Skocz do zawartości

Sterownik świec żarowych- jakim sposobem sprawdzić


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Dołanczam sie do tematu.U mnie jak zdiołem tą wtyczke z czujnika temperatury to świece zaczeły grzac i odpalił od strzała .Wymieniłem ten czujnik ,bo myslałem że to jest przyczyną nie grzania świec .Sprawdziłem terz przekażnik od gzania świec i nadal nie mam napiecia na świecach.Nawet przy tem .zew minus 17 stopni. Co morzebyć przyczyną .Ewentualnie co mogę jeszcze sprawdzić .Pozdrawiam

 

[ Dodano: Nie Mar 14, 2010 21:05 ]

A i jezsze mam takie pytanko .Jak najlepiej sprawdzić ten przekażnik.Bo ja zastąpiłem go przekażnikiem z innego auta,opla astry te same numery. I to samo brak napięcia . Więc mogę przypuszczać że jest dobry chyba co nie .Pozdrawiam

 

  • 4 lata później...
  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Gość sledzik1102

Witam. Mam problem z astrą g silnik y20dth, jest teraz gorąco ale zawsze rano jak auto jest zimne to sekundę po odpaleniu zapala sie check. Po przejechaniu 300-500metrow check gaśnie lub jak auto chodzi na wolnych obrotach jakies 3-5minut tez gaśnie. Bylem na komputerze i jest blas sterownika grzania świec żarowych, po skasowaniu bledu następnego dnia rano jest to samo. Bezpiecznika grzania świec nie sprawdzal mechanik, chce wymienić mi ten sterownik z radiatorem kolo akumulatora i komplet świec żarowych. Auto chodzi normalnie odpala normalnie tylko ten wkurzający blad sie ponawia. Macie jakies sugestie w tej sprawie zanim wydam pare złotych na naprawę u mechanika?

 

Jesli mechanik zaplaci za ten przekaznik swiec zarowych jak sie okaze ze to nie on jest przyczyna problemu z tym bledem to mozesz sie zgodzic na ta wymiane.

 

  • 3 tygodnie później...
Gość sledzik1102

Sterownik świec został podmieniony na używany od astry G X20DTL (inne numery częsci), kontrolka świec rano pali się dłużej niż do tej pory bo ranki chłodniejsze ale błąd po odpaleniu nadal wyskakuje.

zanim podmieniłem sterownik świec zdjąłem wtyczkę od czujnika temperatury (przy termostacie) i kontrolka grzania świec świeciła sie z dobre 15-20 sekund zanim zgasła przed odpaleniem (oczywiście wentylator się włączył a potem po zgaszeniu auta chodził jeszcze z 2 minuty)

nie wiem już co może być powodem wywalania tego błędu, chce to wyelimonować zanim będzie zimno i zanim wystąpia problemy z odpaleniem-narazie odpala bezproblemowo, zlecił bym profilaktycznie wymianę świec ale każdy boi się że się ukręcą bo podobno w tym silniku często się to zdarza.

 

moze byc ze swiece winne. Czasami swiece robia takie problemy. COprawda nie wystepuje to czesto ale kto wie. Ja bym wymienial swiece. Z takimi rzeczami sie nei czeka. Swiece maja byc rozruszane bo jak pryzjdzie ci faktycznie wymienic to bedzie placz.

 

  • 3 tygodnie później...
Gość sledzik1102

Witam,

dziś popołudniu oddaje auto do najlepszego mechanika (opinia sąsiadów i innych korzystających z jego usług) w mieście na prawdopodobnie wymianę świec, zobaczymy co wyjdzie z tego. Dziś mam oddać auto żeby jutro z rana jak sie za niego zabiorą był zimny. Mechanik mówił że niby mają jakiś specjalny klucz do odkręcania świec -25 Nm. Większa siła odkręcania to na moją odpowiedzialność. Od poniedziałku czyli od momentu jak mi się udało umówić do tego warsztatu to 2 razy dziennie pryskam świece WD-40 żeby ułatwić odkręcanie-okaże się czy to przyniesie jakiś skutek. Mechanik mówił że najpierw go dobrze przejrzą na komputerze zanim się wezmą za robotę i w razie jakichkolwiek problemów będą dzwonić i informować. Zobaczymy jutro jak się wszystko zakończy i w jakiej kwocie się wszystko zamknie.

Pozdrawiam


Pierwsze wieści od mechanika-2 świece spalone i problem z ich odkręceniem, pozostałe 2 udało się odkręcić. Czekam na dalsze informacje od mechanika. :(

 

ostukac te swiece dobrze to powinny puscić ale jak byly wkrecone 5 lat temu to moga byc problemy. Lanie wd to jak lanie wody- nic nie da. Przed ostukaniem polecam palnikiem gazowym dobrze rozgrzac te swiece. Mozna to powtarzac czyli grzejesz, stukasz, grzejesz, stukasz i potem na koneic odkrecanie.

Ale zeby nie sprawdzic wpierw swiec tylko odrazu krzyczec ze sterownik siwiec to co to za mechanik ci to doradzał.

 

Gość sledzik1102

Udało sie odkręcić wszystkie swiece choc jak wspominałem z 2 byl problem ale mechanik robił tak jak wesol pisał czyli grzali i ostukiwali.Lączny koszt to 300,00 zl ( 4 swiece Boscha i robocizna plus czteropak piwa) i błędu juz nie wyrzuca.

A mechanik u którego wczesniej bylem sprawdził bledy i wyszlo ze winny jest sterownik grzania świec. Wiec jesli ktos w przyszlosci będzie miał podobne przygody to polecam w pierwszej kolejności sprawdzić świece żarowe. Pozdrawiam

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności