Skocz do zawartości

wzrost zużycia paliwa


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,czy jest ktoś w stanie mi odpowiedzieć co powoduje nagły wzrost paliwa (zafira 1,9 cdti,120 kM) podczas jazdy nagle pokazuje spalanie w granicach 12 L/100 , gdy staniesz na światłach , spalanie chwilowe pokazuje 5,6 zamiast 0,9 . Po ponownym uruchomieniu silnika przez jakiś czas jest normalnie a potem sytuacja się powtarza , serwis wpisywał program na nowo ale efekt mizerny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co to jest DPF

 

[ Dodano: Czw Lis 13, 2008 09:33 ]

Dobra , wiem , walnąłem , ale nie wiedziałem że to taki skrót , pomimo wszystko ten filtr nie powinien wpływu na takie różnice w spalaniu . Na postoju 5,8 /h no trochę przesada .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF jesli dobrze rozumuje Diesel Partikel Filter

i jak dobrze pamietam to w Oplach jest bezobslugowy (tzn nie potrzeba specjalnego srodka, tak jak w VW lub Peugeot) i co jakis czas ( u mnie srednio raz na tankowanie) zwieksza spalanie, aby wytworzyc wyzsza temperature aby spalic ta sadze w filtrze... po chwili badz po wylaczeniui silnika sprawa wraca do normy

z tymze ze lepiej pozwolic zeby sie sam wypalil, bo mozesz zapchac filter

 

5.8 l/h gdy normalnie masz 0.8 l/h to fakt duzo - ale na niskich obrotach silnik nie jest tak efektywny i potrzebuje wiecej paliwa zeby uzyskac odpowiednio wyzsza temperature.

przypomina mi sie historia jaka poruszono na forum forda - a dotyczylo konkretnie volvo (zreszta to ten sam silnik co w fordzie) - w instrukcji jest napisane, zeby silnik i filtr dzialaly prawidlowo nalezy raz na jakis czas (srednio wlasnie co ok 1000km) przejechac sie ze stala predkoscia utrzymujac obroty pomiedzy 2k a 3k przez ok 15km...

a wyszlo to gdy gosciu w niemczech pare razy trafial do serwisu, z powodu braku mocy (tryb serwisowy) bo jezdzil tylko po miescie na krotkich trasach...

:evil:

i po co nam takie nowinki?

w polsce to nie ma sensu - bo nie ma z tego zadnych korzysci a jedynie wiecej rzeczy do naprawy (po ok 100kkm taki filtr trzeba wymienic bo zapycha sie popiolem, koszt pare dobrych tysiecy), a w niemczech to choc podatki sa nizsze...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

u mnie w zafirce 1,9 cdti 150 KM trzy dni temu też podobnie pokazywało spalanie czyli w trakcie jazdy przy 90 km/h wskazywało 11-12 l na postoju 3-4 l :lol: , po podłączeniu do komputera nie pokazało żadnych błędów.

teraz dzięki waszym poradom już wiem że tak czasami musi być w związku z dopalaniem sadzy :rotfl:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , dziękuję za wyjaśnienie , teraz jest ok , tu muszę jeszcze dodać że z pośród posiadanych wcześniej samochodów , ten jest pierwszym dieslem , i wymagana jest inna kultura jazdy .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w polsce to nie ma sensu - bo nie ma z tego zadnych korzysci a jedynie wiecej rzeczy do naprawy (po ok 100kkm taki filtr trzeba wymienic bo zapycha sie popiolem, koszt pare dobrych tysiecy), a w niemczech to choc podatki sa nizsze...

Co rozumiesz przez to, ze w Niemczech sa nizsze podatki?

Przeciez u nas jedyny podatek "za samochod" wliczony jest w paliwo i nie ma znaczenia czym jezdzisz, bo nie ma to wplywu na jego wysokosc. Co wiecej moze sie okazac, ze taki "ekologiczny" samochod z filtrem DPF wiecej spala niz bez filtra przez co wiecej uiszcza sie daniny na rzecz panstwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w DE placi sie podatek za posiadanie pojazdu i im on jest "czystszy" to ten podatek jest nizszy

nei mowaic juz o tym ze za diesla i tak jest wyzszy niz za benzyna

aleto sie odbija na paliwie i wliczonym w nie podatki

dlatego kupowanie diesla oplaca sie w DE tylko komus kto robi rocznie duze przebiegi

 

co poniekad automatycznei eliminuje fakt ze sprowadzony 10 letni diesel ma 160tys przebiegu (ale to juz inna bajka)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo w DE placi sie podatek za posiadanie pojazdu i im on jest "czystszy" to ten podatek jest nizszy

nei mowaic juz o tym ze za diesla i tak jest wyzszy niz za benzyna

aleto sie odbija na paliwie i wliczonym w nie podatki

dlatego kupowanie diesla oplaca sie w DE tylko komus kto robi rocznie duze przebiegi

 

co poniekad automatycznei eliminuje fakt ze sprowadzony 10 letni diesel ma 160tys przebiegu (ale to juz inna bajka)

nic dodac nic ujac http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif

a konkretnie w DE sa 2 podatki - roczny i w paliwie...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wyjasnienie.

Chodzilo mi glownie o sformuowanie kicaja

"a w niemczech to choc podatki sa nizsze..."

z ktorego mialoby wynikac, ze u nas jest gorzej, bo mamy wyzsze podatki, a tak nie jest,

bo nie placimy analogicznego podatku jak u nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności