Skocz do zawartości

Problem z wolnymi obrotami Pomocy !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam wszystkich

Mam Opla Astrę 1,6 8 - zaworową 95' posiadam w niej instalację LPG ( na śróbę, już taką kupiłem). Do ostatnich wakacji wszystko działało prawidłowo odpalałem na benzynie i przełączałem się na gaz. Ale w trakcie pobytu coś się stało i sptawciłem wolne obroty, obroty spadały do 400 i na bęzynie jakośjescze chodził ale na gazie gasł. Po powrocie mechanik stwierdził : uszkodzenie silnika krokowego ( wymieniłem, ale nie pomogło), po analizie na komputerze ustalił, że do wymiany czujnik przepustnicy (wymieniłem) ale przy tym powiedział że jest źle rozszyta elektryka i musi to poprawić (zrobił), do wyminy sonda lambda, zaproponował wyminaę komputera i zmianę instalację na sekwensyją. Zaproponował zamiast tego wszystkiego założenie "resetu komputer" czegoś co po wyjęcie kluczek resetuje komputer. Bez tego auto chodziło nie gasło ale falowało +/- 50 obrotów zarówno na gazie jak i na benzynie oraz po przygazwoaniu obroty spadało do 500 i zwnosiły się do 850. Jakoś mu ie zaufałem i poprosiłem kolegę o pomoc, okazało się że gaz był źle wyregulowany , brudny parownik, do wymiany filterek od gazu. Dodatkowo stwierdził że kopmuter źle steruje silnikiem krokowym od benzyny, efekt jest taki że czasem przez jakiś czas nie może ustabilizować wolnych obrotów, tak jakby komputer nie mógł otrzymać jakiegoś sygnału . Pytanie jest takie czy nie działająca sonda może to powodować, czy może coś innego ? I jaka powinna być sonda do mojego auta, ilo przewodowa ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16292-problem-z-wolnymi-obrotami-pomocy/
Udostępnij na innych stronach

Generalnie zmień mechanika bo wymieni Ci pół silnika i nadal nie będzie dobrze. Jeżeli jeździsz na gazie to sonde olej i jej nie wymieniaj. Dodatkowo silniki 1.6 8v bardzo dobrze znoszą gaz pierwszej generacji wiec zmiana na sekwencje to chyba żart ww mechanika.

 

Co do obrotów to silniczek krokowy i regulacja gazu.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16292-problem-z-wolnymi-obrotami-pomocy/#findComment-209973
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z przedmówcą

Często to wina regulacji gazu, krokowca wymienił a przeczyścił gniazdo?

Przewód MAP-sensora cały?

Błędy pokazuje? Ręcznie je z-czytywałeś? - są opisy na forum

Sonda jest jedno przewodowa

Porządek w swoim profilu zrób z płcią :|

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16292-problem-z-wolnymi-obrotami-pomocy/#findComment-209967
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Dzięki za odpowiedzi.

Instalacja gazowa ma 5 lat. Nie wiem czy mechanik przeczyścił gniazdo silnika krokowego, ale wyjmowaliśmy go i wygląda na dobrze.

Proszę o pomoc jak ręcznie odczytać wskazania komputera i jak sprawdzić Przewód MAP-sensora.

 

PS. Profil już w porzadku. :|

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16292-problem-z-wolnymi-obrotami-pomocy/#findComment-209870
Udostępnij na innych stronach

MAP-sensor połączony jest z gaźnikiem (nono-wtryskiem) za pomocą wężyka - do sprawdzenia wężyk (stan/drożność) i jego połączenie.

Ręcznie błędy czytamy tak: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16292-problem-z-wolnymi-obrotami-pomocy/#findComment-209866
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Witam, po małej przerwie :D. Mam mały kłopocik z gazem, problem wygląda następująco:

przedwczoraj przejechałem około 2x100km na gazie, z tym, że po dojechaniu do domu w baku zostało mi około 5-7L gazu i tyleż samo benzyny. na następny dzień rano przestawiłem autko na benzynę w obawie ze nie ma juz gazu, ale niestety nie udało mi sie uruchomic samochodu :beer:, ani na benzynie ani benzynie i przjciu na gaz. Dopiero po przełączeniu na pracę awaryjną, cylli taką która umożliwia odpalenie auta bezpośrednio na gazie i udało się odpalić. Następnie przejechałem na pracy awaryjnej 5km, ale w czasie jazdy sterownik szalł i bzyczał, albo przestawiał sie raz na gaz raz na benzynę. Teraz jeżdzę na benzynie i jest ok, ale czasami na postaju obroty trochę pofalują i asterka gaśnie. Natomiast po przełączeniu na gaz i podjechaniu lub też na postoju auto samo przełącza sie na benzyne (częściej jak spadną obroty) i albo gaśnie albo wraca spowrotem na gaz.

Będę wdzięczny za pomoc. :beer:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16292-problem-z-wolnymi-obrotami-pomocy/#findComment-200346
Udostępnij na innych stronach

No raczej odpada tankuje na BP i myślę ze top dobre paliwo. A teraz do rzeczy, bo trochę sie dowiedziałam i chciałbym o jakieś opinie. Problem rzekomo jest taki:

Byłem na przeglądzie instalacji gazowej i samochodzik nie spełniał norm emisji CO, więc pan "znachor" pokręcił pokrętełkiem przy reduktorze, co zaowocowało zmniejszeniem emisji CO , która i tak była kilka razy za wysoka :D. Wczoraj dowiedziałem się, że przy tym roczniku auta i instalacji LPG którą posiadam nie ma opcji żeby spełnić dzisiejsze normy emisji(dodatkowo pan który to sprawdzał sprawdzał tylko na biegu jałowym nie zwiększając obrotów, co jest konieczne ze względu na skład mieszanki). No i po sprawdzeniu "podregulował tak że wszystko rozregulował. Obecnie mam instalację Lovato ze sterownikiem STAG 2-L, a więc najprostrzy "sterownik, który jak się okazuje nie da rady wyciągnąć teraz prawidłowych parametrów mieszanki. Z tego co mi powiedziano przy tej instalacji pokrętełko przy reduktorze powinno być ostatnim miejscem w którym powinno się szukać regulacji w instalacji mojej(2001 rok założenia instalacji), a zacząć od śruby znajdującej się przy elktrozaworze/silniku krokowym na "wierzchu"...no ale bez komentarza poczynania "znachora". Powiedziano mi, że obecnie mam za ubogą mieszankę, co będzie powodowało przegrzewanie się silnika, a wiemy do czego to prowadzi...;/ i zalecono na początek wymianę mojego STAG 1-L na najprostrzy serownik STAG50, co powinno pomóc i powinno się dać wyregulować skład mieszanki...jeśli to nie pomoże to poźniej wymiana reduktora i po takim zabiegu czyli: wymiana sterownika i reduktora będzie działało na bank. Koszt o którym była mowa:

1.strownik STAG 50 - około 300pln

2.reduktor - około 300pln

3.robocizna (montaż iregulacja) - około 100pln

 

Teraz pytanie czy to wszystko muszę robić?? I czy reduktor to to samo co parownik(pytanie akademickie :P)

 

Jeśli macie inne koncepcje to proszę o pomoc, bo to trochę kasy tym bardziej, że hamownia też już do zmiany :D.(pierwszy raz po 140kkm, ale o tym gdzie indziej proszę o radę.

 

Dzięki

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16292-problem-z-wolnymi-obrotami-pomocy/#findComment-199503
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności