Skocz do zawartości

Akumulator


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Tylko podajcie przy jakich obrotach silnika, bo przy włączonych wszystkich odbiornikach (łącznie z ogrzewaniem tylnej szyby) i wolnych obrotach (czyli w granicach 800) zapewne nie macie napięcie 14,3....14,7 V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kristoff

Właśnie na wolnych obrotach mam takie wartości napięcia a regulator ma za zadanie pilnować aby się nie zmieniło ani w górę ani w dół tzn. do 14,7V to jeszcze możne być choć 14,4V to napięcie ładowania podawane w książkach jako bezpieczne dla aku i odbiorników.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ADAMO_16

Dzisiaj byłem w ASO i werdykt-brak ładowania :shock: ( elektryk sprawdził za free ).Jutro jade ustalić koszt naprawy, dam znać co i za ile.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kristoff

W ASO to troszku cie szarpnie po kieszeni tam zawsze roboczogodziny są drogie chyba że taka naprawa jest zryczałtowana cenowo. Powodzenia no i daj znać co było ja obstawiam regulator napięcia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Nie dawało mi to spokoju i podjechałem do sklepu specjalizujacego się w akumulatorach.

Poprosiłem o sprawdzenie jego stanu { bez problemu} -orzeczenie-spokojnie można jezdzić ale musze dolać troche wody> Powinienem jednak mieć na uwadze,ze czeka mnie wymiana za jakis czas.Napięcie przy obciązeniu{ podczas pomiaru} spadło do 9,9V.Napięcie ładowania 14.15V-14.20V.Z kolorem elektrolitu o którum pisałem to chyba troche panikowałem bo z góry wydawał się mętny i brązowy a po zassaniu zest zupełnie bezbarwny.Mam jednak akumulator 61Ah i prze wymienie zdecyduję się chyba na wiekszą pojemność.Zafira 2.0 DTI elegance z 2002 r.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

U mnie jest 13,7 V pod obciążeniem. Na klemach w trakcie przy uruchomionym silniku i włączeniu wszystkiego co się da spada do 13,4 V (podgrzewanie siedzeń ogrzewanie tylnej szyby, klima, światła itd)

Już sam nie iem czy to dobrze czy źle. :)

 

Znalazłem w Necie

 

http://www.akumulator.pl/akumulator/porady/14-6-v-czy-to-jest-prawidlowe-napiecie.html

 

I stoi tam tak:

Prawidłowe napięcie ładowania alternatora powinno wynosić 14,0 - 14,4 V. Napięcie ładowania 14,6 V jest na granicy dopuszczalności i może powodować częściowe odparowanie elektrolitu. Przy obecnej konstrukcji akumulatorów jest dopuszczalne ale należy kontrolować poziom elektrolitu.

 

Problem mnie zainteresował jak nie mogłem odpalić auta po tygodniowym postoju w garażu. ( Tak nie do końca auto było unieruchomione bo ze 2 razy je wyprowadzałem przed garaż bo nie mogłem się do moich skarbów w garażu dostać. , ale to na pewno nie wpłynęło na kondycję akum.)

Zaś w książce Sam naprawiam samochód Opel Astra II i Zafira str. 277 jest napisane:

Sprawdzenie akumulatora pod obciążeniem: Podczas uruchamiania silnika napięcie nie powinno spaść poniżej 10Vprzy temp. elektrolitu 20 st C

 

Więc powinienem się martwić czy nie ? ;-)

 

 

Kto już wymieniał regulator ? Ile to kosztuje? Nie chciałbym aby mnie padło ładowanie w dalszej trasie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/bored.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ADAMO_16

W zafirce wymieniony regulator i mostek ( co to za mostek to nie wiem ) koszt 650 złociszy.Mech powiedział że miałem pecha, że dwa elementy padły naraz ale ma to też plus-za jednym kosztem wymiany altek jak nowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kristoff

Mostek to inaczej prostownik moduł diod prostowniczych który prostuje napięcie zmienne na stałe w naszych alternatorach. Rzeczywiste miałeś pecha, ale z drugiej strony jedno słabe ogniwo w autku odpadło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość Anonymous

...no właśnie też jestem po wymianie mostka i wcześniej regulatora - sam regulator wymieniliśmy i....dalej brak ładowania... A znalezienie mostka okazało się trudnym zadaniem - alternator Denso... Ale w końcu znalazłem.

Regulator kosztował 73zł - mostek 75zł. Ładowanie jest ale...czasem wyskakuje "brak ładowania" i nawet kontrolka "autko z kluczykiem". Ładowanie jest - sprawdzałem w kompie w trybie serwisowym - 14,4 - 14,7V... Ze dwa razy go przyłapałem,że było poniżej 13V przez chwilę i wtedy pojawił się błąd... Czy to coś ze szczotkami?? Nie ułożyły się jeszcze?? Kurde...jaki ten CAN-BUS jest durny - delikatny!! Cały czas autko odpala - nawet po nocy...

 

Pomocy!! :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności