Skocz do zawartości

Wskaźnik temp. płynu chłodzącego nie działa - konsekwencje?


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam. Mam problem ze wskaznikiem temperatury silnika,w astrze II 2.0 dtl. Opisze najpierw jak to sie stało. Odpalałem astre z bardzo słabego akumulatora.Wszystkie wskazówki poszły maxymalnie w dół.Oprócz wskazówki temperatury silnika reszta wróciła na swoje miejsce. Wiem że działa czujnik temperatury,bo gdy sie rozgrzeje to wskazówka podnosi sie. Wentylator zaczyna działać gdy wskazówka zbliży sie do oznaczenia 80 stopni.Jak to naprawić:oops: Prosze o porade,z góry dziękuje!!!

 

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Witam, u mnie to działa na takiej zasadzie że jak włączę silnik to od razu mi wskazówka od temperatury nie podnosi się dopiero jak przejadę kilkadziesiąt km to w tedy podnosi się i utrzymuje w granicach ~80 stopni, zauważyłem również że w okresie zimowym trwa to dłużej tzn kiedy wskazówka zaczyna reagować, moim zdaniem zależy to także jakiej jakości płyn chłodniczy się wlewa.

 

pozdrawiam.

 

Witam, u mnie to działa na takiej zasadzie że jak włączę silnik to od razu mi wskazówka od temperatury nie podnosi się dopiero jak przejadę kilkadziesiąt km to w tedy podnosi się i utrzymuje w granicach ~80 stopni, zauważyłem również że w okresie zimowym trwa to dłużej tzn kiedy wskazówka zaczyna reagować

może nie masz termostatu i tak długo to trwa,bo od samego początku jesteś na dużym obiegu,lub masz uszkodzony czujnik temp.na zegary

moim zdaniem zależy to także jakiej jakości

płyn chłodniczy się wlewa

raczej nie,może mieć jakąś podwyższoną temp.wrzenia,właściwości antykorozyjne itp. ale silnik musi łapać właściwą temp. pracy w krótkim czasie, bo inaczej ma to wielki wpływ na spalanie itd.

 

Gość Grzechu 76*

Po jakimś czasie obserwacji wychodzi mi na to, że ten typ tak ma. Przy wyższych temperaturach na zewnątrz (u mnie to oznacza 14-19 st.) temp trzyma się między 80- 90 stopni. Musze zaznaczyć że robię trasy po 56km w jedną stronę raczej bez korków jakieś 110-120km/h. Czujnik sprawdziłem, po zdjęciu wtyczki załącza się wiatrak i zapalają się kontrolki: stan płynu i check engine. To raczej prawidłowy objaw. z nawiewu ciepło dmucha już po chwili, góra 2 min.

 

zastanawiam się czy termostat nie zaciął się w pozycji pół otwartej albo pracuje połowicznie i się nie domyka.

Gdyby zaciął się całkiem to albo zagotowanie silnika, albo jakaś stała temp, ewentualnie stały jej wzrost. dobrze myślę? :mrgreen:

 

Gość Mariusz_760301

:( dziś zrobiłem około 80 km i temp skakała tj. wzrosła do 90 może 92 i spadała do 70. rosła i znowu spadała. niepodoba mi się to. A co wy na ten temat? :mrgreen:

Termostat do wymiany

 

Gość Grzechu 76*

To właśnie chodzi mi po głowie. Zastanawiam się jak można go sprawdzić? podłączenie pod komputer raczej nic nie pokaże.

przy okazji jaką temp trzymają wsze diesle 1.7TD (niby) opla.

ja dziś miałem między 80-85 stopni (jechałem 56 km: 35 autostradą a potem przez miasto bez korków, temp 17 stopni).

I ile palą w cyklu mieszanym.

mój w pierwszym tygodniu spalił 7,8 l/100km. (miałem jednak ubytki na wtryskach -już zrobiłem), pozatym podejrzewam problemy z sondą lambda, mam opony 195/60/15 i ciężką nogę. to może być składowa :mrgreen: .

jak zatankuje to podam spalanie za ten tydzień.

pozdrawiam zainteresowanych (i reszte też).

 

Gość Anonymous

Zastanawiam się jak można go sprawdzić?

zdaje się, że można go sprawdzić w gorącej wodzie - temperatura otwarcia wynosi 92 stopnie C'

 

termostat zaczyna sie otwierac jesli woda w garnku zaczyna bulgotac czyli jest Ok

Do rzeczy sprawdź termostat wkładając go do wrzącej wody razem z termometram (kup za 10zł do centralnego ogrzewania), podobnie uczuniłem z czujnikiem temperatury ale trochę było zabawy musiałem na kuchence elektrycznej grzać wodę z czujnikiem przy samochodzie ( nie zapominaj wykręcony czujnik nie będzie miał masy jak go wsadzisz do naczynia z gotującą wodą. Trochę kombinacji ale wypadło na czujnik-walnięty. Oczywiście wczesniej posprawdzałem i przeczyściłem styki.

 

Gość Mariusz_760301

Grzechu 76 - już go sprawdziłeś :wink: Jak termostat jest dobry to temperatura powinna być stała.

U mnie (wg wskażnika) jest 89 st C i stoi jak przybite.

Spalanie (a moja noga też ciężka jak Twoja - nerwowy rocznik :D ) 6,5 z klimatyzacją po mieście, krótkie odcinki więc (było już kilka razy o tym pisane) Twoje nadmierne spalanie bieże się z niedogrzania silnika a z czego to już sam zgadnij i wymień to a będziesz miał spokój i tańszą jazdę.

 

P.S Producenci termostatów zalecają ich wymianę co 2 lata

 

Gość Grzechu 76*

Podaje spalanie za ten tydzień 7,38 l/100km.

to zdecydowanie za dużo. powinienem wymienić opony, ale jak jeśli mam prawie nowe, tyle że za duże (195/60/R15). Kupiłem diesla bo miało być taniej. może znacie kogoś kto odkupi mojego starego peugota 406 ex? rok 98 anglik. :wink:

 

Gość Mariusz_760301

Rozumiem, że termostat wymieniłeś i spalanie bez zmian.

- jak mierzysz to spalanie?

- filtry nowe czy nie wiadomo jakie?

- samochód kopci na czarno?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności