Skocz do zawartości

ubywający płyn w zbiorniczku wyrównawczym


Gość EsoXose

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od 8 miesięcy mam problem z ubywającym płynem tzn wcześniej na 1000 km dolewałem 0.7 a teraz już coraz więcej Na początku myślałem że to może być chłodnica ponieważ jej róg był klejony wiec wymieniłem chłodnice i prosiłem mechanika żeby przejrzał łączenia gumowe.Nic to nie dało płyn nadal ubywa. Oleju nie przybywa anie tez nie ma oleju w płynie i nie ma raczej objawów wydmuchanej uszczelki pod głowicą.Oleju nie dolewałem od wymiany jak było dolane do MAX to teraz po 7000 tys jest nieco ponad połowę na bagnecie. Dywaniki mam suche więc chyba to nie nagrzewnica....ech już nie wiem co to może być i co mam jeszcze sprawdzić?

Proszę o rady.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kolor dymu który wydobywa się z rury wydechowej.

Jeżeli masz biały kolor spalin to będzie przemawiać za spalaniem płynu w komorze spalania.

A może to świadczyć jednak o uszkodzonej uszczelce pod głowicą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

przy obecnych temperaturach otoczenia biały dym to raczej normalka ja radził bym dokładnie sprawdzić czy aby na pewno nie ma wycieków płynu jeśli jesteś pewien ze nie masz objawów uszkodzonej uszczelki pod głowicą,sprawdź za równo na zimnym jak i na rozgrzanym silniku

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Witam ja miałem ten sam problem

Auto kupiłem W NIEMCZECH 2,0 DTI 2001r produkcji przebieg 198000 km. przez 6 miesięcy dolewałem płyn, myślałem że jest nieszczelność w układzie czyli ubywa i odrazu paruje, odkręciłem osłonę silnika , wszędzie było sucho,. chłodnic asprawna

Kolega mechanik kazał mi rozgrzać ałtko na trasie, po przyjeździe do garażu odkręcił korek z naczynia wyrównawczego i kazał mi trzymać gaz chyba na 2000 obrotów i po chwili poszły

bąbelki powietrza.Po ściągnięciu głowicy okazało się uszkodzona uszczelka pod głowicą, tłok wypychał wodę z powrotem do zbiorniczka i z niego na zewnątrz ubwało bardzo pomału nie było nic widać. Po naprawie wszystko ok.

Koszty ok 1000 zł plus wymiana uszczelniaczy i świece żarowe (znajomy mechanik)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GmsMetallica
EsoXose, napewno nie, albo uklad nie dokladnie jest odpowietrzony i slychac przelewanie takie albo niestety UPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm to nie jest chyba bulgotanie tylko z tego górnego wężyka który jest prze zbiorniku spływa płyn... czy tak powinno być?Patrzyłem z ciekawości w VW w benzynie i tam porostu

w zbiorniku jest cisza...ciesz nawet się nie ruszy przy włączonym silniku.

 

Jutro to jeszcze dokładnie sprawdze bo dziś mnie juz ciemność złapała

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

W tych silnikach jest to normalne, ja też tak mam, ale również i mi ubywa płynu. Z tego co wiem to w ogóle się chyba nie powinno dolewać? Ja dolałem tak do tej strzałki (łączenia zbiornika), a teraz jest ze 3-4mm mniej, a zrobiłem ok 700km. Czy to normalne?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Sprobuj na poczatek wymienic sam korek, byc moze te zaworki puszczaja zagotowany plyn. Koszt niewielki a sprobowac mozna. Jesli nie pomoze to wizyta do innego mechanika i niech wszystko sprawdzi.

Pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności