Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Cześć,

 

od jakiegoś czasu podczas przyspieszania silnik na chwilę się dławi (jakby go coś przyblokowało) i w tym samym momencie słychać głośne stuknięcie od strony prawego przedniego koła. Z tego co wyczytałem na forum wszystko wskazuje na uszkodzony przegub (jeśli się mylę to mnie poprawcie).

 

No i w związku z tym, zacząłem zbierać się do jego wymiany, ale ponieważ nigdy przegubu nie wymieniałem to mam kilka pytań.

W instrukcji wymiany, która jest w TIS-ie (u Etzold'a niestety nic nie znalazłem) piszą o dokręcaniu jakimś specjalnym kluczem, czytałem też gdzieś, że do zaciśnięcia opaski potrzebne są odpowiednie "kleszcze". Rzeczywiście potrzeba czegoś takiego czy też standardowy zestawy narzędzi + młotek, piła tarczowa, siekiera i benzyna żeby się szybciej paliło :D powinny wystarczyć?

Drugie pytanie jest prostsze, choć może trochę głupie. Czy powinienem się za to brać, jeśli nie jestem mechanikiem,ale w aucie parę rzeczy udało mi się zrobić i nie mam na myśli dzieci http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/wink.gif ?? Chodzi o to, że nie dłubałem jeszcze przy układzie napędowym a tam są trochę większe siły i wymagana jest dużo większa precyzja.

 

I jeszcze jedno:

Astra II X14XE 98r, hatchback bez ABS

 

dzięki i pozdrawiam

Sławek N.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16644-przegub-co-potrzebuje-do-wymiany-i-czy-jej-potrzebuje/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wielkiej filozofii nie ma, wystarczy młotek 20kg, przecinak budowlany i migomat. Ewentualnie prace należy wykonywać blisko jakiejś budowy lub nowo budowanej autostrady aby awaryjnie w pobliżu był walec :Dhttp://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/biggrin.gif

A tak na serio - do zaciśnięcia opaski wystarczą szczypce proste, obcinaczki lub inne podobne narzędzie. Klucz może dynamometryczny do przykręcenia nakrętki piasty/przegubu, kawałki czystej bawełnianej szmatki i inne tego typu narzędzia.

Schemat wymiany chyba kiedyś opisywałem na forum.

Ale najpierw upewnij się czy to na pewno przegub, najczęściej jest słyszalny przy skręcie (ew.max) zwłaszcza przy ruszaniu, małej prędkości.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16644-przegub-co-potrzebuje-do-wymiany-i-czy-jej-potrzebuje/#findComment-206219
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Stuka tak do 50-60 km/h potem jakby przestaje albo po prostu nie slysze ... Czy na wprost czy w bok raczej nie ma różnicy, generalnie to dzieje się to jak silnik jest na małych obrotach. Choć jak go tak trochę zima przymroziła to coś jakby się trochę opanował ...

 

A co do opisu wymiany. Będę jeszcze szukał ale jak na razie nic nie znalazłem. Może bym znalazł szybciej ale trochę dużo postów napisałeś ...

 

pozdr.

Slawek N.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16644-przegub-co-potrzebuje-do-wymiany-i-czy-jej-potrzebuje/#findComment-206217
Udostępnij na innych stronach

Stuka tak do 50-60 km/h potem jakby przestaje albo po prostu nie slysze ... Czy na wprost czy w bok raczej nie ma różnicy, generalnie to dzieje się to jak silnik jest na małych obrotach. Choć jak go tak trochę zima przymroziła to coś jakby się trochę opanował ...

To na 99% nie jest wina przegubu- połosi. Na skreconych kolach by pukalo dosc glosno jakby przegub byl wywalony. Opel stosuje przeguby szesciokulowe w swoich autach poza Z20LET gdzi ejesy osmiokulowy. Taki przegum moge zregenerowac bo juz kila tak zregenerowalem i smigaja elegancko.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16644-przegub-co-potrzebuje-do-wymiany-i-czy-jej-potrzebuje/#findComment-206197
Udostępnij na innych stronach

Stuka tak do 50-60 km/h potem jakby przestaje albo po prostu nie slysze ... Czy na wprost czy w bok raczej nie ma różnicy, generalnie to dzieje się to jak silnik jest na małych obrotach. Choć jak go tak trochę zima przymroziła to coś jakby się trochę opanował ...

To na 99% nie jest wina przegubu- połosi. Na skreconych kolach by pukalo dosc glosno jakby przegub byl wywalony. Opel stosuje przeguby szesciokulowe w swoich autach poza Z20LET gdzi ejesy osmiokulowy. Taki przegum moge zregenerowac bo juz kila tak zregenerowalem i smigaja elegancko.

po co to regenerowac jak w hurtowni ten 6-kulowy mozna dostac juz za 50zl

nei wiem jak z 8- kulowym (nie wymienialem jeszcze) - ale zeby byla az tak wielka roznica w cenie

 

swoja droga

napisz jak regenerujesz takie przeguby

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16644-przegub-co-potrzebuje-do-wymiany-i-czy-jej-potrzebuje/#findComment-206163
Udostępnij na innych stronach

po co to regenerowac jak w hurtowni ten 6-kulowy mozna dostac juz za 50zl

nei wiem jak z 8- kulowym (nie wymienialem jeszcze) - ale zeby byla az tak wielka roznica w cenie

 

swoja droga

napisz jak regenerujesz takie przeguby

Przegub za 50 zl- no no dlugo raczej nie pociagnie. Dobra rada nie kupywac takich rzeczy jak bendixow i polosi zamiennikow bo dlugo nie funkcjonuja. Ile kosztuje przegub 6 kulowy do astry G ( tu zalezy tez jaki silnik) to nie wiem ale do AG z silnikiem Z20LET osmiokulowy ciezko wyhaczyc uzywke w cenie okolo tysiaca wiec nie tak tanio a nowy ponad tysiac.

 

Regeneruje przez szlifowanie ale trzeba miec odpowiedni sprzet. Poregeneracji pracuej tak samo jak nowy z tym ze mamy caly czas oryginal a nie zamiennik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16644-przegub-co-potrzebuje-do-wymiany-i-czy-jej-potrzebuje/#findComment-205982
Udostępnij na innych stronach

Przegub za 50 zl- no no dlugo raczej nie pociagnie. Dobra rada nie kupywac takich rzeczy jak bendixow i polosi zamiennikow bo dlugo nie funkcjonuja.

no ojciec na takich zamiennikach przejechal w formowce juz prawie 200tys

 

nic im nie ma jak na razie

a oryginaly padly po 189tys i to praktycznie w ciagu tygodnia oba na raz

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16644-przegub-co-potrzebuje-do-wymiany-i-czy-jej-potrzebuje/#findComment-205957
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeję temat - co mi będzie potrzebne do wymiany osłony gumowej przegubu od strony pasażera? jak się do tego zabrać - w kanale czy zdejmować koło? Jakie klucze będę potrzebował?

Z góru dzięki za wszelkie wskazówki!

Kamil

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16644-przegub-co-potrzebuje-do-wymiany-i-czy-jej-potrzebuje/#findComment-205348
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej na kanale, może być bez, dobry klucz nasadowy 30 z rurą do odkrecenia nakrętki koronowej na czopie półośi, zdejmujesz koło, ściągacz do przegubu kulowego wachacza, wyciskasz, odciągasz piaste żeby wyciągnąć czop, następnie (płaski przecinak-łyżka) do wypchnięcia półosi ze skrzyni, zatkać otwór będzie wypływac olej.

Do rozłączenia przegubu, dwie osoby, młotek z plastikową końcówką i szczypce do segerów, rozdzielasz przegub, wymieniasz osłonę gumową. To tak w skrócie, miłej pracy życze.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/16644-przegub-co-potrzebuje-do-wymiany-i-czy-jej-potrzebuje/#findComment-205298
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności