Skocz do zawartości

Akumulator


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Mam pytanie do użytkowników.mam zafirę 2.0 Dti z 2002 r.czy po odłączeniu akumulatora powinienem spodziewać się jakiś niespodzianek czy mogę spokojnie odpiąć?

Coprawda narazie nie mam problemów ale musze bliżej przyjżeć si eakumulatorowi bo gdu dziś odkreciłem korki{ ładowałem bo dawno nie jezdziła}widać wyrażnie ,ze elektrolit przypomina raczej mętna cherbatę a i jego poziom wydaje się na oko zbyt niski.

Kiedys w aku miałem takie małe "dzióbki" które wskazywały jaki powinien byc stan elektrolitu -tu nie ma .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Kod do radia trzeba będzie wbić i to tyle.

Zdarza się, że radio jest odblokowane i nie prosi o kod (ale są to przypadki sporadyczne).

Jak nie masz kodu gdzieś w papierach to rozkodowanie u majstra ze 30-40 zł.

 

Pozdr.

M.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

No tak, szyby trzeba będzie zaprogramować, ale to można zrobić samemu, a bez kodu do radia będzie upa blada :wesoly:

 

Pozdr.

M.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kristoff

Z tym prądem to możne być różnie zależy od stanu akumulatora załączonych odbiorników ale jeśli chodzi o napięcie to 14,27 V jest u mnie niezależnie od załączonych świateł do 14,15V przy światłach drogowych klimie szybie ogrzewanej i dmuchawie na 4 biegu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość ADAMO_16

No to mam problem, ja mam 13,5 do 13,8 przy drogowych i ogrzewaniu tylnej szyby. Właśnie dzisiaj rano odmówiła odpalenia. Jak śmigam po mieście to musze doładowywać akum a przy jeżdzie po trasie kłopotu brak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kristoff

Z twojego opisu kolor elektrolitu świadczy o końcu akumulatora brązowy elektrolit oznacza zniszczone płyty dodatnie w aku ale jeśli masz takie ładowanie to na nowym tez nie pojeździsz długo napięcie musi być zdecydowanie ponad 14 V nie chce straszyć ale prawdopodobnie regulator napięcia w twojej Zosi pada.

 

[ Dodano: Sro Lut 04, 2009 17:06 ]

I jeszcze jedno nigdy nie ładuj akumulatora podłączonego do instalacji elektrycznej takim sposobem można uszkodzić alternator stary aku możne dostać zwarcia wewnętrznego i pęknąć a chyba nie muszę Ci tłumaczyć jak działa elektrolit na metal a o względach ppoż nie wspomnę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

napiecie ładowania sprawdzalem niedawno przy okazji innych prac elektrycznych,nie pamietam dokładnie ale nieznacznie przekraczało 14V.

Niski{ a przynajmniej na moje oko} stan elektrolitu niekoniecznie musi świadczyć o zbyt wysokim ładowaniu przez alternator.Nie znam historii tego akumulatora{ auto mam od sierpnia}.Ale elektrolit faktycznie nie wyglądał ciekawie.Może jutro zrobię dokładniejsze oględziny bo dzis nigdzie nie jade i mi sie nie chce. :shock:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiecie ładowania sprawdzalem niedawno przy okazji innych prac elektrycznych,nie pamietam dokładnie ale nieznacznie przekraczało 14V.

Napięcie ładowania powinno wynosić : 14,3....14,7 V.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności