Skocz do zawartości

Problem kod błędu P1220


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po wymianie silnika w mojej zafirce 2,0 DTI 2001 rok. Pokazuje mi się lampka serwisowa, po odczytaniu komputerem pokazuje błąd P1220 jest to Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-19 . Auto jest słabe silnik działa tylko do 3tyś obrotów. Co z tym zrobić co jest przyczyną prosze o pomoc.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sikor,

 

Mnie z "autodaty" ten kod błędu mówi że jest problem: Fuel quantity adjustment control i należy sprawdzić: Fuel quantity adjuster , ECM. Czyli na moje "oko" jest to problem z regulacją ilości podawanego paliwa(wtrysku) i należy sprawdzić regulator ilości paliwa i ECM( a to nie wiem). Nie chcę Cię straszyć ale mnie tu pachnie układem paliwa, czytaj pompa :piwo:(

Co się tyczy procedury sprawdzania to bardziej bym stawiał na B-20 Układ paliwa. A ta procedura mówi aby sprawdzić:

Początek wtrysku i rzeczywisty wtrysk

Masę paliwa podawaną

Prędkość pompy

Wysokie ciśnienie

 

To tyle więcej Ci nie jestem w stanie podpowiedzieć.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą sprawdzałęm auto odpaliło normalnie i kontrolka się nie zapaliła tak sobie myśle czy czasami nie jest uszkodzony zawór przy filtrze paliwa, bo mój mechanik jak pierwszy raz podłączył ten silnik po wynianie zamienił rurki i podłączył zasilanie pompy pod dopływ paliwa do filtra. Możliwe że coś się tam mogło uszkodzić, z tym jest róźnie raz się zaświeca i jest lipa a raz nie i jest wszystko ok. możliwe że mam jeszcze źle ustawioną tą pompe bo na wyskoich obrotach powyżej 3tyś obrotów silnik dość głośno hałasuje. Myśle że będzie trzeba zaprowadzić do konkretnego mechanika i zobaczymy co mi powie. Dzięki za odpowiedz. Auto sprawdzałem programem OPELTECH i tam ten błąd oznacza to co napisałem.

 

[ Dodano: Sob Lis 08, 2008 15:35 ]

Wymieniłem cały silnik tylko że mój to 2,0 DTI a ten co założyłem to 2,0 był 2,0 DTL kupiłem goły silnik tak że różnicy nie było żadnej wszystko pasowało ale czy jest różnica wtrysków to nie mam pojęcia. ewentualnie można by wtryski przełożyć bo w sumie moja głowica była ok.Tylko wał pękł

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem cały silnik tylko że mój to 2,0 DTI a ten co założyłem to 2,0 był 2,0 DTL kupiłem goły silnik tak że różnicy nie było żadnej wszystko pasowało ale czy jest różnica wtrysków to nie mam pojęcia.

kol.Sikor83, tak po trochę to dowiadujemy sie nowych faktów.. Jest rzeczą oczywistą ze w silniku Dtl sa inaczej ustawiane wtryski! .1stopień 18 Mpa 2 ...stopień 36,5 MPA. W Dth. jest to 22 i 38MPA. Więc znaczna różnica! Błąd 1220 wcale nie oznacza w 100% awarii sterownika! aczkolwiek w większości moze to być uszkodzenie pompy!! . . Złe ustawienie znaków, czyli przestawienie rozrządu powoduje ten sam błąd.. Lub zapowietrzony układ ,albo zapowietrzający się poprzez trawersy , mała ilośc paliwa w baku, przelewy itp. Objawy to ten błąd 1220 i brak mocy ponad 3tkm. obrotów W ogóle nie można wkręcic więcej.. :piwo:

 

[ Dodano: Sob Lis 08, 2008 18:10 ]

wymieniales caly silnik razem z wtryskami, a CPU tez?

moze to problem zlych danych o wtryskach w pamieci CPU?

kicaj, co masz na myśli z tym oznaczeniem??? w tych silnikach jest sterownik silnika EDC. - Elektronik diesel control. I ECU sterownik pompy!! . tu masz wytyczne tych systemów. http://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=en&u=http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic_Diesel_Control&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DEDC%2Belektronik%2Bdiesel%2Bcontrol%26hl%3Dpl%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26channel%3Ds%26rls%3Dorg.mozilla:pl:official%26hs%3Dc0B%26sa%3DG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kicaj, co masz na myśli z tym oznaczeniem??? w tych silnikach jest sterownik silnika EDC. - Elektronik diesel control. I ECU sterownik pompy!! .

hej,

zaznaczam z gory ze nie znam sie na oplach, ani tym bardziej na silnikach DTL, DTI, DTH

do tej pory mialem 3 diesle 2 CR i raz pompowtrysk ale zadnego opla :D.

chodzilo mi o to, poprzez analogie do CR, ze w silnikach (w jednostce sterujacej praca silnika) sa ustawione parametry wtryskow (czasy otwarcia, wielkosc wtrysku itp) charakterystyczne dla konkretnego wtrysku - no i ze poprzez zmiane samego silnika a nie parametrow pracy (nowy silnik, stare parametry) ma takie problemy - ale jak widac tu jest calkiem inny system sterowania praca - mea culpa,

choc przeczucie mnie nie mylilo 8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

parametry wtryskow (czasy otwarcia, wielkosc wtrysku itp) charakterystyczne dla konkretnego wtrysku

Rozumujesz logicznie :D I zgadzam sie z tobą bo są inne systemy w rożnych silnikach! W tych akurat przysporzyłoby nie lada orzech do zgryzienia 8)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Anonymous

Witam mechanik przełożył mi wtryski i auto nadal nie ma ochoty żyć zaraz po przełożeniu odpaliło ale obroty niestety tylko 3tyś, wyświetlało kody błędów P1120, P0400, P1335. Dwa pierwsze dały się skasować a P1335 nie!!!.Proszę o pomoc co mój mechanik źle mógł zrobić bo to auto przed zmianą silnika normalnie odpalało tylko strasznie walił wał bo był pęknięty na jednym garku, a w tej chwili to masakra. Co lepsze znajomemu zmieniał skrzynie biegów w Oplu vectra C i po włożeniu silnika zachowuje się tak samo jak mój. co mogło się stać. Proszę p POMOC!!!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oplu vectra C i po włożeniu silnika zachowuje się tak samo jak mój. co mogło się stać. Proszę p POMOC!!!

W tym przypadku nie może się zepsuć silnik od zmiany skrzyni biegów!! Tylko gdy ją demontował po prostu coś rozłączył lub nie ma styku dobrego!! wypadł np. przewód podciśnienia itp.Tylko trzeba szukać wytrwale. Czasami az pod podszybiem bo tam tez są przewody podciśnienia idące do klimy!!.

 

Kod błędup1335 to nieprawidłowy sygnał z czujnika wału korbowego do pompy!!. Albo jest walniety albo zasyfiony!! lub brak kontaktu!! ..popsikać i wyczyścić ten czujnik.!!. jezeli jeszcze skacze skazówka obrotomierza to od razu go wyrzucic!!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności