Skocz do zawartości

Problemy z porannym odpalaniem DIESLA 2.0 DTL


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wiem, że ten temat poruszany był nie jednokrotnie na FORUM, jednak nigdzie nie odnalazłem prostej odpowiedzi.

Problem jest następujący:

1.W temp. poniżej 5C - zapala się grzanie świec żarowych i autko odpala na dotyk :?: (nawet przy -20C - przerobione)

2.Jeżeli jest ciepły silnik (nawet po przejechaniu 1-2 km) autko także odpala na dotyk nawet po kilku godzinach. :wesoly:

3.Niestety przy pierwszy porannym odpalaniu w temp. powyżej 5-7C muszę kręcić jakieś 10sek. i oczywiście z tyłu bucha głąb dymu (raczej jasnego) :wesoly:

Zapowietrzenie układu paliwowego raczej nie wchodzi w grę, gdyż nawet kiedy asterka stoi na pochyłym parkingu odpala po 10godz. na dotyk.(pod warunkiem, że nie jest to pierwsze w tym dniu uruchomianie).

Oczywiście byłem na diagnostyce pompy. Elektromechanik wg kompa stwierdził, że pompa -brzytwa, idealnie pracuje na ekranie jego laptopa.

Zatem szanowni "Forumowicze" gdzie przyczyna?

PS: Jeśli gdzieś jednak przeoczyłem odpowiedź na frapujący mnie problem - z górki sorrki i proszę o link'a.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14183-problemy-z-porannym-odpalaniem-diesla-20-dtl/
Udostępnij na innych stronach

Ten temat też czytałeś?

 

http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=21934&postdays=0&postorder=asc&highlight=soft&start=0

 

Prostej odpowiedzi raczej nikt nie udzieli, bo przyczyn takiego zachowania Twojego auta może być kilka, jak nie kilkanaście.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14183-problemy-z-porannym-odpalaniem-diesla-20-dtl/#findComment-232634
Udostępnij na innych stronach

uszczelki pod wtryskami moga byc do wymiany a napewno nie zaszkodzi to zrobic, weze paliwowe tez i powinna smigac jak ta lala.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14183-problemy-z-porannym-odpalaniem-diesla-20-dtl/#findComment-232593
Udostępnij na innych stronach

dziwne tylko że przy minusowych temp jest OK - gdyby był zapowietrzony to niezaleznie od temperatury ciezko by zapalał. Choć ja tez obstawiałbym jakies zapowietrzenie - mozesz jeszzc espróbowac dolac do pełnapaliwa do filtra - ew odpowietrzyc go fachowo pompką.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14183-problemy-z-porannym-odpalaniem-diesla-20-dtl/#findComment-232546
Udostępnij na innych stronach

NORBIJ, mialem to samo.podstawową rzeczą jest wymiana przewodów przelewowych. jak niepomoże to zmień soft ecu. najnowszy to numer 0005. jest to specjalnie poprawiony soft który podgrzewa swiece nawet przy +20 stopniach. zrobisz to tylko w aso opla bo tech do tego potrzebny. koszt okolo 100zł. pozdrawiam .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14183-problemy-z-porannym-odpalaniem-diesla-20-dtl/#findComment-232412
Udostępnij na innych stronach

Dlaczgo wszyscy uznaja ze cos alebo jest buale albo czarne. A nie moze sie tylko lekko zapowietrzac uklad paliwowy? Jak sie swieczki nagrzeja to logiczne jest ze silnik ma latwiej. Jeszcze wydaje mi sie ze poczatek padnietych uszczelek wtryskow tez sie objawial ze slabo kreci na cieplym. Koncowa faza padnietych uszczelnien objawia sie wbsolutnym brakiem mozliwosci odpalenia auta. Wymien przewody przelewowe bo to nie jest jakis duzy wydatek a tez moze byc przyczyna.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14183-problemy-z-porannym-odpalaniem-diesla-20-dtl/#findComment-232317
Udostępnij na innych stronach

taki sam silnik zafira,ten sam problem

przelewy wymieniłem-zero poprawy

wczoraj wgrany nowy soft 0006 -tak już jest szóstka

i dzisiaj rano kontrolka świec migneła na 1 sekunde i pali od kopa,

auto stoi w garażu i temperatura na wyświetlaczu była 13 stopni

zobacze jeszcze przez kilka dni i dam znać

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14183-problemy-z-porannym-odpalaniem-diesla-20-dtl/#findComment-229449
Udostępnij na innych stronach

A ja wam cos powiem na temat odpalania cieplego w vafgach. W golfie tez mam ten problem ze nie chce palic na cieplym. Problemem jest to ze na zimnym komp oodaje wieksza dawke rozruchowa a na zimnym nie w celu oszczedzania kola zamachowego- oczewiscie dwumasowego. Jak sie odepnie czujnik od temp to pali elegancko. Czujnik ten w vagach ma dwa obwody jeden idzi edo szafy a drugi go ECU. Mozna tez interfejsem podniesc dawke rozruchowa ale sjest ograniczenie max i akurat ja mam zawsz enie fart gdzie jest dosc mocno ograniczona. Podnioslem jedynie z 23 do 25 mg. Poprawilo sie troche ale jeszcze malo w niektorych 1.9TDI mozna podniesc nawet do 35mg i wtedy pali od strzala. swieczkiw cale nie musza sie podgrzewac a nawet szkoda zeby sie grzaly bo sie szybciej przepala. Trzeb aby zbadac jak to jest w oplu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14183-problemy-z-porannym-odpalaniem-diesla-20-dtl/#findComment-229373
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności