Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Witajcie, niedawno kupiłem używaną 3,5 - roczną Astrę III kombi w dieslu (1.7 cdti, 100 km). Autko ma 190 tys. km, ale prawdziwych, nie kręconych, bo wiem, od kogo kupowane. Ostatnio jadąc autostradą (max. 130 km/h) zapaliła mi się pomarańczowa lampka z kluczem i wyraźnie odczułem spadek mocy. Po chwili kontrolka zgasła i przy tak samo mocno wciśnietym gazie nagle autko dostało mocy. Domyślam się, że chodzi o turbinę. Jeżdżę też często Zafirą z 2001 roku, też w dieslu (2.0), ma 260 tys. km i żadnych problemów. Prośba o pomoc, czy to może być wina zwariowanego komputera, czy turbina się przegrzała (może coś jej nie chłodzi?!) i dlatego się na chwilę sama wyłaczyła. Dodam, że powyżej 3 tys. obrotów nie jeżdżę i w ciągu całej tej podróży (120 km) raz tylko rozpędziłem się na 3 biegu do 4 tys. obrotów. Kontrolka zapaliła się 30 km dalej. Zgasła może po 10-15 km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 czy turbina się przegrzała (może coś jej nie chłodzi?!) i dlatego się na chwilę sama wyłaczyła.Turbina chodzi cały czas bez względu na obroty silnika, a smarowana i chłodzona jest olejem z silnika.Niekoniecznie musi to być zaraz turbina. olegg, objawem zużytej turbiny jest spadek mocy i ................duże zużycie oleju, a Ty o tym nic nie wspominasz Może warto było by się przejechać na komputer by zdiagnozować błąd jaki wystąpił. Równie dobrze może to być przepływomierz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-213701 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Nie zauważyłem, żeby brał olej. A i ta kontrolka zapala się tylko czasem, przy dłuższej jeździe. A utrata mocy, gdy świeci się kontrolka? Przepływomierz to droga sprawa? A na komputer i tak podjadę...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-213699 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Przepływomierz to droga sprawa?Oryginał Boscha kosztuje ok.300-400 stów.I nie kupuj żadnego zamiennika tylko oryginał Ale powodów może być tysiąc, jeżeli zapala się check engine. Trzeba sprawdzić na techu, bo inaczej to wróżenie z fusów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-213672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2008 Równie dobrze może to być przepływomierz. a czy zepsuty przepływomierz może powodować spadek mocy? bo autko zachowywało się tak, jak maluch.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-213544 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2008 Jezeli zapaliła ci sie pomaranczowa kontrolka to w tym czasie samochód przeszedł w tryb serwisowy i odłączył automatycznie turbine tak aby czegos nie uszkodzic w siliku. Podjedz na techa i sprawdz kody błedow!!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-213173 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek0176 Opublikowano 12 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2014 Witajcie, niedawno kupiłem używaną 3,5 - roczną Astrę III kombi w dieslu (1.7 cdti, 100 km). Autko ma 190 tys. km, ale prawdziwych, nie kręconych, bo wiem, od kogo kupowane. Ostatnio jadąc autostradą (max. 130 km/h) zapaliła mi się pomarańczowa lampka z kluczem i wyraźnie odczułem spadek mocy. Po chwili kontrolka zgasła i przy tak samo mocno wciśnietym gazie nagle autko dostało mocy. Domyślam się, że chodzi o turbinę. Jeżdżę też często Zafirą z 2001 roku, też w dieslu (2.0), ma 260 tys. km i żadnych problemów. Prośba o pomoc, czy to może być wina zwariowanego komputera, czy turbina się przegrzała (może coś jej nie chłodzi?!) i dlatego się na chwilę sama wyłaczyła. Dodam, że powyżej 3 tys. obrotów nie jeżdżę i w ciągu całej tej podróży (120 km) raz tylko rozpędziłem się na 3 biegu do 4 tys. obrotów. Kontrolka zapaliła się 30 km dalej. Zgasła może po 10-15 km. Witam.Wiem że temat był poruszany wiele lat temu,ale mam taką samą Astrę,i ten sam problem,Czy pamiętasz może jaka była przyczyna tej usterki?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-546345 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 13 Lipca 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2014 ta sama masz astre? kupiles od niego?? Nawet gdyby to pryzczyn moze byc tysiac wiec bez pozadnej diagnostyki to mozna sobie pogdybac jedynie. To nie ma tak ze jedne objaw i jedna przyczyna. Tu tez coprawda to juz ladnych pare lat temu ale to nie istotne bo wazne by sprawdzic kompem co sie dzieje w liscie danych. Napewno jakas anomalia bedzie tylko pytanie na czym i wteyd sie szuka co za to jest odpowiedzialne. Jelsi ograniczylo dawke paliwa w skutek braku odpowiedniego przpelywu powietrz ana MAF mimo ze MAP pokazuje dobrze to wiadomo ze raczje maf jest do podmianki chyba ze uklad wydechowy jest przytkany. Trzeba myslec przy analizie danych inaczej to sie nie da niestety. To taki tylkop pryzklad a mozna sypac nimi jak z rekawa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-546439 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość amsterdambxl Opublikowano 9 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2015 Apropo wie ktoś gdzie w astrze H gtc znajduje się turbina?Mi chyba dziś padła turbina usłyszałem tylko dziwny świst i chmury dymu z rury wydechowej.do tego słysze jakiś dziwny dźwięk jak by taki metaliczny ....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-583145 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damiano2007 Opublikowano 10 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2015 Od przodu koło bagnetu po prawej stronie. Takim autem lepiej nie jeździj bo go zajedziesz do końca. Linka i do mechaniora. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-583212 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.