Skocz do zawartości

gaśnie silnik


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziękuję za dotychczasowe porady. Do soboty nie wtykam noska do samochodu, na razie próbuje zebrać jak najwięcej info o ww przypadłości mojej Zafiry.

Podobno w obwodzie sterowania pompy jest jakiś przekaźnik (wg instrukcji znajduje się w skrzynce przekaźników nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego ).

Czy awaria jego działania może powodować objawy wyłączania silnika po pewnym czasie. (mam dylemat czy było to związane z nagrzaniem się silnika czy właśnie ten przekaźnik może mieć wpływ).

 

Kolego brzoza zdjęcie bardzo się przydało, mam pytanko co to są za 2 elementy na przewodach?

 

Pozdrawiam.

 

Jak uda mi się znaleźć przyczynę "choroby" to na pewno się odezwę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ...

 

Podobno w obwodzie sterowania pompy jest jakiś przekaźnik (wg instrukcji znajduje się w skrzynce przekaźników nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego ).

Czy awaria jego działania może powodować objawy wyłączania silnika po pewnym czasie. (mam dylemat czy było to związane z nagrzaniem się silnika czy właśnie ten przekaźnik może mieć wpływ).

 

 

ja bym go sprawdzil lub jezeli masz mozliwosc to wloz inny dzialajacy i sprawdz , moze po prostu troszke wilgoci zlapal i nadaje sie do wymiany

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w obwodzie sterowania pompy jest jakiś przekaźnik (wg instrukcji znajduje się w skrzynce przekaźników nad zbiorniczkiem płynu hamulcowego ).

Jeżeli pójdzie ten przekaźnik lub opornik 60A to po prostu nie ma nic!! wiekszośc urządzeń nie działa!

Kolego brzoza zdjęcie bardzo się przydało, mam pytanko co to są za 2 elementy na przewodach?

Jeden z nich to elektrozawór! Czyli zamyka [odcina paliwo] .Abyśmy mogli unieruchomić pojazd. Drugi steruje przestawiaczem konta wtrysku Obydwa te czujniki sa w pompie . Jednak sterowane są poprzez sterownik . Znajdujący sie na pompie!! .Jezeli regenerujemy tylko i wyłącznie sterownik pompy! to w tym przypadku! odcinamy te dwa czujniki. A po naprawie sterownika lutujemy nie ingerując wewnątrz pompy!! Również jej nie wyciągamy[demontujemy] .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciągle zawracam wam głowe swoim silnikiem ale przerażają mnie koszty wersj mechaników.dzisiaj znowu podłączano komp(kts)inny mechanik i wyszło mu ze brak sygnału obrotów pompy(błąd p1345)i że trzeba robić pompe bo przebieg196tyś. j€ż w oplach ją kfalifikuje do naprawy lub wymiany.na sugestie że może sam czujnik halotronowy wymienić powiedział zze może pomuc ale nie można stwierdzić czy to sterownik nie siada a pewnie jeszcze trzeba robić przyśpieszacz.co wy na to nadmieniam że auto po tygodniowym postoju zapaliło na dotyk i dojechało do mechanika i przyjechało z powrotem ale w drodze powrotnej raz przerwało a i kompem jeszcze wpinał się jakąś przejściówką w złącze pompy parametry wychodziły my super aż się dziwil.proszę o podpowiedzi i sugestie .pomooocyyy!!!

 

[ Dodano: Sob Paź 25, 2008 19:06 ]

przepraszam ze znowu zawracam wam głowe swoim silnikiem ale zbieram jak najwięcej opini i informacj bo mechanik przeraził mnie cenami.dzisiaj byłem ponownie na kompie(kts)i wyszło że błąd p1345 mechanik mówi że jak na 196tyś na ten silnik to trzeba remontować pompe a na sugestie o wymianie czujnika halotronowego powiedzial ze może być czujnik albo sterownik i nikt tego nie stwierdzi a poza tym to pewnie zaciera się przyśpieszacz.ponadtto rano zapalił na dotyk po postoju od poniedzialku i zajechałem do mechanika bez problemów tylko w drodze powrotnej(5km)raz mi przerwal. a i jeszcze jedno mechanik jeszcze wpinał sie przejściówka w złącze pompy i po calej diagnozie ze parametry są super aż dziwne.proszę o porady i sugestie.POMOOOOCYYY!:mrgreen:!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego brzoza napewno czujnik obrotów wału ?

Pewności na 100% to nie daję bo do tego trzeba mieć sprzęt i diagnozować po kolei . Ale trzeba próbować! To co jest najtaniej! Możesz pożyczyć jak masz kol. znajomych z tym silnikiem . Zamontować to żaden problem.Koszt remontu pompy z zamontowaniem to tyś- ce a czujnik 100zł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kolego brzoza ten czujnik wału czy może pompy halotronowy ?Na kompie wyszło zero na obrotach pompy a wału 850 przy uruchamianiu jak niechciał zagadać?jak myślisz ?

 

[ Dodano: Nie Paź 26, 2008 15:24 ]

a jak dobrać się do tego w pompie (halotronowego)?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak dobrać się do tego w pompie (halotronowego)

 

diabelek1971, Czy uczysz mechanika?? Czy chcesz to robić sam!! Bo nie sądzę aby silnikowiec nie wiedział gdzie są czujniki itp.

 

Do czujnika hala zdejmujemy przewody ciśnienia i kolektor dolotu! .A następnie odkręcamy dekielek[5 śrub typu torx] Pod deklem będą następne śruby czyli druga część sterownika. Po odkręceniu delikatnie go unosimy , tak jak to ująłem na zdjęciu! Następnie zobaczymy taśmę i czujnik .W którym należy wykręcić dwie śrubki . Wyjmujemy czujnik z uszczelką gumową i to wszystko :)http://img158.imageshack.us/img158/8113/p1030256pp4.jpg Drugiej części nie da się zdjąć całkowicie, bo będzie wisieć na tych czujnikach które zamiesciłem w wcześniejszych postach.!! Do regeneracji sterownika odcinamy te przewody!! .A następnie lutujemy lub na złącza elektryczne!!. ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za instrukcje jadę do garażu będę próbował sam, w okolicy mam takich mechaników że nie daj Boże. Mam nadzieje że sam może coś zaradzę.A może ktoś posiada schemat sterownika pompy wraz z elementami z którymi współpracuje. Będę bardzo wdzięczny. ([email protected]).

 

[ Dodano: Pon Paź 27, 2008 08:49 ]

Dzięki za instrukcje jadę do garażu będę próbował sam, w okolicy mam takich mechaników że nie daj Boże. Mam nadzieje że sam może coś zaradzę.A może ktoś posiada schemat sterownika pompy wraz z elementami z którymi współpracuje. Będę bardzo wdzięczny. ([email protected]). :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności