Skocz do zawartości

Migajaca kontrolka swiec


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Szukalem cos na ten temat ale niestety nie znalazlem...

Jestem po jezdzie probnej Opel Zafira 1.9 CTDI 150 KM.

Po zapaleniu auta kontrolka swiec zarowych migala jakies 4 km. nim zgasla... Na poczatku jazdy przy dodaniu konkretniej gazu na biegu D3 ( bo to automat byl) slyszalne byly tak jakby slizgi czy cos w silniku... Sprzedawca przekonywal ze te swiece zarowe to tak ma byc bo to jakis silnik co musa byc podgrzewane swiece nim osiagnie odpowiednia temperature a te slyszalne to niby zanim dostanie temperature taka jak ma byc to przy mocnym dodawaniu gazu podaje troche wiecej paliwa i dlatego tak bylo slychac... Bardzo bym prosil o porade bo nie mam kogo zapytac a jezdzilem pare lat omega B z 1994 i nie mam kompletnego pojecia o autacha a powiem ze mi sie spodobala.

Z gory slicznie dziekuje za pomoc.

Patryk

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj tematy o dopalaniu filtra czasteczek stalych w tym silniku

Sprzedawca przekonywal ze te swiece zarowe to tak ma byc bo to jakis silnik co musa byc podgrzewane swiece nim osiagnie odpowiednia temperature

bzdety opowiada

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w cdti oznacz tez to co pisalem wyzej

tak to tez oznacza dopalanie sadzy w DPFie - tak mowili w serwisie, ale mi sie dopala a sprezynka nie swieci... inna sprawa ze w serwisie mowili ze sa "jakies wieksze" dopalania, ktore jak sie nie zrobi (wtedy rzeczywiscie warto znalezc pusta szybka droge) to trzeba ma serwis jechac i zrobic dopalanie, ale tylko o tym slyszalem...

 

generalnie - kontrolka swiec zarowych jesli zapali sie podczas uruchamiania to po chwili powinna zgasnac mozna wtedy zapalic auto i nie powinna wiecej swiecic!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj tematy o dopalaniu filtra czasteczek stalych w tym silniku

Sprzedawca przekonywal ze te swiece zarowe to tak ma byc bo to jakis silnik co musa byc podgrzewane swiece nim osiagnie odpowiednia temperature

bzdety opowiada

 

Czesc. Te silniki wyposażone sa w filtr cząstek stałych DPF aby spełnic nową normę emisji spalin w UE. Taki filtr jest bezobsługowy tzn sam sie regeneruje. Mrygająca kontrolka od świec żarowych oznajmia kierowcy iż proces wypalania filtra DPF sie zaczął. Sterownik zwieksza dawke paliwa przez co wytwarzana jest wyższa temp nawet do 600 stopni i ten filtr sie wypala z sadzy. Normalna sprawa przy tych silnikach ze takie cos moze wystąpić.

 

To sie dowiedzialem w serwisie i juz wiem wszystko :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Gość Witek1952

Witam serdecznie. Z tą samoregeneracją tak do końca to nie jest prawdą. Ostatnio walczyłem z DPF w Vivaro, które jeździło przeważnie po mieście i DPF sam się nie oczyścił. Dopiero z wielkim trudem z 2 podejściem wypaliłem go

Techem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności