Gość bubax16sz Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 ja miałem też problemy z mocą (wyskakiwanie błędów) był mułowaty wymiana wielu rzeczy, które wcześniej były opisywane dawały marne efekty m/in czyszczenie egr-a.Samochodem szarpało po ruszeniu po zmianie biegów, a po wrzuceniu 4 czasami myślałem że silnik wyskoczy. Po nalaniu do paliwa stp do wtrysku i układu paliwowego zaczęło się poprawiać, aż w końcu padł tłumik wszystko w środku latało po zdjęciu okazało się, że był zapchany, a po wymianie na nowy jak ręką odjął jest moc jaka powinna być i nie szarpie, a po wrzuceniu 4 że tak powiem miodzio http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/question.gif Za to teraz zmagam się z oilem ale o tym jest w innym temacie.Pozdro   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/3/#findComment-186570 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2009 Przynaje że i u mnie tłumik końcowy dosyć głośno domaga się wymiany, niby z zewnątrz wygląda ładnie ale ryczy niemiłosiernie. Czy ma to jakiś wpływ na tę usterkę ? Wymiana majątku nie kosztuje więc chyba po następnej wypłacie się szarpnę Dziś pojeździłem - tak jak zaplanowałem - z odpiętą sondą. Auto idzie normalnie i dopiero po ok. 10 km zapala się Check. Korzystając z wolnej chwili wykręciłem też świece by sprawdzić ich stan. Niestety całe czarne od nagaru, to chyba efekt jazdy na bogatej mieszance. W dodatku swieca z 4 cylindra była lekko zaolejona, więc złapałem za miernik i sprawdziłem kompresje. 1 cylinder - 1,5 MPa 2 cylinder - 1,5 MPa 3 cylinder - 1,5 MPa 4 cylinder - 1,4 MPa ( a więc zaolejenie świecy nie było przypadkowe ) Mierzone na ciepłym silniku. Co sądzić o tych wynikach ? Bo osobiscie uważam że jak na 190 000 km przebiegu to całkiem nieźle.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/3/#findComment-186373 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Witek1952 Opublikowano 16 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 A więc od początku , posiadam silnik X16SZ w którym jest elektroniczny EGR a nie na podciśnienie. A wracając do tematu to mam problem z błędem nr 18 i słabą mocą od początku i do tego czasu zrobiłem już : Nowe świece , kable ,cewka zapłonowa , zaślepiony EGR , nowa sonda NGK , nowy map sensor, nowy czujnik spalania stukowego oczywiście odpowiednio dokręcona 13Nm no z tego co wiem to tylko moduł ECU tylko został do zmiany. Z tego co czytałem na forum to takich przypadków jest kilka ale nikt nie pisze jak go usunąć . Jak ktoś zna rozwiazanie niech pisze czekam Właśnie tego EGR nie wolno Ci zaślepić. Ten manewr daje rezultaty tylko przy sterowaniu podciśnieniem. Twój samochód też ma sterowanie podciśnieniem ale elektrozawór od niego uruchamia komputer i zmienia odrazu zapłon. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/3/#findComment-185602 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Witek1952, taki się też zaślepia, tylko, że wtyczka musi być podłączona, EGR wyczyszczony i ma sobie pracować "na sucho". Sam tak zrobiłem kiedyś u siebie. Co do czujnika stuku, próbowaliście go odkręcić i dokręcić jeszcze raz? On musi być przykręcony odpowiednim momentem, nie na pałę. A może warto zmienić stację benzynową?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/3/#findComment-183812 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marian1581 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 (edytowane) Sorki za odkop.Przeszukuje internet w poszukiwaniu rozwiazania problemu,który opisał uzutkownik na początku watku. mianowicie: *auto odpali po dłuzszym postoju bez problemu lecz po zagrzaniu zaczyna szarpać,wyrywać,po osiągnieciu 3000rpm objawy ustaja ale jest wyraźnie słabszy niz kiedy był zimny. *gdy jest zimny zarówno na Pb jak i na LPG idzie bez problemu nie ma różnicy ale kiedy się rozgrzeje to słabnie przyspieszenie w 5 osób to nie lada wyczyn,o ile zapnę 1bieg to dosć przyzwoicie sie rozpędzi ale kiedy auto dojeżdza do skrzyzowania i bez zatrzymania wrzucę 2bieg to ma strasznego muła. *jadąc na trasie przy ok.100km/h zapala się check i juz wogóle ma muła,najczęściej kiedy jest pod górkę.Jest to kod 18 "system regulacji spalania stukowego" w aucie wymienione: swiece przewody wn filtry paliwa,powietrza,gazu pompa paliwa czujnik temp.na komp. jesli ktoś znalazł rozwiazanie prosze o poradę bo nic w necie nie moge znaleźć,temat poruszany wielokrotnie ale bez rezultatu Edytowane 22 Czerwca 2012 przez marian1581   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17401-x16sz-brak-mocy-na-ciep%C5%82ym-silniku-i-b%C5%82%C4%85d-nr-18-pomocy/page/3/#findComment-445896 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.