Skocz do zawartości

Temperatura załączania świec żarowych


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

W instrukcji obsługi Astry 2 świeczki działają przy +5 . Czy można to jakoś przerobić aby działały już przy ok. +10 stopniach?Pytam bo gdy jest troszkę zimniej czyli ok. +5 zapala się kontrolka świec i auto pali na dotyk a gdy jest cieplej trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem aby zapalił jakieś 10-15 sekund.

 

Astra Combi 2,0 DTL 2000r

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj to lepiej zamiast kombinować z przeprogramowaniem komputera na te 10 stopni celcjusza zajmij się przyczyną dlaczego silnik tak długo kręci.Moze Ci pompa siada albo wtryski....może masz źle ustawiony zapłon( w dizlach własnie poprzez przestawianie(automatycznie) sie zapłonu na zimnym silniku robi się coś w rodzaju zssania).Ale pierw zacznij od kontroli świec...bo może jakaś źle grzeje.Mi przy kazdej temepraturze pali na dotyk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co panowie podczas diagnostyki stwierdzili ze 15 sekundowe kręcenie silnika to normalna sprawa???Musi coś być przyczyną trudności z odpalaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w vectrze c też tak jest :mrgreen: i nie jest to nic zepsute tylko po prostu przy 10C nie włącają się świece i samochód musi dłużej pokręcić bo nic nie grzeje mieszanki

tak samo jest w zwykłym dieslu jak się nie czeka aż świece się nagrzeją, też trzeba potem dłużej pokręcić :lol:

 

ale faktem jest że kręci trochę za długo. może akumulator już stary i nie ma dość mocy bo diesla trzeba mocno zakręcić wiec aku musi być jak nówka

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe chce mi się wierzyć że w nowych autach tak jest.Gdy miałem dizla w astrze 1.7D to owszem grzałem go 15 razy zanim go uruchomiłem.Ale od roku odkad mam astre zawsze odpala mi z pierwszego kopyta... i to nie ży wychwalam swoje auto ale naprawde tak jest.Pozatym tak jak napisałem w dizlach tych nowszych dla lepszego odpalenia auta przy niskich temperaturach zapłon się przestawia i robi coś w rodzaju zssania.A jeśli trzeba długo krecic to albo rozrusznik siada albo aku tak jak wspomniałeś bo to podstawa w dizlach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo! Byłem u elektryka, aby przestawił mi w komputerze temp. załączania świec, jednak powiedział ze tego sie nie robi gdyż oszukując go w ten sposób, komp bedzie dawał bogatszą mieszankę i silnik bedzie więcej palił, a przy nagrzanym silniku może nierówno pracować. Zasugerował ze wina leży w pompie wtryskowej:( Te silniki przy sprawnej pompie nie potrzebują grzania świec przy temp powietrza do 9-10°C i temp oleju silnikowego powyżej 45°C. Układ doprowadzenia paliwa jest wysokociśnieniowy i teoretycznie do tych parametrów nie potrzebuje załączania świec... Oszczędność świec żarowych! A co z oszczędnością rozrusznika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wiec widocznie tak jak napisałem macie coś nie tak z pompą....w TDS z omy 2.5 wystepuje ten sam problem!!

 

[ Dodano: Pią Lis 17, 2006 11:38 ]

Zacznijcie jednak od kontroli rozrusznika....bo tak jak wpspomniałem to podstawa w dizlach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na allegro jest takie ustrojstwo ale tylko do silników 2.5TDS

 

http://www.allegro.pl/search.php?string=odpala&category=3&category=620

 

matros500 daj znać co ciekawego wymyśliłeś, ja w przyszłym tygodniu wlece jeszcze raz do elektryka...

Może jakiś dobry elektronik zrobiłby coś podobnego ale do DTL?

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie...gdybym mial taki problem to zaczołbym od rozrusznika....pompy lub świeczek....Wiem ze naprawa pompy moze sporo kosztowac tym bardziej że jest sterowana elektronicznie ale dopiero na samym końcu bym ingerował w układ elektroniczny auta i instalawał jakieś wynalaski gdyż ktoś jak napisał wyżej moze sie to źle skończyć dla całego silnika...Bo gdyby była taka potrzeba to by opel miał to podgrzewanie swiec przy wyzszych temraturach w standarcie....ale to wtrysk bezposredni wiec przy sprawnym aucie nie ma takiej potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności