładować napięciem 220V a tylko dobrym prądem?

Czy nie spotkałeś się z sytuacją kiedy pada regulator napięcia w alternatorze? Wystarczy, że ładuje koło 17V i z instalacją i akumulatorem dzieją się cuda - łącznie z jego wybuchem.

 

Zibi trudno mi uwierzyć że masz SPRAWNY akumulator który ma 15 lat, praw fizyki się nie przeskoczy!!

Przecież Zibi pisze o prostowniku, a nie o akumulatorze. Akumulatory nie mają bezpieczników.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/3/#findComment-335626
Udostępnij na innych stronach

U mnie niema żadnego przełącznika 6,12,24V tylko potencjometr którym regulujesz płynnie napięcie. A tym samym żądany prąd. Dlatego chodź własnej roboty nie odłożę go na półkę!!

 

A tak jak mówiłem masz właśnie te 16V bo jak byś miał 12 to byś nie był w stanie uzyskać właściwego przepływu prądu!:wesoly:

 

230V nie można z prostej przyczyny!! Bo tak jak mówiłem!! To jest zależność napięcie/prąd!!

Po prostu przy tak wysokim napięciu byłby ogromny prąd!!

W zależności od akumulatora i stopnia rozładowania np. przy 20V na jednym możesz mieć 2A a na innym 5A :wesoly:

Chyba się ciągle nie rozumiemy!!

A co do regulatora On ma za zadanie utrzymywać stałe napięcie w instalacji nie zależnie od obrotów silnika!!! TAk to pardwa jak sie uszkodzi to elektryka wariuje bo masz ciągłe skoki/wahania napięcia!! i IDZIE MAX NAPIĘCIE JAKIE DAJE ALTERNATOR.

 

[ Dodano: Czw Kwi 12, 2007 09:44 ]

A gwoli ciekawostek to ma ktoś jeszcze aku który jest na chodzie 6,5 roku

Mój ma 15 lat (nówka ze sklepu) i tylko 2 razy padł bezpiecznik.Niestety niedawno komuś pozyczyłem i zapomniałem komu? :wesoly:

 

Zibi zacytował Yrka67, a On mówił o akumulatorze a nie o prostowniku wiec z stąd moja pomyłka!! Myślałem że Zibi też mówi o akumulatorze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/3/#findComment-335621
Udostępnij na innych stronach

A tak jak mówiłem masz właśnie te 16V bo jak byś miał 12 to byś nie był w stanie uzyskać właściwego przepływu prądu!:wesoly:

230V nie można z prostej przyczyny!! Bo tak jak mówiłem!! To jest zależność napięcie/prąd!!

Po prostu przy tak wysokim napięciu byłby ogromny prąd!!

A w czym problem uzyskać np.

- przy 220 V prąd 0.1 A - czy to za dużo

- przy 12 V prąd 15 A - czy to mało

przecież to tylko kwestia prostownika.

U mnie niema żadnego przełącznika 6,12,24V tylko potencjometr którym regulujesz płynnie napięcie. A tym samym żądany prąd. Dlatego chodź własnej roboty nie odłożę go na półkę!!

I nie odkładaj. Tylko jak kupisz aku Futura+ i będziesz go ładował tak jak dotychczas to się nim długo nie nacieszysz. Powtórzę - najważniejsze dla tego akumulatora jest stałe napięcie (max. 14.4 V), a nie to czy ładujesz go prądem 0.1 pojemności.

A co do regulatora On ma za zadanie utrzymywać stałe napięcie w instalacji nie zależnie od obrotów silnika!!! TAk to pardwa jak sie uszkodzi to elektryka wariuje bo masz ciągłe skoki/wahania napięcia!!

To efekt za dużego napięcia, a nie jego skoków.

Zibi zacytował Yrka67, a On mówił o akumulatorze a nie o prostowniku wiec z stąd moja pomyłka!! Myślałem że Zibi też mówi o akumulatorze.

Dlatego pisałem, że jak jeden pisze o akumulatorze, a drugi o prostowniku i nie czyta się dokładnie postów to później tak wychodzi.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/3/#findComment-335607
Udostępnij na innych stronach

A po co ładować akumulator 230V jak On jest na 12V?? Dlatego napisałem Ze teoretycznie napięcie nie jest ważne a przynajmniej nie w takim wąskim zakresie jak 2,4V. (12-14,4) A prąd.

Pewnie że napięcie jest za duże! Przecież przed stabilizatorem musi być większe niż za żeby stabilizacja miała sens! Ale napięcie też zmienia się/waha z w zależności od obrotów silnika! Może np. pływać miedzy 18 a 30V i elektronika głupieje bo potrzebuje stałego napięcia.

 

Tak napisałeś że Zibi się pomylił, ale ja odnosiłem sie do posta Zibiego a nie Twojego i też na to zwróciłem uwagę że coś pokręcił.

 

A co się stanie jak podasz na ten akumulator STAŁE napięcie ale nie 14.4V tylko 14.6 to co szklakentrafen?? Czyli jest ważne stałe napięcie czy to żeby nie przekraczać 14.4V ??

 

No dobra a jak zapodasz mu te 14.4v a prąd przez niego popłynie 10A (a akum 40Ah). To co nic mu sie nie stanie ?? Wątpię :wesoly:

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/1391-prostownik/page/3/#findComment-335606
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności