Gość Anonymous Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Witam, proszę o wyjaśnienie , chodzi mi o wyłączenie silnika . Jaki czas należy odczekać po przejechaniu krótkich miejskich odcinków a ile po trasie gdzie turbina pracuje na wysokich obrotach , prawdopodobnie natychmiastowe wyłączenie silnika pozbawia chłodzenia turbiny , co w konsekwencji doprowadza do uszkodzenia turbiny .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15387-turbina/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 natychmiastowe wyłączenie silnika pozbawia chłodzenia turbiny , co w konsekwencji doprowadza do uszkodzenia turbiny .I tutaj masz rację. Dlatego po jeździe na długim odcinku czyli trasa czekamy około 1 min aż turbina się ochłodzi, zaś w czasie jazdy po mieście gdy auto jeździ w różnym zakresie obrotów nie ma takiej potrzeby.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15387-turbina/#findComment-220011 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 a konkretnie nie tyle o chłodzenie chodzi tylko o smarowanie (które tez częściowo odpowiada za chłodzenie), turbina pracuje na wysokich obrotach a smarowana jest ciśnieniowym układem smarowania silnika, gdy zbyt gwałtownie wyłączmy silnik mamy do czynienia z sytuacją gdy ustaje już smarowanie a turbina jeszcze sie kręci na "sucho", taka częsta praktyka doprowadza do zużycia/zatarcia turbiny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15387-turbina/#findComment-219792 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 hehe oboje macie racje - i Bogo i edde turbina jest goraca bo jest napedzana spalinami, ktore przy szybszej jezdzie maja znacznie wyzsza temperature a lozyskowanie turbiny jest smarowane olejem - ktore jednoczesnie chlodzi ja czesciowo... mowie wam nie chcecie zobaczyc jak wyglada turbina zbyt szybko wylaczona...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15387-turbina/#findComment-219442 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Dziękuję wszystkim za wyjaśnienia i pozdrawiam .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15387-turbina/#findComment-217573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Nabylem zafire B 2006 r. i mam maly problem bo od 1.800 obr. do ok2.300 slysze swist czy to jest wlaczenie sie turbinyy czy zla praca turbiny a moze co innego a moze ten typ tak ma.Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15387-turbina/#findComment-217023 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Nabylem zafire B 2006 r. i mam maly problem bo od 1.800 obr. do ok2.300 slysze swist czy to jest wlaczenie sie turbinyy czy zla praca turbiny a moze co innego a moze ten typ tak ma.PozdrawiamNajprawdopodobniej jest to włączanie się turbiny.Gwoli ścisłości, turbina działa cały czas, tylko poprostu od tych obrotów daje większe ciśnienie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15387-turbina/#findComment-217007 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 aha dzięki moze i to prawda bo bylem u kolegii u mechanika i on mi mowi ze jak turbina tak gwizdze to sie zaciera i nie wiem co robic   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15387-turbina/#findComment-216976 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arek Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 szykowac kasa na regeneracja ile masz przebiegu jesli mozna wiedziec bo jak na 2006 rok to szybko by padla...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15387-turbina/#findComment-216973 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 niekoniecznie, najpierw warto sprawdzić szczelność układu dolotowego (węże, złączki, IC), często świst powodują nieszczelności oczywiście sprawne ucho porządnego mechanika potrafi odróżnić dzwięk i miejsce jego powstawania, ale "dziś prawdziwych cyganów już nie ma..." (czyli ze świeca takiego szukać ) Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15387-turbina/#findComment-216938 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.