Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Pytanie o check engine

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Check mi sie czasem zapala, ale gasnie po kilku kilkunastu sekundach, czy gdyby mial jakis problem to palilby sie caly czas czy wlasnie gasl?

 

Czasem caly dzien sie nie zapala czasem kilka razy.

 

poprawiłem tytuł/ andrzej_m55


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro sie zapala to znaczy ze cos nie tak

zczytaj bledy moze cos wykaze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wisniaplc

chyba ze masz lpg wtedy trzeba sie raczej do tego przyzwyczaić ale i tak sprawdz te bledy


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nawet z LPG nie jest to normalne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Lpg nie mam.

Jutro sprawdze.

Dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam LPG,niemal codziennnie zapala mi sie po niedlugiej jezdzie na gazie ta kontrolka ale nic z tego nie wynika,ani obroty silnika sie nie zmieniaja ani nic innego sie nie dzieje...postanowilem to zaakcepotowac:)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wisniaplc

mi tez i wydaje mi sie to normalne bo nic sie nie dzieje i zadnych bledow nie mam bo sprawdzalem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to oznacza ze gaziarze kombinowali i dali jakis emulator

a to jest kowalska robota :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Hm, wyskocyly kody 44 i 45.

za uboga i za bogata mieszanka

Dziwne?

gosc od ktorego kupowalem mowil ze sonde wymienial kolo kwietnia, wiec chyba ona sama jest dobra

 

edit:

'może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej '

W sumie to mam ostatnio problemy z chlodzeniem bo mi woda ze zbiorniczka znika w niewyjasnionych okolicznosciach (uszczelka pod glowica? robiona byla w czerwcu jakos :D )


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wisniaplc

skoro wykluczasz uszczelke pod glowica to sprawdz wszystkie przewody i zobacz czy ci gdzies nie cieknie.... sprawdz tez pompe wody mi nia uciekalo :D ja bedzie nia uciekalo mozesz odrazu wymienic rozrzad bo to powinno sie razem wymieniac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sonda sondzie nierowna

kij wie co wstawil

a skoro jest blad sondy

to trzeba z nia powalczyc

sprawdzic kable

pomierzyc wartosci (jest na forum jak to zrobic)

i jak padnieta wymienic najlepiej na oryginal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

A widzisz, sęk w tym ze nie cieknie bo wlalem rano dzisiaj do zbiorniczka, nie ruszalem auta, niema kaluzy, zbiorniczek pelen.

Rozrzad plus pompa wymieniona na poczatku czerwca.

 

Inna sprawa, uszczelke robil 'kolega mechanik', autko moje bylo w krotkim wyporzyczeniu, kolega ktory mial moje auto mial na wlasny rachunek robic ewentualne usterki, padla uszczelka zrobil wlasnie 'u kolegi mechanika'.

 

Trza bedzie pojechac i wyjasnic sprawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sęk w tym ze nie cieknie bo wlalem rano dzisiaj do zbiorniczka, nie ruszalem auta, niema kaluzy, zbiorniczek pelen.

moze ciec jak silnik chodzi

wtedy jest cisnienie w ukladzie i plyn w nim krazy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość wisniaplc

bedzie ci cieklo jak silnik bedzie pracowal....

wiec odpal silnik i dodawaj gazu i wtedy zobacz czy ci nie cieknie....

i sprawdz te przewody czy nie kapie albo czy nie sa mokre

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mozesz pozyczyc sonde od kogos i wstawic ja u siebie i sprawdzic czy jest jakas zmiana,wtedy sie okaze czy jest to jej wina ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Co do wody, to odpalilem, i posprawdzalem i niby malutki wyciekl byl. Podociskalem podokrecalem, aaaale, zauwarzylem ze z wydechu kropelkami kapie woda, czyli jednak musi to byc chyba uszczelka.

POjade teraz na spacerek jeszcze to zobacze czy wody ze zbiorniczka ubedzie.

 

A co do sondy do jeszcze bede myslal ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kapanie wody z tlumika

to wina pogody i wilgotnosci powietrza jaka teraz jest ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Ok, z woda sie uspokoilo.

Teraz co do kodu bledow.

 

44 i 45

 

Kod 38, 39, 44, 45.

 

Sygnalizowana usterka: niewłaściwy sygnał z sondy lambda. W takim przypadku komputer przechodzi do sterowania układem bez sprzężenia z sondą lambda.

Przyczyna: błąd oprogramowania, uszkodzenie sondy lambda lub nieprawidłowe podłączenie elektryczne. W taki sposób jest również sygnalizowane stałe spalenie zbyt ubogiej mieszanki (kod 44), spowodowane przedostawaniem się do układu dolotowego „fałszywego” powietrza lub podawaniem niedostatecznej ilości paliwa ( np. wskutek uszkodzenia regulatora ciśnienia lub wtryskiwacza, zatkania filtra paliwa lub przewodu paliwowego, opróżnienia zbiornika paliwa). Kod 45 wskazuje spalanie zbyt bogatej mieszanki, spowodowane na przykład uszkodzeniem wtryskiwacza lub regulatora ciśnienia. Pomiar napięcia na sondzie dokonujemy jak w kodzie 13.

 

Powodem występowania kodów może być również :

Powodem kodu 38 i 44 - za małe napięcie / mieszanka zbyt uboga- ( napięcie na sondzie 0,1V) może być nieszczelność pomiędzy przepływomierzem a silnikiem lub w układzie wylotowym spalin pomiędzy kolektorem wylotowym a katalizatorem.

Powodem kodu 39 i 45 - za wysokie napięcie / mieszanka zbyt bogata - ( napięcie na sondzie w zakresie 0,8V) może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub gęsta mgła olejowa przedostająca się z odpowietrznika skrzyni korbowej.

 

Teraz jak sie zabrac, co sprawdzic najpierw? POnoc sonda byla wyminiana jakis czas przed zakupem pzrezemnie, wiec moze zaczac od czegos innego ?

Dodam ze zauwazylem wzrost spalania, kiedys za 30zl robilem kolo 100km, teraz tyle mi wychodzi za 50zl jakos :9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy Ty czytasz co sie pisze w temacie ??

wyzej napisalem co robic

 

sa bledy sondy

zaczynasz od sprawdzania sondy

wzrost spalania wskazuje na to ze jest padnieta

to ze byla wymieniona

to albo wstawil podrobke albo Tobie kit ze wymienial

 

powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous
;) wlasnie zaczela mi swiecic ta kontrolka ale auto mialo przerwe 3 tyg nie jezdzilem moze to przyczyna wilgoci na elektronice

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.