Skocz do zawartości

turbina


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, proszę o wyjaśnienie , chodzi mi o wyłączenie silnika . Jaki czas należy odczekać po przejechaniu krótkich miejskich odcinków a ile po trasie gdzie turbina pracuje na wysokich obrotach , prawdopodobnie natychmiastowe wyłączenie silnika pozbawia chłodzenia turbiny , co w konsekwencji doprowadza do uszkodzenia turbiny .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

natychmiastowe wyłączenie silnika pozbawia chłodzenia turbiny , co w konsekwencji doprowadza do uszkodzenia turbiny .

I tutaj masz rację. Dlatego po jeździe na długim odcinku czyli trasa czekamy około 1 min aż turbina się ochłodzi, zaś w czasie jazdy po mieście gdy auto jeździ w różnym zakresie obrotów nie ma takiej potrzeby.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a konkretnie nie tyle o chłodzenie chodzi tylko o smarowanie (które tez częściowo odpowiada za chłodzenie), turbina pracuje na wysokich obrotach a smarowana jest ciśnieniowym układem smarowania silnika, gdy zbyt gwałtownie wyłączmy silnik mamy do czynienia z sytuacją gdy ustaje już smarowanie a turbina jeszcze sie kręci na "sucho", taka częsta praktyka doprowadza do zużycia/zatarcia turbiny :?:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe

oboje macie racje - i Bogo i edde

turbina jest goraca bo jest napedzana spalinami, ktore przy szybszej jezdzie maja znacznie wyzsza temperature

a lozyskowanie turbiny jest smarowane olejem - ktore jednoczesnie chlodzi ja czesciowo...

 

mowie wam nie chcecie zobaczyc jak wyglada turbina zbyt szybko wylaczona...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nabylem zafire B 2006 r. i mam maly problem bo od 1.800 obr. do ok2.300 slysze swist czy to jest wlaczenie sie turbinyy czy zla praca turbiny a moze co innego a moze ten typ tak ma.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nabylem zafire B 2006 r. i mam maly problem bo od 1.800 obr. do ok2.300 slysze swist czy to jest wlaczenie sie turbinyy czy zla praca turbiny a moze co innego a moze ten typ tak ma.Pozdrawiam

Najprawdopodobniej jest to włączanie się turbiny.

Gwoli ścisłości, turbina działa cały czas, tylko poprostu od tych obrotów daje większe ciśnienie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

aha dzięki moze i to prawda bo bylem u kolegii u mechanika i on mi mowi ze jak turbina tak gwizdze to sie zaciera i nie wiem co robic

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

niekoniecznie, najpierw warto sprawdzić szczelność układu dolotowego (węże, złączki, IC), często świst powodują nieszczelności

oczywiście sprawne ucho porządnego mechanika potrafi odróżnić dzwięk i miejsce jego powstawania, ale "dziś prawdziwych cyganów już nie ma..." (czyli ze świeca takiego szukać ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności