Gość brzoza Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 nowy ? powiedz kiedy silnik staje sie nie nowy ? 150 tys 200 tys ? 500 tys 2 mln km ? _Maciek_, miał na myśli nowej generacji .A nie Przebieg!. Czyli 16 zaworowe Z przepływomierzem-masy . Elektrozaworami! . i elektronicznie sterowaną pompą! ..A to jest wielka różnica! Niż zwykly diesel! Któremu można psikać!! dawać tzw. faklę! ciagać na holu!itp.Pompa na sterowniku PSG16 To kilkańaście tyś zł. spalić ją to minuta czasu!. A w konsekwencji! lamentowanie i prośba o pomoc na tym forum! . . są tematy to zapraszam! Czytać Bo jednego dnia się jedzie! A drugiego juz na lawecie! wraca!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16609-z-rana-problem-z-odpaleniem/page/2/#findComment-205444 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 No dobrze niech wam bedzie jak komu pasuje.Ja powiem tak jestem elektrykiem sa mierniki i wystarczy podłaczyc w obwód swiec by stwierdzic ze po zgaszeniu kontrolki swiece nadal grzeja.Bardzo proste minus do aku a plus do swiecy i nie bede musial nikogo przekonywac.Mi z ta kontrolka gasnie tylko podgrzewanie paliwa w filtrze natomiast swiece gasna dopiero po nagrzaniu silnika.Czujka jest na termostacie od wody. Jesli czujka jest na termostacie wody, to jak wytlumaczysz to zachowanie kontrolki i generalnie odpalanie u mnie? Przeciez wtedy wylaczenie silnika i ponowne wlaczenie nadal powinno wlaczyc grzanie swiec, podgrzewanie filtra, itp. no i kontrolka powinna ponownie sie zaswiecic na czas porownywalny z pierwszym odpaleniem. A tymczasem za drugim razem komputerowi wydaje sie, ze "cos" sie juz nagrzalo i nie trzeba ponawiac grzania swiec/filtra.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16609-z-rana-problem-z-odpaleniem/page/2/#findComment-205398 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 nowy ? powiedz kiedy silnik staje sie nie nowy ? 150 tys 200 tys ? 500 tys 2 mln km ? _Maciek_, miał na myśli nowej generacji .A nie Przebieg!. Czyli 16 zaworowe Z przepływomierzem-masy . Elektrozaworami! . i elektronicznie sterowaną pompą! ..A to jest wielka różnica! Niż zwykly diesel! Któremu można psikać!! dawać tzw. faklę! ciagać na holu!itp.Pompa na sterowniku PSG16 To kilkańaście tyś zł. spalić ją to minuta czasu!. A w konsekwencji! lamentowanie i prośba o pomoc na tym forum! . . są tematy to zapraszam! Czytać Bo jednego dnia się jedzie! A drugiego juz na lawecie! wraca! AMEN   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16609-z-rana-problem-z-odpaleniem/page/2/#findComment-205390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 10 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2009 od swiec sie nie swiecila. Cos w Oplu musi byc pochrzanione z pomiarem temperatury, bo komputer chyba stwierdzil, ze swiece juz sa nagrzane, a przez te 2-3 minuty skrobania pewnie juz ostygly. No w bardzo prosty sposób mozna to wytłumaczyć! zresztą sa tematy! już dawno o tym poruszane!. Czujnik jest zamontowany na termostacie! w niektórych wersjach na bloku silnika! z niego sterownik silnika odczytuje temperaturę!! . Założona jest około 40*. powyżej nie grzeją świece! Jak ty uruchomiłeś silnik !To uważasz ze silnik nie osiągnął tej temperatury??. może i nie ! ale była w przedziale 5-15C Przecież płyn jest tylko Głowica blok i pompa!! pomijając chłodnicę!. A w tym przedziale silniki te źle odpalają. Kontrolki nie widać i swiece grzeją dużo mniej! poprawę daje zmiana softu!! grzania świec! na najnowszą! ..Wiele razy o tym pisano!! koszt 100zł. Lub wymiana czujnika bo może oszukiwać! ECU. a błędu nie będzie!! .Dopiero wtedy będzie jak walnie całkowicie! http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=25651   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16609-z-rana-problem-z-odpaleniem/page/2/#findComment-205388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Witam w sobote po 5 dniach stania na mrozie podszedłem do zafirki a ona zapaliła za pierwszym razem nie wiem czym to było spowodowane ( może tym że stała na lekkiej górce tylko że tył samochodu był na dole a silnik na górze. mam jeszcze jedno pytanko a mianowicie w maju wymieniałem świece i zapłaciłem za nie tylko 60 zł za 4 sztuki jakieś czeskie - moj mechanik sprawdzał je i stwierdził że są dobre ale ich nie wykręcał - zastanawiam się nad kupnem jakiś porządnych do tego modelu może to pomoże przy odpalania jak temperatura ok 5 stopni w dół.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16609-z-rana-problem-z-odpaleniem/page/2/#findComment-204939 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Proponuje swiece firmy NGK w/m merc wśród swiec.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16609-z-rana-problem-z-odpaleniem/page/2/#findComment-204904 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Jak już to tylko BERU do 2.2DTI i 2.0DTI - takie są montowane fabrycznie i są najlepsze. Koszt ok 40 zł./szt. na allegro. Do benzyn TYLKO świece firmowane przez GM - na allegro ok 10 zł./szt. Pozdr. M.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16609-z-rana-problem-z-odpaleniem/page/2/#findComment-204873 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 może tym że stała na lekkiej górce tylko że tył To czysty przypadek! gdybyś miał nieszczelności w układzie zasilania To w tej pozycji stojący sam. zbiornikiem w dół rano miałbyś zapowietrzony układ ! ponieważ paliwo spłynęło by do zbiornika!!Więc układ masz szczelny i z tego należy się cieszyć! W twoim przypadku zastanawiał bym sie na wersji softu ! jaka jest wgrana! i na świecach! .. bo to ze grzeją to nie znaczy ze spełniają w 100% Swoje zadanie!! Co do świec ja używam NGK i sobie naprawdę chwalę!!. koszt 30-35zł szt.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16609-z-rana-problem-z-odpaleniem/page/2/#findComment-204860 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Witam wszytkich - dzisiaj wstawiam Zafirke do swojego drugiego mechanika już wcześniej sprawdzonego poprawi mi rozrusznik bo po naprawie w jednym z warsztatów dalej przepuszcza był wymieniany bendyks i wymienie świece na NGK lub Beru zgodnie z nr VIN i silnikiem 2.2 DTI bo chyba tak to się sprawdza i filtr paliwa bo jak go kupiłem to nie był wymieniany! A jak bedzie żle to w 18.01 jade do Bydgoszczy bo tam pracuje i wgram ten poprawiony Soft może wtedy będzie dobrz. dziekuje wszystkim i pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16609-z-rana-problem-z-odpaleniem/page/2/#findComment-204812 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 A jak bedzie żle to w 18.01 jade do Bydgoszczy bo tam pracuje i wgram ten poprawiony Soft może wtedy będzie dobrz. dziekuje wszystkim i pozdrawiam.Widzę że kolega z okolic. W miejscowości Lulkowo, niedaleko Łysomic jest mechanik pasjonat. Facet zna się na dieslach, ja wstawiłem do niego moją zafirkę, stwierdził że to egr, teraz stoi na wymiane egra i czyszczenie kolektora. Dużo ma klientów i dobre opinie. Jeżeli będziesz chciał mogę podać na niego namiary. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16609-z-rana-problem-z-odpaleniem/page/2/#findComment-204662 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.