Gość Anonymous Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 Muszę wymienić termostat ponieważ przy tej temperaturze nawet po 30 kilometrach silnik nie łapie swojej temperatury. Z tego co się zdążyłem zorientować w sklepie, w tym silniku były aż trzy rodzaje termostatów w zależności on numeru silnika. Tu właśnie zaczyna się problem obejżałem już cały silnik ze wszystkich stron z jakich dałem rade i nigdzie nie mogę znaleść nabitego numeru. Pomózcie i podpowiedźcie gdzie mam go szukać w książce jest napisane że powinnien być poniżej filtra oleju ale ja go tam nie widze no chyba że jest widoczny dopiero z kanału ja szukałem od góry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15414-y20dth-termostat-a-numer-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 A tu: patrzyłeś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15414-y20dth-termostat-a-numer-silnika/#findComment-219764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2008 na tyle co dałem od góry z lusterkiem to patrzałem (pompa paliwa strasznie wszystko zasłania)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15414-y20dth-termostat-a-numer-silnika/#findComment-219701 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zeusmobil Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 hirek, porównaj wyglądowo stary z nowymi na allegro i bedziesz wiedział one sie rózniły istotnymi szczegółami napewno zauwazysz jakimi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15414-y20dth-termostat-a-numer-silnika/#findComment-219621 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Wymieniałem niedawno termostat u siebie i zastanawiam się, o co chodzi z tymi trzema modelami? . Swój kupowałem w serwisie Opla (nie mylić z ASO), do wyboru były dwa. Podobne znalazłem na allegro. Różnica między nimi to brak czarnego platikowego kolanka przy jednym z nich, wtedy trzeba wykręcać ze starego. http://www.moto.allegro.pl/item481285229_termostat_opel_astra_g_zafira_2_0_2_2_dti_16v.html http://www.moto.allegro.pl/item481277856_termostat_opel_astra_g_zafira_2_0_di_2_0_dti_16v.html Kup taki jak z pierwszego linku, na pewno będzie pasować   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15414-y20dth-termostat-a-numer-silnika/#findComment-219618 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Ale ceny w sklepie kupisz spokojnie angielskiego quintona za 40-45 zl a nie wiem czy nie lepszy jak niemiecki wahler. ja bynajmniej taki kupilem i byl dobry. Tak na marginesie to nie wiem czy te termostaty to nie sa takie same bo ja bynajmniej nie mialem w sklepie takich problemow- ktory nie wyciagnal to pasowal. Jedynie chyba tylko od Z22SE i twinportowi LET sa inne a tak to pasuja jeden od drugiego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15414-y20dth-termostat-a-numer-silnika/#findComment-219616 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 Istotną różnicą jest umiejscowienie czujnika temperatury silnika - w niektórych silnikach jest wkręcony w termostat a w niektórych (np. u mnie) w blok silnika. Taki: http://www.allegro.pl/item475185874_termostat_opel_astra_g_zafira_2_0_di_2_0_dti_16v.html lub taki: http://www.allegro.pl/item490618191_termostat_opel_astra_g_ii_zafira_2_0_di_dti_16v.html Zobacz jaki jest u Ciebie i problem z głowy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15414-y20dth-termostat-a-numer-silnika/#findComment-219609 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2008 ok dzieki udało sie zamówić tylko jeden typ był bez czujnika temperatury i z metalowym kolankiem zamiast czarnego plastikowego czyli w sumie do tego silnika sa trzy typy -z plastikowym kolankiem - z metalowym kolankiem (kolanko jest dużo ciensze niż te plastikowe) - bez kolanka (miejsce po kolanku jest zaślepione wiec nie można wkręcic ze starego)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15414-y20dth-termostat-a-numer-silnika/#findComment-219484 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 28 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2008 Miałem taki problem. Kupiłem termostat wraz z aliminiową obudową. Chciałem wymienić ale w trakcie uznałem, że to za dużo roboty i odłożyłem na później. Zrobiłem wówczas coś takiego. Zdjąłem wąż z obudowy termostatu wcześniej spuszczajac trochę płynu chłodniczego zaworem w chłodnicy. JAk zdejmiesz wąż to widać termostat. Śrubokrętem powciskałem go trochę. Chodziło mi o to żeby go "rozruszać" na całej osi jego pracy. Wcisnąłem go tak aż środkowy trzpień wyskoczył z prowadnicy. Włożyłem z powerotem, założyłem wąż, nalałem płynu i działa dobrze już od roku! . Temperaturę pełną silnika uzyskuję (o tej porze) po przejechaniu 5-10km.... a nowy termostat dalej leży na półce w garażu Może warto spróbować? ... to prawie nic nie kosztuje... Przepływajacy płyn w silniku może nieść ze sobą jakieś zanieczyszczenia które w postaci osadu kamienia osiądą na trzpieniu termostatu blokując go.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15414-y20dth-termostat-a-numer-silnika/#findComment-218951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.