Skocz do zawartości

Astra III, 1.7. CDTI - problem z turbiną?!


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witajcie,

 

niedawno kupiłem używaną 3,5 - roczną Astrę III kombi w dieslu (1.7 cdti, 100 km). Autko ma 190 tys. km, ale prawdziwych, nie kręconych, bo wiem, od kogo kupowane.

 

Ostatnio jadąc autostradą (max. 130 km/h) zapaliła mi się pomarańczowa lampka z kluczem i wyraźnie odczułem spadek mocy. Po chwili kontrolka zgasła i przy tak samo mocno wciśnietym gazie nagle autko dostało mocy. Domyślam się, że chodzi o turbinę.

 

Jeżdżę też często Zafirą z 2001 roku, też w dieslu (2.0), ma 260 tys. km i żadnych problemów.

 

Prośba o pomoc, czy to może być wina zwariowanego komputera, czy turbina się przegrzała (może coś jej nie chłodzi?!) i dlatego się na chwilę sama wyłaczyła.

 

Dodam, że powyżej 3 tys. obrotów nie jeżdżę i w ciągu całej tej podróży (120 km) raz tylko rozpędziłem się na 3 biegu do 4 tys. obrotów. Kontrolka zapaliła się 30 km dalej. Zgasła może po 10-15 km.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/
Udostępnij na innych stronach

czy turbina się przegrzała (może coś jej nie chłodzi?!) i dlatego się na chwilę sama wyłaczyła.

Turbina chodzi cały czas bez względu na obroty silnika, a smarowana i chłodzona jest olejem z silnika.

Niekoniecznie musi to być zaraz turbina. olegg, objawem zużytej turbiny jest spadek mocy i ................duże zużycie oleju, a Ty o tym nic nie wspominasz :]

Może warto było by się przejechać na komputer by zdiagnozować błąd jaki wystąpił.

Równie dobrze może to być przepływomierz.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-213701
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie zauważyłem, żeby brał olej. A i ta kontrolka zapala się tylko czasem, przy dłuższej jeździe.

A utrata mocy, gdy świeci się kontrolka? Przepływomierz to droga sprawa?

 

A na komputer i tak podjadę...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-213699
Udostępnij na innych stronach

Przepływomierz to droga sprawa?

Oryginał Boscha kosztuje ok.300-400 stów.

I nie kupuj żadnego zamiennika tylko oryginał :]

Ale powodów może być tysiąc, jeżeli zapala się check engine.

Trzeba sprawdzić na techu, bo inaczej to wróżenie z fusów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-213672
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Równie dobrze może to być przepływomierz.

a czy zepsuty przepływomierz może powodować spadek mocy? bo autko zachowywało się tak, jak maluch.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-213544
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jezeli zapaliła ci sie pomaranczowa kontrolka to w tym czasie samochód przeszedł w tryb serwisowy i odłączył automatycznie turbine tak aby czegos nie uszkodzic w siliku.

Podjedz na techa i sprawdz kody błedow!!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-213173
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
Gość zbyszek0176

Witajcie, niedawno kupiłem używaną 3,5 - roczną Astrę III kombi w dieslu (1.7 cdti, 100 km). Autko ma 190 tys. km, ale prawdziwych, nie kręconych, bo wiem, od kogo kupowane. Ostatnio jadąc autostradą (max. 130 km/h) zapaliła mi się pomarańczowa lampka z kluczem i wyraźnie odczułem spadek mocy. Po chwili kontrolka zgasła i przy tak samo mocno wciśnietym gazie nagle autko dostało mocy. Domyślam się, że chodzi o turbinę. Jeżdżę też często Zafirą z 2001 roku, też w dieslu (2.0), ma 260 tys. km i żadnych problemów. Prośba o pomoc, czy to może być wina zwariowanego komputera, czy turbina się przegrzała (może coś jej nie chłodzi?!) i dlatego się na chwilę sama wyłaczyła. Dodam, że powyżej 3 tys. obrotów nie jeżdżę i w ciągu całej tej podróży (120 km) raz tylko rozpędziłem się na 3 biegu do 4 tys. obrotów. Kontrolka zapaliła się 30 km dalej. Zgasła może po 10-15 km.

Witam.Wiem że temat był poruszany wiele lat temu,ale mam taką samą Astrę,i ten sam problem,Czy pamiętasz może jaka była przyczyna tej usterki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-546345
Udostępnij na innych stronach

ta sama masz astre? kupiles od niego?? Nawet gdyby to pryzczyn moze byc tysiac wiec bez pozadnej diagnostyki to mozna sobie pogdybac jedynie. To nie ma tak ze jedne objaw i jedna przyczyna. Tu tez coprawda to juz ladnych pare lat temu ale to nie istotne bo wazne by sprawdzic kompem co sie dzieje w liscie danych. Napewno jakas anomalia bedzie tylko pytanie na czym i wteyd sie szuka co za to jest odpowiedzialne. Jelsi ograniczylo dawke paliwa w skutek braku odpowiedniego przpelywu powietrz ana MAF mimo ze MAP pokazuje dobrze to wiadomo ze raczje maf jest do podmianki chyba ze uklad wydechowy jest przytkany. Trzeba myslec przy analizie danych inaczej to sie nie da niestety. To taki tylkop pryzklad a mozna sypac nimi jak z rekawa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-546439
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...
Gość amsterdambxl

Apropo wie ktoś gdzie w astrze H gtc znajduje się turbina?Mi chyba dziś padła turbina usłyszałem tylko dziwny świst i chmury dymu z rury wydechowej.do tego słysze jakiś dziwny dźwięk jak by taki metaliczny ....


 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/15941-astra-iii-17-cdti-problem-z-turbin%C4%85/#findComment-583145
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności