Skocz do zawartości

Jaki olej zalewasz do swojego silnika - Ankieta


Gość t0mall

Jaki olej zalewasz do swojego silnika ???  

102 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Jaki olej zalewasz do swojego silnika ???

    • Mobil
      2
    • Castrol
      2
    • GM
      3
    • Valvoline
      1
    • Elf
      1
    • Liqui Moly
      1
    • Shell
      0
    • Texaco
      0
    • Total
      0
    • Agip
      0
    • Motul
      0
    • Orlen
      1
    • Lotos
      3
    • Gulf
      0
    • Carlube
      0
    • BP
      0
    • Inny
      1


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

i tak lipnie to wyjdzie bo nie ma podziału jeżeli chodzi o rocznik samochodu....

wiadomo że do starszych samochodów każdy a przynajmniej wiekszość zaleje coś tańszego....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem to olej o odowiedniej klasie zalecanej przez producenta...nie ma za bardzo co przesadzac z olejami...chyba ze ekstremalnie go eksploatujesz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DAROMV6,

Dzięki za zrobienie tego za mnie.

 

Myślę że rocznik samochodu nie ma większego znaczenia dla kogoś kto dba o swój samochód.

Ja też nie mam nowego auta i nigdy nie miałem ale zawsze zalewałem auto jak najlepszymi olejami.

Dłuższy czas jeżdziłem na Castrolu ale tamten samochód już sprzedałem.

Ale teraz zmieniłem auto i dodatkowo naczytałem się niezbyt pochlebnych opini na temat Castrola.

Niedługo będę zmieniał olej w aktualnym samochodzie i przeglądam fora sprawdzając kto co leje i poleca.

Na tą chwilę mam zalany olej ELF-a półsyntetyczny ale przy okazji wymiany zastanawiam się na innym.

W większości wszyscy polecają oleje MOBIL i MOTUL z przewagą tego drugiego poniewarz nie jest on produkowany ani rozlewany w Polsce.

Jako trzeci olej VALVOLIN.

Dlatego też zaciekawiło mnie jakich olei używacie i dlatego moje zapytanie.

Inna sprawa to lepkość oleju zastanawiam się nad 0W pełny syntetyk lub 5W.

Samochód ma już ponad 200 tyś przebiegu ale silnik jest w bardzo dobrym stanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t0mall, wszystko zależy na jakim oleju śmigasz teraz,jeżeli nadal na pełnym syntetyku to spoko,ale jeśli już był zalany półsyntetyk to musisz przy takim zostać,

ja używam tylko castrol magnatec,dla mnie jest on najlepszy.3

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

minio25, przy starszym aucie, które ma za sobą już pewien żywot i przebieg - zalany olej wcale nie musi być innej firmy.

Różnica może ograniczać się wtedy np do lepkości oleju.

Ogólnie chodzi o sprawdzenie jakie oleje są najczęściej preferowane/zalewane przez użytkowników marki - chociażby ze wzg. na częste pojawiające się w tej kwestii pytania.

t0mall,

Inna sprawa to lepkość oleju zastanawiam się nad 0W pełny syntetyk lub 5W.

Samochód ma już ponad 200 tyś przebiegu ale silnik jest w bardzo dobrym stanie.

Wszystko zależy ogólnie od kondycji silnika i na jakim oleju auto było eksploatowane do tej pory.

Zarówno 0W i 5W to syntetyk, a skoro lałeś do tej pory 10w to przy takim zastań

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t0mall, skoro jeździsz na półsyntetyku elfa i wszystko jest ok ale chcesz miec olej nie rozlewany w polsce to polecam Totala, Elf to jest "budżetowa" marka totala więc zapewne te oleje są bardzo zbliżone ale total jest rozlewany we Francji i sprzedawany w opakowaniach 5L.

 

Natomiast ja polecam Orlen 5w40 turbo diesel CF, jest dobry nie tylko parametrowo ale sprawia, że diesel bardzo cicho chodzi a także w ogóle nie gwiżdże turbina (jak np. na mobilu 10w40 przez 2 km po starcie zimnego silnika, ale w sumie co tu porównywać słaby olej mobil 10w40 z syntetykiem)

 

Jak ktoś lubi porównywac parametry olejów to napisałem kiedyś tam wersje dla laików co i jak:

[ Dodano: Nie Lis 16, 2008 20:04 ]

 

Chyba nie trzeba tłumaczyć co oznacza 0w40, 5w40 etc.

 

Natomiast niektórzy lubią patrzeć na parametry olejów, ok. można się w to bawić, wystarczy wejsc na stronę http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html (chyba najbardziej aktualna) i porównać oleje według parametrów.

 

Najprościej dla laików można to wytłumaczyć, że najważniejszym parametrem jest współczynnik lepkości (Wsk lepk.), który mówi ogólnie o jakości oleju, im wyższy tym olej jest lepszy, wolniej się starzeje itp. Dalej mamy lepkośc kinematyczna w 40 stopniach (cSt 40oC), która mówi nam jak olej zachowuje się w niskich temperaturach, im ten wskaźnik jest mniejszy tym mamy łatwiejszy rozruch zimą. Natomiast (cSt 100oC) mówi nam jak olej zachowuje się w normalnych warunkach pracy czyli w temperaturze 100 stopni, im wyższa liczba tym lepiej bo olej mniej się rozrzedza przy dużych temperaturach (dlatego np. 5w30 ma mniejsza liczbę niż 5w40 i dlatego 5w30 tworzy cienszy film olejowy który może został łatwiej zerwany przy wysokich temperaturach niż w przypadku 5w40 ale z drugiej strony olej ten zapewnia mniejsze opory toczenia i pozwala zaoszczędzić kilka procent paliwa ).Na podstawie tych dwóch parametrów można wyznaczyć współczynnik lepkości (Wsk lepk.).Kolejnym parametrem jest temperatura płynięcia ( Temp płyn.), liczba to mówi w jakiej temperaturze ujemnej olej jeszcze płynie a nie staje się już galaretą :D . Temperatura zapłonu to wiadomo natomiast liczba tbn (TBN) opisuje w jakim stopniu olej „dba” o czystość silnika, im większa tym olej zawiera więcej dodatków myjących. W dieslach w związku z występowaniem dużej ilości siarki w paliwie (chociaż obecnie paliwa są prawie bezsiarkowe ok.10-50ppm a także sadzy po spalaniu, liczba ta powinna wynosić około 10, natomiast w przypadku benzyny może być mniejsza.

 

To chyba wszystko, pisałem to z głowy a może dzięki temu nie ma tu jezyka technicznego i łatwiej to zrozumieć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżdżę tylko i wyłącznie na Texaco 10W40 dlaczego? ponieważ nie jest rozlewany w Polsce, gdy kupujesz oryginalna butelkę tego oleju masz pewność, że jak zakorkowali ją w Belgii to masz w niej to co w nią oryginalnie wlali. Przekonałem się o tym jak jakieś 6lat temu padła mi głowica od 125p. zdjąłem głowicę przeczyściłem szmatką i wyglądała tak jakby była umyta myjką pod ciśnieniem. Super olej i każdemu polecam, teraz wlewam 10W40 texaco po przebiegu 15000km jak zlewam zachowuje jeszcze żółciutki kolorek, jak dla mnie najlepszy olej, ale każdy ma swoich faworytów!!! pozdrawiam wszystkich forumowiczów :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zlewam zachowuje jeszcze żółciutki kolorek

to nie świadczy dobrze o oleju chyba, że Masz gaz ( w sumie oleje texaco maja małą liczbę tbn, czyli mało dodatków myjących)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie świadczy dobrze o oleju chyba, że Masz gaz ( w sumie oleje texaco maja małą liczbę tbn, czyli mało dodatków myjących)

mało dodatków myjących, to chyba dobrze bo przy przebiegu około 300000km w silniku C14Nz wyczyszczenie tzw.nagaru nie jest zbyt wskazane.Nie wiem kolego czy ma dużo czy mało tych środków, jeżdżę na tym oleju od kiedy skończyłem praktykę mechanika samochodowego jakieś 7lat temu, raz zmieniłem ten olej na Mobil 1 i silnik zdecydowanie głośniej zaczął pracować! Więc uważam, że jeśli motorek pracuje cicho i ma sporo mocy jak na swój przebieg, to znaczy, że zalewam go dobrym jakościowo olejem.czyli texaco 10W/40, jak dla mnie jest najlepszy i nie rozlewany w Polsce, kto to może wiedzieć czy kupując Mobila nie ma w tym opakowaniu Lotosa? Texaco jest importowane z Belgii i nikt w Polsce go nie rozlewa, więc jak w fabryce olejów wlali do butelki tak ta sama zawartość jest w sklepie! :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności