Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. W mojej astrze zdarzył dość dziwny przypadek - zgięła się zwrotnica kola prawego. Wymieniłem zwrotnicę na używana oryginalna (przy zgiętej zwrotnic koło było pochylone do wnętrza, a kierownica była przechylona w prawo). Po wymianie zwrotnicy mechanik coś zaczął kombinować i ustawił mi tak kierownice że była lekko przechylona w lewo. Pojechałem na zbieżność koleś dziwnie na oko zaczął to ustawiać wraz z prostowaniem kierownicy. Kierownice udało mu się ustawić lecz autko ściągała na prawą stronę.

Pojechałem w końcu na laserowe ustawianie, oni ustawili zbieżność, a kierownica powędrowała w prawą stronę i koleś w stacji obsługi zasugerował że trzeba odkręcić kierownice i o ząbek przestawić.

Moje pytanie jest następujące: czy ci wszyscy magicy dobrze to w ogóle naprawiają, bo wydaje mi się że nic nie powinno się przestawiać w kierownicy lecz ustawiać na tych drążkach gdzie się zbieżność ustawia.

Doradźcie co trzeba zrobić żeby w końcu kierownica była prosto i kola były ustawione prawidłowo.

Poprawiłem tego posta/DAROMV6

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14731-astra-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-czy-geometria/
Udostępnij na innych stronach

koles w stacji obslogiu sugerowal ze trzeba odkręcić kierownice

to juz tam nie jedz

jak slysze cos takiego to bym leb urwal

 

najlepiej do stacji diagnostycznej gdzie robia przeglady

za 100-150 zeta zrobisz pelna geometrie zawieszenia (o ile jest w dobrym stanie)

i ustawia kierownice tak jak powinna byc

u mnie sie dalo to u Ciebie tez sie da

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14731-astra-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-czy-geometria/#findComment-227098
Udostępnij na innych stronach

Podczas ustawiania geometrii kierownica powinna zostać zablokowana i wtedy dopiero ustawiane zawieszenie, po ustawieniu kierownica zostaje w położeniu pierwotnym :) .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14731-astra-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-czy-geometria/#findComment-227086
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od mechanika,bo można ustawiać zbieżność zaczynając od ustawienia koła kierownicy w pozycji poprawnej wtedy może się okazać że trzeba regulować dwoma drążkami ale nie przestawia się koła kierownicy,a drugi sposób to ustawić jedno koło w pozycji poprawnej a drążkiem na drugim kole ustawiamy zbieżność do pozycji poprawnej ale wtedy trzeba najczęściej przestawiać koło kierownicy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14731-astra-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-czy-geometria/#findComment-227078
Udostępnij na innych stronach

Jesli auto podczas jazdy sciaga na jedna strone to niestety ale hyba bedzie lipa bo po tym strzale nie ma geometrii. Zadne ustawianei nic tu nie pomoze. Trzeba naprostowac na ramie o ile sie da. Moze sanki sa tez krzywe( raczej) i nalezalo by wymienic.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14731-astra-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-czy-geometria/#findComment-227030
Udostępnij na innych stronach

może nie powinno się przestawiać kierownicy ale wiem jak robią mechanicy i często jest to praktykowane i nic na to nie poradzisz a mechanik ci nie powie że przestawił kierownice a ty będziesz zadowolony że masz zrobioną robotę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14731-astra-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-czy-geometria/#findComment-227027
Udostępnij na innych stronach

może nie powinno się przestawiać kierownicy ale wiem jak robią mechanicy i często jest to praktykowane i nic na to nie poradzisz a mechanik ci nie powie że przestawił kierownice a ty będziesz zadowolony że masz zrobioną robotę.

w tym momencie to kowal

a nie mechanik

 

jeden chcial mi kiere przestawiac to go wysmialem

pojechalem do drugiego i przy mnie ustawial

kiery nie ruszal

trzeba chciec zrobic dobrze

a nie isc na latwizne

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14731-astra-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-czy-geometria/#findComment-227012
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie masz jedno koło w tyle(nie twierdzę że tak jest ale tak często się zdarza)Zwrotnica nie zgięła się sama tylko przy jakimś uderzeniu a wraz z nią sanki. Przeważnie gną się przy przednim mocowaniu wachacza przez co koło cofa się.Można zrobić geometrię a i tak auto będzie ściągało.Najlepiej jest przemierzyć całe zawieszenie .

Od spodu auta znaleźć dwa jednakowe otwory(na podłużnicach są takie miniej więcej pod przednimi fotelami)od nich mierz miarą taśmową do wachacza,Najpierw lewą (tą teoretycznie dobrą) później prawą.Tak samo po przekątnych.Jeśli prawa jest krótsza to znaczy że mam rację. Sanki można sprostować ale nie jest to wcale łatwe.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/14731-astra-zbie%C5%BCno%C5%9B%C4%87-czy-geometria/#findComment-226939
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności