Gość Anonymous Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Witam ,czy jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć co powoduje nagły wzrost paliwa (zafira 1,9 cdti,120 kM) podczas jazdy nagle pokazuje spalanie w granicach 12 L/100 , gdy staniesz na światłach , spalanie chwilowe pokazuje 5,6 zamiast 0,9 . Po ponownym uruchomieniu silnika przez jakiś czas jest normalnie a potem sytuacja się powtarza , serwis wpisywał program na nowo ale efekt mizerny   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 niech zgadne masz DPF?? [ Dodano: Sro Lis 12, 2008 23:40 ] wypadaloby sie przywitac w odpowiednim dziale   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 a co to jest DPF [ Dodano: Czw Lis 13, 2008 09:33 ] Dobra , wiem , walnąłem , ale nie wiedziałem że to taki skrót , pomimo wszystko ten filtr nie powinien wpływu na takie różnice w spalaniu . Na postoju 5,8 /h no trochę przesada .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 DPF jesli dobrze rozumuje Diesel Partikel Filter i jak dobrze pamietam to w Oplach jest bezobslugowy (tzn nie potrzeba specjalnego srodka, tak jak w VW lub Peugeot) i co jakis czas ( u mnie srednio raz na tankowanie) zwieksza spalanie, aby wytworzyc wyzsza temperature aby spalic ta sadze w filtrze... po chwili badz po wylaczeniui silnika sprawa wraca do normy z tymze ze lepiej pozwolic zeby sie sam wypalil, bo mozesz zapchac filter 5.8 l/h gdy normalnie masz 0.8 l/h to fakt duzo - ale na niskich obrotach silnik nie jest tak efektywny i potrzebuje wiecej paliwa zeby uzyskac odpowiednio wyzsza temperature. przypomina mi sie historia jaka poruszono na forum forda - a dotyczylo konkretnie volvo (zreszta to ten sam silnik co w fordzie) - w instrukcji jest napisane, zeby silnik i filtr dzialaly prawidlowo nalezy raz na jakis czas (srednio wlasnie co ok 1000km) przejechac sie ze stala predkoscia utrzymujac obroty pomiedzy 2k a 3k przez ok 15km... a wyszlo to gdy gosciu w niemczech pare razy trafial do serwisu, z powodu braku mocy (tryb serwisowy) bo jezdzil tylko po miescie na krotkich trasach... i po co nam takie nowinki? w polsce to nie ma sensu - bo nie ma z tego zadnych korzysci a jedynie wiecej rzeczy do naprawy (po ok 100kkm taki filtr trzeba wymienic bo zapycha sie popiolem, koszt pare dobrych tysiecy), a w niemczech to choc podatki sa nizsze...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 witam u mnie w zafirce 1,9 cdti 150 KM trzy dni temu też podobnie pokazywało spalanie czyli w trakcie jazdy przy 90 km/h wskazywało 11-12 l na postoju 3-4 l , po podłączeniu do komputera nie pokazało żadnych błędów. teraz dzięki waszym poradom już wiem że tak czasami musi być w związku z dopalaniem sadzy   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Witam , dziękuję za wyjaśnienie , teraz jest ok , tu muszę jeszcze dodać że z pośród posiadanych wcześniej samochodów , ten jest pierwszym dieslem , i wymagana jest inna kultura jazdy .   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 w polsce to nie ma sensu - bo nie ma z tego zadnych korzysci a jedynie wiecej rzeczy do naprawy (po ok 100kkm taki filtr trzeba wymienic bo zapycha sie popiolem, koszt pare dobrych tysiecy), a w niemczech to choc podatki sa nizsze... Co rozumiesz przez to, ze w Niemczech sa nizsze podatki? Przeciez u nas jedyny podatek "za samochod" wliczony jest w paliwo i nie ma znaczenia czym jezdzisz, bo nie ma to wplywu na jego wysokosc. Co wiecej moze sie okazac, ze taki "ekologiczny" samochod z filtrem DPF wiecej spala niz bez filtra przez co wiecej uiszcza sie daniny na rzecz panstwa.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 bo w DE placi sie podatek za posiadanie pojazdu i im on jest "czystszy" to ten podatek jest nizszy nei mowaic juz o tym ze za diesla i tak jest wyzszy niz za benzyna aleto sie odbija na paliwie i wliczonym w nie podatki dlatego kupowanie diesla oplaca sie w DE tylko komus kto robi rocznie duze przebiegi co poniekad automatycznei eliminuje fakt ze sprowadzony 10 letni diesel ma 160tys przebiegu (ale to juz inna bajka)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 bo w DE placi sie podatek za posiadanie pojazdu i im on jest "czystszy" to ten podatek jest nizszy nei mowaic juz o tym ze za diesla i tak jest wyzszy niz za benzyna aleto sie odbija na paliwie i wliczonym w nie podatki dlatego kupowanie diesla oplaca sie w DE tylko komus kto robi rocznie duze przebiegi co poniekad automatycznei eliminuje fakt ze sprowadzony 10 letni diesel ma 160tys przebiegu (ale to juz inna bajka) nic dodac nic ujac http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif a konkretnie w DE sa 2 podatki - roczny i w paliwie...   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Dzieki za wyjasnienie. Chodzilo mi glownie o sformuowanie kicaja "a w niemczech to choc podatki sa nizsze..." z ktorego mialoby wynikac, ze u nas jest gorzej, bo mamy wyzsze podatki, a tak nie jest, bo nie placimy analogicznego podatku jak u nich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.