Gość dzon_de_vito Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Witam, przy turbosprężarce jest zawór sterowany (pod)cisnieniem. Jak powinien sie zachowywać sprawny zawór i czym faktycznie on steruje? Przypadkiem zauważyłem, że ten - nazwijmy to - siłownik pneumatyczny (ta puszka do której jest podłączony wężyk z kolektora) praktycznie w ogóle nie reaguje na nic, ruch trzpienia jest zauwazalny dopiero wtedy jak wskazowka zbliza sie do czerwonego pola na obrotomierzu, co nie jest chyba do końca prawidłowym zachowaniem? chodzi o silnik z profilu - x17dtl   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Myślę że tutaj znajdziesz odpowiedź na nurtujące Cię pytanie: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=8639   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-223179 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzon_de_vito Opublikowano 15 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2008 Dzieki, po czesci znalazlem odpowiedz na moje watpliwosci, znalazlem tez na bardzodrogo zdjecie identycznej turbiny Jak widac nie ma tu zadnego elektrozaworu i ten maly silowniczek jest sterowany bezposrednio z wyjscia sprezarki. W poniedzialek jeszcze sprobuje go rozpiac i zobaczyc jak ciezko chodzi ta wajcha w turbinie, bo moze ona nie wraca do polozenia zerowego i dlatego jej skok przy "zalaczeniu" zaworu jest taki maly. A poki co dziekuje i zycze dobrej nocy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-223165 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2008 Jestem ciekaw co wskórasz. U mnie też ten trzpień wychodzący z bębenka porusza się nie więcej jak 2mm, a powinien z tego co wiem poruszać się w granicach 5mm. Też się zastanawiałem, czy zawór nie jest zacięty w takiej pozycji w której ciśnienie za szybko uchodzi i turbina nie daje pełnego doładowania. Próbowałem go wyciągnąć ale nie bardzo wiem jak. A po drugie do czego służy nakrętka znajdująca się na tym trzpieniu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-223155 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzon_de_vito Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Wyglada na to, ze jest to kontra do koncowki trzpienia, da sie tym po prostu regulowac dlugosc w stanie spoczynku ( ) [ Dodano: Pon Lis 17, 2008 23:03 ] Rozpialem to ustrojstwo ale w sumie nic nie zdzialalem, klapka w turbie rusza sie luzno i raczej sie nie zacina. Moglem jeszcze sprawdzic jak sie bedzie zachowywal silnik jak mu otworze ta klapke na stale ale na to wpadlem dopiero jak juz zakrecilem blache, moze innym razem. W kazdym razie z tego co widze to sluzy jedynie jako zabezpieczenie do turbosprezarki, przy pewnym cisnieniu zawor zaczyna sie otwierac i turbo przestaje przyspieszac. Gdyby tego nie bylo to pierwsze konkretniejsze przybutowanie auta skonczylo by sie "przekreceniem" turbiny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-222246 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 ten zawór tylko zadziała pod obciążonym silnikiem. najprościej jest go rozruszać poruszając ramieniem przesłony, płaski klucz z przedziału 12-14 pasuje. W przewód uruchamiający możesz dmuchnąć kompresorem ok 1bar powietrza i powinien zadziałać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-222181 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość dzon_de_vito Opublikowano 18 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2008 Ruszac sie rusza swobodnie wiec pewnie jest ok, po prostu mnie zaciekawilo ze sie prawie wcale nie przesuwa w czasie pracy silnika. Przypuszczam ze on by sie wysunal do konca ale mam za miekkie serce zeby na luzie ciagnac silnik do konca skali na obrotku   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-222172 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 na luzie się nie ruszy, jak już pisałem musi być obciążenie aby zadziałał (więcej spalin)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-222010 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2008 na luzie się nie ruszy, jak już pisałem musi być obciążenie aby zadziałał (więcej spalin) Glupoty piszesz kolego. Tymbadziej zadziala. Zawor WG szybciej sie otworzy bo turbina wieksze onbroty bedzie miala i wieksze cisienie sie wytworzy na dolocie i odrazu zadziala caly uklad ograniczajacy. Nie raz juz w regulowalismy z kolegami WG.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-221926 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość barteklodz Opublikowano 20 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2008 ciekawa teoria żyłując silnik bez obciążenia nie uzyskasz wysokiej różnicy entalpii aby uzyskać pełną sprawność mechaniczną Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-221624 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.