Skocz do zawartości

Diagnostyka check


Gość slawinek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

Kupiłem sobie taki interfejs do testowania i kasowania błędów w moim opelku.Złapał mi jakiś błąd i chciałem sam sobie skasować niegasnącą lampkę check.

Kabel (Interfejs KKL line(OPEL, BMW, VAG) z multiplexerem we wtyku OBD2) taki jak tu http://img87.imageshack.us/my.php?image=kabelsx8.jpg

 

Autko potestowałem programem opel tech2.Błędy pokasowałem.Check zniknął był związany z z ubogą mieszanką.

 

Wszystko to zrobiłem przy włączonym zapłonie ale przy wyłączonym silniku.

Sadzę ,że można też coś potestować na włączonym silniku.Czy ktoś tym programem coś takiego robił?Co można wtedy odczytać.Czy macie jakieś inne programy ,które współpracują z takim interfejsem?

 

Znalazłem stronkę o testowaniu i są tam tablice testowania programem AB-COM http://tech2.pl/ABCom_1.html

 

Zastanawiają mnie wartości wyświetlone na czerwono typu engine speed 805 rpm itd czyli chyba silnik chodził.Nie testowałem auta AB-COMem więc nie bardzo wiem ale może ktoś coś podpowie?

 

Dajcie jakieś info.Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak chcesz robić pomiary w czasie rzeczywistym to tylko OpelScanner - na allegro ponad 300 zł. kosztuje, taki, który będzie zawsze działał.

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Szkoda, bo samochody z VAG mozna w pelni zdiagnozowac juz najtanszym interfejsem i ogolnie dostepnym softwarem do OBD2. Kiedys bawilem sie tym u znajomego w Passacie.

Co ciekawe po podpieciu interfejsu do mojej Zafiry, ktora tez niby ma OBD2 program ten nawet nie chcial sie polaczyc z samochodem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe po podpieciu interfejsu do mojej Zafiry, ktora tez niby ma OBD2 program ten nawet nie chcial sie polaczyc z samochodem.

Mi też nie chciał aż w końcu zaskoczył.Tech2 zadziałał na com2 a domyślnie ma zawsze com1 (nie wiem dlaczego nie zapamięta tego nawet po zapisaniu ustawień więc ciągle trzeba mu tego pilnować po każdym uruchomieniu,czasem zrywa połączenie)

Ab coma nie testowałęm ale ma on tam kropkę do zaznaczenia w ustawieniach żeby przełączyć interfejs na RS232 bo domyślnie ma ustawione na jakić AB-com V1 .... .

 

Zeus napisałeś że "ab comie masz psełdo bloki pomiarowe do odczytania na pracujacym silniku" tzn że mam podłączyć fejsa do auta odpalić ab-coma i odpalić auto i wtedy pokaże wartości w czasie rzeczywistym typu prąd ładowania aku,prędkości obrotowe itp...? rozwiń nieco szerzej plisss

 

Maciek napisałeś"jak chcesz robić pomiary w czasie rzeczywistym to tylko OpelScanner - na allegro ponad 300 zł. kosztuje, taki, który będzie zawsze działał. "

Niom właśnie mam opel scaner ale nie chciał działać-pewno inna wersja czy cóś-nie łączył się z autem a 300pln i do tego z allegro to tak se mi się uśmiecha.

 

A jak wygląda testowanie pod innymi programami typu info-tech albo auto data?Może ktoś coś napisze.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Do opel scannera musisz mieć specjalny fejs. Nie wiem jak to dokładnie wygląda, ale coś z elektroniką trzeba kombinować.

Zwykłym kablem się nie połączysz tak, żeby ten program dobrze działał.

 

Pozdr.

M.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zeusmobil
slawinek, dokładnie to co piszesz i jeszcze kilkanascie róznych parametrow np,predkość, załączenie klimy , swiateł ,temp oleju plynu i inne tak ze lepszy od opel techa 2 a działa na tym samym fejsie :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

sluchajcie jestem totalnym laikiem w sprawie interfejsow

zastanawiam sie nad kupnem czegos do zafki B, ale fajnie by bylo jakbym mogl podpiac pod to passata z 98 i focusa I i II, wiem ze to rozne systemy, czy wystarczy tylko zmienic zlacze, oraz miec program?

wlasnie jak to jest - potrzebuje zlacze, i odpowiedni program czy zlacze, "czarna skrzynke" i odpowiedni program,

 

moglibyscie cos polecic, zasugerowac badz nakierowac co warto, no i gdzie o tym poczytac? laze po necie, ale jakos nie moge nic tresciwego znalezc...??

dzieki

 

ps a i cos takiego znalazlem http://www.vip-car.p9.pl/soft/galeria/opcom/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optymalny intefejs najlepiej jakby byl na Bluetooth, wtedy caly czas siedzialby sobie w zlaczu, a tylko laptopa uruchamialoby sie jak trzeba cos sprawdzic pomierzyc.

Czy takie interfejsy dzialaja z programami dla Opla?

 

[ Dodano: Sro Sty 21, 2009 15:57 ]

Witam forumowiczów.

Kupiłem sobie taki interfejs do testowania i kasowania błędów w moim opelku.

Mozesz napisac gdzie, co dokladnie i za ile kupiles?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności