Gość Anonymous Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 bobelekk, płyn sprawdzasz w tym miejscu gdzie masz podane poziomy zimnego i ciepłego płynu i jeśli się zgadza to jest ok i nie powinieneś się martwić   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16825-korek-od-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego-astra-g/page/3/#findComment-203955 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 u mnie na zbiorniku jest tylko Kalt/cold i nic więcej P.S czy ktoś wie jaką pojemność ma ten zbiorniczek? bo czytając trochę tekstu na różnych stronach doczytałem się, że sporo ludzi ma przy silnikach DTI problem z cieczą właśnie taki jak mój ubywa im do połowy i więcej nie ubędzie. Może to jest jakieś 300 ml mniej w obiegu co raczej znaczącego wpływu nie będzie miało na układ. p.s 2 Jeżeli mam mniej płynu to można przegrzać silnik to jest oczywiste ale jakie są objawy przegrzewającego się silnik ? podskakuje temperatura cieczy pod czerwone pole ? szarpie samochodem? zapala się kontrolka jakaś na desce? brak ogrzewania? P.s 3 dziękuję Wam forumowicze za wszystkie odpowiedzi nie sądziłem, że aż tak licznie będziecie chcieli mi pomóc http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/tongue.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16825-korek-od-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego-astra-g/page/3/#findComment-203820 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Jak bedzie za malo wody w ukladzie to temp wcale nie musi sie podniesc do gory ale glowica sie wykrzywi i bedize do wywalenia. Koles tak mial w 1.9 renault19 no i glowica pekla.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16825-korek-od-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego-astra-g/page/3/#findComment-203806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 skoro ubywa płynu należy sprawdzić czy nie ma wycieków na rozgrzanym silniku gdy wzrasta ciśnienie w układzie,usunąć wyciek i uzupełnić płyn   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16825-korek-od-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego-astra-g/page/3/#findComment-203792 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2009 Nowy korek do zbiorniczka to chyba strzał w 10 kupiłem nowy ale inny niż ten stary nie mam takiego wystającego bolca jak w starym tylko są 2 kółka na środku. W efekcie po założeniu i przejechaniu paru km na ciepłym silniku stan płynu jest nieco ponad połową a na zimnym nieco poniżej połowy. Jutro doleję na zimnym do kalta borygo i zobaczymy czy ubędzie czy też nie ogólnie zauważyłem, że po nagrzaniu płyn jest około 2 stopnie cieplejszy bo wskazówka jest bliżej 90 i drugie spostrzeżenie to takie, że na starym korku po rozgrzaniu i na odpalonym silniku jak odkręciłem korek to było mocno słyszalne długie psssssssssss i poziom płynu sie podnosił a na nowym jak odkręce korek to jest prawie nie słyszalne psyt i płyn ani drgnie jaki stan był przed odkręceniem taki jest po odkręceniu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16825-korek-od-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego-astra-g/page/3/#findComment-203551 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rutek83 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 A mówiłem ci od razu, poluzuj korek albo go wymień. Miałem ci napisać własnie o tym korku z dwoma kułeczkami. Taki ma moja teściowa w Astrze 1.4 a ja w swojej dti mam ten z tulejką. Korek musi dobrze odpowietrzać układ i upuszczać nadmiar ciśnienia. Dlatego musi być sprawny i nie może być na maksa zakręcony jak słój na zimę, bo wtedy zaworek nie ma nawet minimalnego ruchu, hehehe Cieszę się razem z tobą   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16825-korek-od-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego-astra-g/page/3/#findComment-203412 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 uuu. Ja tam nie jestem przekonany co do tego korka. Podcisnienie ma sie tworzyc i ma ono byc jak sie odkreca korek w jakim by to nie bylo dzisiejszym aucie. W instrukcji od megany pisalo wyraznie zeby nie zamieniac korlow bo s arozne cisnienia ptwarcia. Maja one rozne kolory tych korkow- brazowy i żółty. Kazdy mechanik powie ze to psykniecie to tak ma byc. Uklad wodny w samochodach jest podcisnieniowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16825-korek-od-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego-astra-g/page/3/#findComment-203357 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 No ciśnienie jest ale nie takie duże jak wtedy teraz lekko słycha a nie jak wtedy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16825-korek-od-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego-astra-g/page/3/#findComment-203342 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Rutek83 Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 Wesol Zgadzam się z tobą, że układ wytwarza ciśnienie i że po odkręceniu korka na ciepłym silniku słychać charakterystyczne psssssssst. To normalny zdrowy objaw. Ale jak razem z tym psyt płyn bulgocze, kicha ze zbiorniczka, lub znacząco podnosi się jego stan, czasem nawet wylewając się, to już mały problem. Zupełnie przypadkiem, porównując swoją Astrę 1.7 DTI z Astrą teściowej 1.4 16V, zobaczyłem, na gorącym silniku, że ma pusty zbiornik płynu, odkręcam korek, a tam ciśnienie takie, że hej, jak tylko korek puścił na gwincie, to normalnie czułem jak ciśnienie pcha go w górę, a potem nagle płyn podniósł się mocno powyżej poziomu kalt. Zobaczyłem, że jedno kółeczko, takie z malutkim gumowym oringiem jest jakby zapieczone. Zmieniłem jej więc korek na swój, taki z tulejką, w której jest metalowy zaworek ( drugi rodzaj korka ), dokręciłem z umiarem i wszytko gra. Płyn nie cofa się do układu, a jak odkręcam korek to ciśnienie jest, owszem, i słychać psssssst, ale lekki i płyn tylko lekko zabulgocze a nie kicha, prycha, a poziom idzie gwałtownie w góre. Być może poprzez zmianę korka obniżyłem ciśnienie w układzie, ale patrząc na objawy przed wymianą i po wymianie, sądzę, że dobrze zrobiłem. Nie wiem czy te dwa rodzaje korków można stosować zamiennie, zapytałem o to w serwisie opla, ale niestety nie potrafili mi udzielić odpowiedzi ani w Łodzi ani w Częstochowie. Zapytałem więc czy może mają info na temat wartości ciśnienia w układzie chłodzenia w silniku 1.7 dti i 1.4, bo może inne korki wynikają z różnić ciśnień. Też nie pomogli. Myślę, że różnice w korkach mogą wynikać z dat produkcji samochodów, albo z typów silników, temat do dalszej kontynuacji   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16825-korek-od-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego-astra-g/page/3/#findComment-203338 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2009 w sklepie w którym kupowałem korek sprzedawca powiedział, że ten z 2 kółkami jest nowszy a ten z trzpieniem starszy rodzaj korka. Ciśnienie w układzie jakieś tam jest jak odkręce korek to słychac bardzo małe i krótkie psyt i czuję, że uszczelka w korku była zassana lekko do zbiorniczka. borygo dolane przejechane 30 km i stan bez zmian nic nie ubyło Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/16825-korek-od-zbiorniczka-wyr%C3%B3wnawczego-astra-g/page/3/#findComment-203325 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.