Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Mam pytanie do użytkowników.mam zafirę 2.0 Dti z 2002 r.czy po odłączeniu akumulatora powinienem spodziewać się jakiś niespodzianek czy mogę spokojnie odpiąć? Coprawda narazie nie mam problemów ale musze bliżej przyjżeć si eakumulatorowi bo gdu dziś odkreciłem korki{ ładowałem bo dawno nie jezdziła}widać wyrażnie ,ze elektrolit przypomina raczej mętna cherbatę a i jego poziom wydaje się na oko zbyt niski. Kiedys w aku miałem takie małe "dzióbki" które wskazywały jaki powinien byc stan elektrolitu -tu nie ma .   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2009 Kod do radia trzeba będzie wbić i to tyle. Zdarza się, że radio jest odblokowane i nie prosi o kod (ale są to przypadki sporadyczne). Jak nie masz kodu gdzieś w papierach to rozkodowanie u majstra ze 30-40 zł. Pozdr. M.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/#findComment-197890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 szyby też się rozkoduja   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/#findComment-197808 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 No tak, szyby trzeba będzie zaprogramować, ale to można zrobić samemu, a bez kodu do radia będzie upa blada Pozdr. M.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/#findComment-197805 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAMO_16 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Tak przy okazji, jaki prąd ładowania powinien być na klemach przy uruchomionym silniku?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/#findComment-197804 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristoff Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Z tym prądem to możne być różnie zależy od stanu akumulatora załączonych odbiorników ale jeśli chodzi o napięcie to 14,27 V jest u mnie niezależnie od załączonych świateł do 14,15V przy światłach drogowych klimie szybie ogrzewanej i dmuchawie na 4 biegu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/#findComment-197797 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAMO_16 Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 No to mam problem, ja mam 13,5 do 13,8 przy drogowych i ogrzewaniu tylnej szyby. Właśnie dzisiaj rano odmówiła odpalenia. Jak śmigam po mieście to musze doładowywać akum a przy jeżdzie po trasie kłopotu brak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/#findComment-197796 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristoff Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Z twojego opisu kolor elektrolitu świadczy o końcu akumulatora brązowy elektrolit oznacza zniszczone płyty dodatnie w aku ale jeśli masz takie ładowanie to na nowym tez nie pojeździsz długo napięcie musi być zdecydowanie ponad 14 V nie chce straszyć ale prawdopodobnie regulator napięcia w twojej Zosi pada. [ Dodano: Sro Lut 04, 2009 17:06 ] I jeszcze jedno nigdy nie ładuj akumulatora podłączonego do instalacji elektrycznej takim sposobem można uszkodzić alternator stary aku możne dostać zwarcia wewnętrznego i pęknąć a chyba nie muszę Ci tłumaczyć jak działa elektrolit na metal a o względach ppoż nie wspomnę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/#findComment-197758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 napiecie ładowania sprawdzalem niedawno przy okazji innych prac elektrycznych,nie pamietam dokładnie ale nieznacznie przekraczało 14V. Niski{ a przynajmniej na moje oko} stan elektrolitu niekoniecznie musi świadczyć o zbyt wysokim ładowaniu przez alternator.Nie znam historii tego akumulatora{ auto mam od sierpnia}.Ale elektrolit faktycznie nie wyglądał ciekawie.Może jutro zrobię dokładniejsze oględziny bo dzis nigdzie nie jade i mi sie nie chce.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/#findComment-197739 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 napiecie ładowania sprawdzalem niedawno przy okazji innych prac elektrycznych,nie pamietam dokładnie ale nieznacznie przekraczało 14V.Napięcie ładowania powinno wynosić : 14,3....14,7 V. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/#findComment-197724 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.