Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 W instrukcji obsługi Astry 2 świeczki działają przy +5 . Czy można to jakoś przerobić aby działały już przy ok. +10 stopniach?Pytam bo gdy jest troszkę zimniej czyli ok. +5 zapala się kontrolka świec i auto pali na dotyk a gdy jest cieplej trzeba trochę pokręcić rozrusznikiem aby zapalił jakieś 10-15 sekund. Astra Combi 2,0 DTL 2000r   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Oj to lepiej zamiast kombinować z przeprogramowaniem komputera na te 10 stopni celcjusza zajmij się przyczyną dlaczego silnik tak długo kręci.Moze Ci pompa siada albo wtryski....może masz źle ustawiony zapłon( w dizlach własnie poprzez przestawianie(automatycznie) sie zapłonu na zimnym silniku robi się coś w rodzaju zssania).Ale pierw zacznij od kontroli świec...bo może jakaś źle grzeje.Mi przy kazdej temepraturze pali na dotyk.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 Byłem na diagnostyce komputerowej i wszystko jest ok oprócz kieszeni 100zł.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 I co panowie podczas diagnostyki stwierdzili ze 15 sekundowe kręcenie silnika to normalna sprawa???Musi coś być przyczyną trudności z odpalaniem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 w vectrze c też tak jest i nie jest to nic zepsute tylko po prostu przy 10C nie włącają się świece i samochód musi dłużej pokręcić bo nic nie grzeje mieszanki tak samo jest w zwykłym dieslu jak się nie czeka aż świece się nagrzeją, też trzeba potem dłużej pokręcić ale faktem jest że kręci trochę za długo. może akumulator już stary i nie ma dość mocy bo diesla trzeba mocno zakręcić wiec aku musi być jak nówka   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2006 NIe chce mi się wierzyć że w nowych autach tak jest.Gdy miałem dizla w astrze 1.7D to owszem grzałem go 15 razy zanim go uruchomiłem.Ale od roku odkad mam astre zawsze odpala mi z pierwszego kopyta... i to nie ży wychwalam swoje auto ale naprawde tak jest.Pozatym tak jak napisałem w dizlach tych nowszych dla lepszego odpalenia auta przy niskich temperaturach zapłon się przestawia i robi coś w rodzaju zssania.A jeśli trzeba długo krecic to albo rozrusznik siada albo aku tak jak wspomniałeś bo to podstawa w dizlach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Mam to samo! Byłem u elektryka, aby przestawił mi w komputerze temp. załączania świec, jednak powiedział ze tego sie nie robi gdyż oszukując go w ten sposób, komp bedzie dawał bogatszą mieszankę i silnik bedzie więcej palił, a przy nagrzanym silniku może nierówno pracować. Zasugerował ze wina leży w pompie wtryskowej:( Te silniki przy sprawnej pompie nie potrzebują grzania świec przy temp powietrza do 9-10°C i temp oleju silnikowego powyżej 45°C. Układ doprowadzenia paliwa jest wysokociśnieniowy i teoretycznie do tych parametrów nie potrzebuje załączania świec... Oszczędność świec żarowych! A co z oszczędnością rozrusznika?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 No wiec widocznie tak jak napisałem macie coś nie tak z pompą....w TDS z omy 2.5 wystepuje ten sam problem!! [ Dodano: Pią Lis 17, 2006 11:38 ] Zacznijcie jednak od kontroli rozrusznika....bo tak jak wpspomniałem to podstawa w dizlach.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Na allegro jest takie ustrojstwo ale tylko do silników 2.5TDS http://www.allegro.pl/search.php?string=odpala&category=3&category=620 matros500 daj znać co ciekawego wymyśliłeś, ja w przyszłym tygodniu wlece jeszcze raz do elektryka... Może jakiś dobry elektronik zrobiłby coś podobnego ale do DTL? Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2006 Wiecie...gdybym mial taki problem to zaczołbym od rozrusznika....pompy lub świeczek....Wiem ze naprawa pompy moze sporo kosztowac tym bardziej że jest sterowana elektronicznie ale dopiero na samym końcu bym ingerował w układ elektroniczny auta i instalawał jakieś wynalaski gdyż ktoś jak napisał wyżej moze sie to źle skończyć dla całego silnika...Bo gdyby była taka potrzeba to by opel miał to podgrzewanie swiec przy wyzszych temraturach w standarcie....ale to wtrysk bezposredni wiec przy sprawnym aucie nie ma takiej potrzeby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.