Skocz do zawartości

X16SZ brak mocy na ciepłym silniku i błąd nr 18 POMOCY!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Gość bubax16sz

ja miałem też problemy z mocą (wyskakiwanie błędów) był mułowaty wymiana wielu rzeczy, które wcześniej były opisywane dawały marne efekty m/in czyszczenie egr-a.Samochodem szarpało po ruszeniu po zmianie biegów, a po wrzuceniu 4 czasami myślałem że silnik wyskoczy. Po nalaniu do paliwa stp do wtrysku i układu paliwowego zaczęło się poprawiać, aż w końcu padł tłumik wszystko w środku latało po zdjęciu okazało się, że był zapchany, a po wymianie na nowy jak ręką odjął jest moc jaka powinna być i nie szarpie, a po wrzuceniu 4 że tak powiem miodzio http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif

Za to teraz zmagam się z oilem ale o tym jest w innym temacie.Pozdro 8)

 

  • Odpowiedzi 24
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Anonymous

Przynaje że i u mnie tłumik końcowy dosyć głośno domaga się wymiany, niby z zewnątrz wygląda ładnie ale ryczy niemiłosiernie. Czy ma to jakiś wpływ na tę usterkę ? Wymiana majątku nie kosztuje więc chyba po następnej wypłacie się szarpnę :wesoly:

 

Dziś pojeździłem - tak jak zaplanowałem - z odpiętą sondą. Auto idzie normalnie i dopiero po ok. 10 km zapala się Check.

 

Korzystając z wolnej chwili wykręciłem też świece by sprawdzić ich stan. Niestety całe czarne od nagaru, to chyba efekt jazdy na bogatej mieszance. W dodatku swieca z 4 cylindra była lekko zaolejona, więc złapałem za miernik i sprawdziłem kompresje.

 

1 cylinder - 1,5 MPa

2 cylinder - 1,5 MPa

3 cylinder - 1,5 MPa

4 cylinder - 1,4 MPa ( a więc zaolejenie świecy nie było przypadkowe )

Mierzone na ciepłym silniku.

 

Co sądzić o tych wynikach ? Bo osobiscie uważam że jak na 190 000 km przebiegu to całkiem nieźle.

 

Gość Witek1952

A więc od początku , posiadam silnik X16SZ w którym jest elektroniczny EGR a nie na podciśnienie. A wracając do tematu to mam problem z błędem nr 18 i słabą mocą od początku i do tego czasu zrobiłem już :

Nowe świece , kable ,cewka zapłonowa , zaślepiony EGR , nowa sonda NGK , nowy map sensor, nowy czujnik spalania stukowego oczywiście odpowiednio dokręcona 13Nm no z tego co wiem to tylko moduł ECU tylko został do zmiany. Z tego co czytałem na forum to takich przypadków jest kilka ale nikt nie pisze jak go usunąć . Jak ktoś zna rozwiazanie niech pisze czekam

Właśnie tego EGR nie wolno Ci zaślepić. Ten manewr daje rezultaty tylko przy sterowaniu podciśnieniem. Twój samochód też ma sterowanie podciśnieniem ale elektrozawór od niego uruchamia komputer i zmienia odrazu zapłon. Pozdrawiam.

 

Witek1952, taki się też zaślepia, tylko, że wtyczka musi być podłączona, EGR wyczyszczony i ma sobie pracować "na sucho".

Sam tak zrobiłem kiedyś u siebie.

 

Co do czujnika stuku, próbowaliście go odkręcić i dokręcić jeszcze raz?

On musi być przykręcony odpowiednim momentem, nie na pałę.

A może warto zmienić stację benzynową?

 

  • 3 lata później...
Gość marian1581

Sorki za odkop.Przeszukuje internet w poszukiwaniu rozwiazania problemu,który opisał uzutkownik na początku watku.

mianowicie:

*auto odpali po dłuzszym postoju bez problemu lecz po zagrzaniu zaczyna szarpać,wyrywać,po osiągnieciu 3000rpm objawy ustaja ale jest wyraźnie słabszy niz kiedy był zimny.

*gdy jest zimny zarówno na Pb jak i na LPG idzie bez problemu nie ma różnicy ale kiedy się rozgrzeje to słabnie przyspieszenie w 5 osób to nie lada wyczyn,o ile zapnę 1bieg to dosć przyzwoicie sie rozpędzi ale kiedy auto dojeżdza do skrzyzowania i bez zatrzymania wrzucę 2bieg to ma strasznego muła.

*jadąc na trasie przy ok.100km/h zapala się check i juz wogóle ma muła,najczęściej kiedy jest pod górkę.Jest to kod 18 "system regulacji spalania stukowego"

w aucie wymienione:

swiece

przewody wn

filtry paliwa,powietrza,gazu

pompa paliwa

czujnik temp.na komp.

jesli ktoś znalazł rozwiazanie prosze o poradę bo nic w necie nie moge znaleźć,temat poruszany wielokrotnie ale bez rezultatu

Edytowane przez marian1581

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności