Skocz do zawartości

Zawór przy turbosprężarce


Rekomendowane odpowiedzi

Gość dzon_de_vito

Witam, przy turbosprężarce jest zawór sterowany (pod)cisnieniem. Jak powinien sie zachowywać sprawny zawór i czym faktycznie on steruje?

Przypadkiem zauważyłem, że ten - nazwijmy to - siłownik pneumatyczny (ta puszka do której jest podłączony wężyk z kolektora) praktycznie w ogóle nie reaguje na nic, ruch trzpienia jest zauwazalny dopiero wtedy jak wskazowka zbliza sie do czerwonego pola na obrotomierzu, co nie jest chyba do końca prawidłowym zachowaniem?

 

chodzi o silnik z profilu - x17dtl

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/
Udostępnij na innych stronach

Gość dzon_de_vito

Dzieki, po czesci znalazlem odpowiedz na moje watpliwosci, znalazlem tez na bardzodrogo zdjecie identycznej turbiny Dołączona grafika

Jak widac nie ma tu zadnego elektrozaworu i ten maly silowniczek jest sterowany bezposrednio z wyjscia sprezarki. W poniedzialek jeszcze sprobuje go rozpiac i zobaczyc jak ciezko chodzi ta wajcha w turbinie, bo moze ona nie wraca do polozenia zerowego i dlatego jej skok przy "zalaczeniu" zaworu jest taki maly.

A poki co dziekuje i zycze dobrej nocy :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-223165
Udostępnij na innych stronach

Jestem ciekaw co wskórasz. U mnie też ten trzpień wychodzący z bębenka porusza się nie więcej jak 2mm, a powinien z tego co wiem poruszać się w granicach 5mm. Też się zastanawiałem, czy zawór nie jest zacięty w takiej pozycji w której ciśnienie za szybko uchodzi i turbina nie daje pełnego doładowania. Próbowałem go wyciągnąć ale nie bardzo wiem jak. A po drugie do czego służy nakrętka znajdująca się na tym trzpieniu?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-223155
Udostępnij na innych stronach

Gość dzon_de_vito

Wyglada na to, ze jest to kontra do koncowki trzpienia, da sie tym po prostu regulowac dlugosc w stanie spoczynku ( :P )

 

[ Dodano: Pon Lis 17, 2008 23:03 ]

Rozpialem to ustrojstwo ale w sumie nic nie zdzialalem, klapka w turbie rusza sie luzno i raczej sie nie zacina. Moglem jeszcze sprawdzic jak sie bedzie zachowywal silnik jak mu otworze ta klapke na stale ale na to wpadlem dopiero jak juz zakrecilem blache, moze innym razem.

W kazdym razie z tego co widze to sluzy jedynie jako zabezpieczenie do turbosprezarki, przy pewnym cisnieniu zawor zaczyna sie otwierac i turbo przestaje przyspieszac. Gdyby tego nie bylo to pierwsze konkretniejsze przybutowanie auta skonczylo by sie "przekreceniem" turbiny ;)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-222246
Udostępnij na innych stronach

Gość barteklodz

ten zawór tylko zadziała pod obciążonym silnikiem.

najprościej jest go rozruszać poruszając ramieniem przesłony, płaski klucz z przedziału 12-14 pasuje.

 

W przewód uruchamiający możesz dmuchnąć kompresorem ok 1bar powietrza i powinien zadziałać

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-222181
Udostępnij na innych stronach

Gość dzon_de_vito

Ruszac sie rusza swobodnie wiec pewnie jest ok, po prostu mnie zaciekawilo ze sie prawie wcale nie przesuwa w czasie pracy silnika. Przypuszczam ze on by sie wysunal do konca ale mam za miekkie serce zeby na luzie ciagnac silnik do konca skali na obrotku :P

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-222172
Udostępnij na innych stronach

na luzie się nie ruszy, jak już pisałem musi być obciążenie aby zadziałał (więcej spalin)

Glupoty piszesz kolego. Tymbadziej zadziala. Zawor WG szybciej sie otworzy bo turbina wieksze onbroty bedzie miala i wieksze cisienie sie wytworzy na dolocie i odrazu zadziala caly uklad ograniczajacy. Nie raz juz w regulowalismy z kolegami WG.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15082-zaw%C3%B3r-przy-turbospr%C4%99%C5%BCarce/#findComment-221926
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności