Skocz do zawartości

Kadett 1.6 gaśnie gdy się zagrzeje! jakby podpierał zawory


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, morduje się z tym autem już dosyć długo, wcześniej mordowało się paru innych mechaników, elektryków itp. Sprawa wygląda tak: autko zimne, odpala normalnie ale już po paru minutach pracy zaczynają się dziwne rzeczy. wygląda to tak jakby ładował kompresje w kolektor dolotowy. ale normalnie wchodzi w obroty nie jest źle :( ale im dłużej pochodzi tym jest to częstsze aż w końcu silnik gwałtownie gaśnie. Później jest już nie do odpalenia. Przez poprzedników wymieniana była cewka i aparat zapłonowy. My zdjęliśmy głowice, została splanowana, nowa uszczelka itd. podłożyliśmy też pod głowiczkę z wałkiem uszczelke tak aby podnieść ją nieco, ponieważ wg nas podpierał zawory po zagrzaniu. Popychacze zostały wypróżnione. Po złożeniu i odpaleniu dziwna rzecz. silnik wcale nie klepie (jak to zwykle się dzieje po wypróżnieniu popychaczy) chodzi ładnie. ale Zonk bo gdy się zagrzał znowu zgasł - nie do odpalenia. Znów ściągliśmy głowice, została zawieziona do szlifierzy na pomiary, okazało się że zawory za głęboko siedzą więc skrócili je niestety nie pamiętam o ile, ale o tyle co im tam wyszło z obliczeń.

Złożyliśmy - z autem dalej jest to samo.

Kolejna teoria dotyczyła za dużego ciśnienia oleju które powodowałoby za duże rozejście się popychaczy w wyniku czego uchylałyby one zawory. Pomiar ciśnienia oleju przy zimnym silniku i na wolnych wykazał 4 atm. stwierdziliśmy że to troche za dużo i zaczęliśmy kombinować z regulatorem ciśnienia oleju przy pompie, zredukowaliśmy do 3, potem 2 atm ale nic to nie dało.

Może ktoś z Was miał już taki problem, pomysły się nam skończyły, dla pewności zmieniamy jeszcze raz na próbę aparat zapłonowy, mimo tego że iskra zawsze jest, po zgaśnięciu także. Mogłem o czymś zapomnieć ale myślę że dobrze naświetliłem temat. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15270-kadett-16-ga%C5%9Bnie-gdy-si%C4%99-zagrzeje-jakby-podpiera%C5%82-zawory/
Udostępnij na innych stronach

Gość andrzej_m55

tak na początek witam

wpadłeś kolego jak po ogień powiedziałeś co robiłeś przy silniku ale nie powiedziałeś co to za silnik

a tak na zdrowy mój rozum źle zaczęliście

 

tzn co miałem zrobić zanim opisałem problem?? nie bardzo rozumiem. silnik 1.6 (patrz temat wiadomości), benzyna, monowtrysk, 8 zaworów, coś jeszcze?

Jeśli uważasz że źle zaczęliśmy to prosze wypowiedz się jak wg Ciebie powinniśmy zacząć? bo taka wskazówka nic mi nie daje. Proszę o podpowiedzi a nie uszczypliwe posty.

peace

 

Gość andrzej_m55

zadi, napisałeś tak Proszę o podpowiedzi a nie uszczypliwe posty.

nie mam najmniejszego zamiaru ci dogryzać,tyle że gdybyś trochę poczytał posty to byś wiedział że rodzaj silnika często ma znaczenie ale mniejsza z tym.

czy z czytaliście błędy :?:

a co to jest te podpieranie zaworów czy ssące się nie zamykają :?:

czy ciśnienie sprawdzałeś :?:

 

Gość lord_wiader

tzn co miałem zrobić zanim opisałem problem?? nie bardzo rozumiem. silnik 1.6 (patrz temat wiadomości), benzyna, monowtrysk, 8 zaworów, coś jeszcze?

Jeśli uważasz że źle zaczęliśmy to prosze wypowiedz się jak wg Ciebie powinniśmy zacząć? bo taka wskazówka nic mi nie daje. Proszę o podpowiedzi a nie uszczypliwe posty.

peace

Jakbyś nie wiedział to jest kilka typów silna 1.6, każdy posiada swoje oznaczenie wybite na bloku silnika.

Poszperałbyś na forum parę minut i skożystał z szukajki to nie byłbyś taki zdziwiony i nie miał pretensji do użytkowników którzy chcą Ci pomóc.

 

Na mój gust to wygląda jak padnięty czujnik halla (czujnik położenia wału)

Ten czujnik nie, bo iskra jest zawsze.

Zastanawiam się czy nie dzieje sie coś z popychaczami na wydechu, albo z zaworami, może ze 2 są zatarte w prowadnicach?

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności