Gość Anonymous Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Mam zamiar zostać właścicielem Astry z dieslem 1.7 CDTI która jeździła poprzednio w firmie. Autko chcę kupić w autokomisie dealera Opla. Panowie kuszą mnie samochodem z roku 2005 z przebiegiem 125 tyś km z gwarancją G2 ( okres 6 miesięcy na silnik i skrzynię biegów - właściwie na samą mechanikę bez turbiny ) zapewniają że silnik ten jest praktycznie nie do zabicia jeżeli się o niego dba. Obiecują że samochód będzie po ich przeglądzie pod względam technicznym ( wyraźnie prosiłem o sprawdzenie stanu turbiny ) przez co będą wykluczone jakiekolwiek niespodzianki - tak przynajmniej twierdzą. Mam pytanie ogólne - czy za cenę ~24000 zł ( klimatyzacja,ABS, centralny zamek, alarm lakier zwykły biały ) nie pakuję sie w kłopoty czy faktycznie nie ma się specjalnie czego obawiać, dodam jeszcze że będzie to mój pierwszy diesel w życiu i nie mam specjalnie doświadczeń w tym względzie ( teraz poruszam sie meganką 1,6 16V ). Będę bardzo wdzięczny za wszelkie porady i sugestie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14088-kupno-samochodu-opel-astra-17-cdti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 z gwarancją G2 ( okres 6 miesięcy na silnik i skrzynię biegów - właściwie na samą mechanikę bez turbiny ) turbian to wlasciwie jedny zrecz o ktora przy tym silnikunalezy sie obawiac (ewentualnei pompa jeszcze) moim zdaniem to tak jak by ci dali gwarancja na telewizor - ale nie na kineskop tylko na reszta no i cena - moim zdaniem zadna okazja kotra cie kusza...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14088-kupno-samochodu-opel-astra-17-cdti/#findComment-233477 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 Sam zastanawiam się nad tym silniczkiem i Astrą H. Możecie napisać czy jest w miarę bezawaryjny i jak z dynamiką w wersji 100 konnej ?? I czy podczas przeglądu da się sprawdzić stan turbiny ?? Co najczęściej się psuje w tych Astrach?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14088-kupno-samochodu-opel-astra-17-cdti/#findComment-233461 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 10 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2008 I czy podczas przeglądu da się sprawdzić stan turbiny ??1. Najprostszą metodą sprawdzenia stanu turbiny jest sprawdzenie filtra powietrza czy nie jest zaolejony. 2. Elementem który się zużywa w turbo jest m. in. ułożyskowanie wałka, co powoduje powstanie luzu, przez który olej przedostaje się do wydechu. Aby zweryfikować wstępnie stan turbo wystarczy odkręcić od niej rurę wydechową i sprawdźić ręcznie, czy jest wyczuwalny luz na wałku turbiny. 3. Ale najważniejszym objawem zużytej turbiny jest spadek mocy i duże zużycie oleju, ale nie jest to do sprawdzenia podczas zwykłego przeglądu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14088-kupno-samochodu-opel-astra-17-cdti/#findComment-233432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Mam zamiar zostać właścicielem Astry z dieslem 1.7 CDTI która jeździła poprzednio w firmie. zapewniają że silnik ten jest praktycznie nie do zabicia jeżeli się o niego dba. Te 2 rzeczy się wykluczają, osobiście nie kupiłbym samochodu firmowego, chyba że z mojej firmy i pod warunkiem że wiedziałbym kto nim jeździł   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14088-kupno-samochodu-opel-astra-17-cdti/#findComment-233332 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 Ja uwazam ze wlasnie odwrotnie jest. y jest lepszy z racji tego ze rbi wieksze przeloty na trasach a nie takie skoki po 5 km 15 razy dziennie. Zreszta podam wam przyklad ze kuzyn ma seata alhambre z 2001 roku ima nakulane 400 tys km sam zrobil nia 110 tys przez rok a tarcze hamulcowe i klocki mja za soba juz zrobione 170 tys km i klockow zostalo jeszcze 50%- dlaczego bo wiekszosc w trasie Polska- Wlochy Francja, Dania, Szwecja itp.Turbo jeszcze oryginalne, jedynie co to niedawno polecialo kolo dwumasowe oraz półoska miala juz straszne luzy itrzeba bylo ja wymienic. Auto sluzy doprzewozu ludzi za granice oraz ciagnie lawete z autem. Drugi przyklad to moja byla astraG ktora przywiozlem z Holandii 2 lata temu i jezdzila w firmie i miala przebieg jakja kupilem 176 tys km ( rok prod 98/99) a jak ja sprzedawalem pol roku temu miala 205 tys. Zero rdzy ( wbrew pogłoskom ze z Holandi to zasolony bedzie i pożarty). Zawieszenie ( sworznie, tuleje wahacza itp) oryginalne do samego konca i nie mialy zadnych luzow. teraz mam golfa 4 155 tys km i tuleje i sworznie wymienialem bo luzy byly ( opel ma pancerne zawieszenie)- auto przywiezione osobiscie z Włoch od osoby prywatnej i z obserwacji moich ma zdrowy silnika ale w kabinie plastiki powycierane, troszke uszkodzone itp.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14088-kupno-samochodu-opel-astra-17-cdti/#findComment-233324 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 11 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2008 a uwazam ze wlasnie odwrotnie jest. y jest lepszy z racji tego ze rbi wieksze przeloty na trasach a nie takie skoki po 5 km 15 razy dziennie Problem jest gdy samochód jeździ po mieście a nie na trasach, kierowca pierwszy musi ruszyć ze świateł jak najszybciej dojechać do klienta i do domu, wiem jak w firmie jeżdżą. Jedynka obroty do 6 tyś, dwójka tak samo i już ma 100km/h. Niestety ale samochód służbowy jest traktowany jak worek treningowy (oczywiście zdarzają się odstępstwa).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14088-kupno-samochodu-opel-astra-17-cdti/#findComment-233295 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 13 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2008 Problem jest gdy samochód jeździ po mieście a nie na trasach, kierowca pierwszy musi ruszyć ze świateł jak najszybciej dojechać do klienta i do domu, wiem jak w firmie jeżdżą. Jedynka obroty do 6 tyś, dwójka tak samo i już ma 100km/h. Niestety ale samochód służbowy jest traktowany jak worek treningowy (oczywiście zdarzają się odstępstwa). W większości przypadków potwierdzam. Sam jeździłem i wiem jak jeździli koledzy. O auto firmowe się nie dba i każdy buduje ile wlezie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14088-kupno-samochodu-opel-astra-17-cdti/#findComment-232850 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 No i stało się ! Wczoraj w południe stałem się posiadaczem Astry ale z silnikiem 1.4 Twinport. Nie kupiłem diesla tylko z dlatego że zbyt często poruszam się na bardzo krótkich odcinkach co dla tego silnika nie jest wskazane. Bardzo dziękuję za informacje i wskazówki dotyczące samochodu z silnikiem 1.7 CDTI. Pozdrawiam wielką rodzinę Opla.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14088-kupno-samochodu-opel-astra-17-cdti/#findComment-232215 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość huri_khan Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Gratulacje i czekamy na zdjęcia Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/14088-kupno-samochodu-opel-astra-17-cdti/#findComment-232115 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.