Gość Anonymous Opublikowano 4 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2009 Tylko podajcie przy jakich obrotach silnika, bo przy włączonych wszystkich odbiornikach (łącznie z ogrzewaniem tylnej szyby) i wolnych obrotach (czyli w granicach 800) zapewne nie macie napięcie 14,3....14,7 V.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/page/2/#findComment-197683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristoff Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Właśnie na wolnych obrotach mam takie wartości napięcia a regulator ma za zadanie pilnować aby się nie zmieniło ani w górę ani w dół tzn. do 14,7V to jeszcze możne być choć 14,4V to napięcie ładowania podawane w książkach jako bezpieczne dla aku i odbiorników.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/page/2/#findComment-197583 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAMO_16 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Dzisiaj byłem w ASO i werdykt-brak ładowania ( elektryk sprawdził za free ).Jutro jade ustalić koszt naprawy, dam znać co i za ile.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/page/2/#findComment-197550 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristoff Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 W ASO to troszku cie szarpnie po kieszeni tam zawsze roboczogodziny są drogie chyba że taka naprawa jest zryczałtowana cenowo. Powodzenia no i daj znać co było ja obstawiam regulator napięcia.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/page/2/#findComment-197447 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2009 Nie dawało mi to spokoju i podjechałem do sklepu specjalizujacego się w akumulatorach. Poprosiłem o sprawdzenie jego stanu { bez problemu} -orzeczenie-spokojnie można jezdzić ale musze dolać troche wody> Powinienem jednak mieć na uwadze,ze czeka mnie wymiana za jakis czas.Napięcie przy obciązeniu{ podczas pomiaru} spadło do 9,9V.Napięcie ładowania 14.15V-14.20V.Z kolorem elektrolitu o którum pisałem to chyba troche panikowałem bo z góry wydawał się mętny i brązowy a po zassaniu zest zupełnie bezbarwny.Mam jednak akumulator 61Ah i prze wymienie zdecyduję się chyba na wiekszą pojemność.Zafira 2.0 DTI elegance z 2002 r.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/page/2/#findComment-196951 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2009 U mnie jest 13,7 V pod obciążeniem. Na klemach w trakcie przy uruchomionym silniku i włączeniu wszystkiego co się da spada do 13,4 V (podgrzewanie siedzeń ogrzewanie tylnej szyby, klima, światła itd) Już sam nie iem czy to dobrze czy źle. Znalazłem w Necie http://www.akumulator.pl/akumulator/porady/14-6-v-czy-to-jest-prawidlowe-napiecie.html I stoi tam tak: Prawidłowe napięcie ładowania alternatora powinno wynosić 14,0 - 14,4 V. Napięcie ładowania 14,6 V jest na granicy dopuszczalności i może powodować częściowe odparowanie elektrolitu. Przy obecnej konstrukcji akumulatorów jest dopuszczalne ale należy kontrolować poziom elektrolitu. Problem mnie zainteresował jak nie mogłem odpalić auta po tygodniowym postoju w garażu. ( Tak nie do końca auto było unieruchomione bo ze 2 razy je wyprowadzałem przed garaż bo nie mogłem się do moich skarbów w garażu dostać. , ale to na pewno nie wpłynęło na kondycję akum.) Zaś w książce Sam naprawiam samochód Opel Astra II i Zafira str. 277 jest napisane: Sprawdzenie akumulatora pod obciążeniem: Podczas uruchamiania silnika napięcie nie powinno spaść poniżej 10Vprzy temp. elektrolitu 20 st C Więc powinienem się martwić czy nie ? Kto już wymieniał regulator ? Ile to kosztuje? Nie chciałbym aby mnie padło ładowanie w dalszej trasie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/bored.gif   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/page/2/#findComment-196665 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ADAMO_16 Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 W zafirce wymieniony regulator i mostek ( co to za mostek to nie wiem ) koszt 650 złociszy.Mech powiedział że miałem pecha, że dwa elementy padły naraz ale ma to też plus-za jednym kosztem wymiany altek jak nowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/page/2/#findComment-195782 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kristoff Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Mostek to inaczej prostownik moduł diod prostowniczych który prostuje napięcie zmienne na stałe w naszych alternatorach. Rzeczywiste miałeś pecha, ale z drugiej strony jedno słabe ogniwo w autku odpadło.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/page/2/#findComment-195536 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 ...no właśnie też jestem po wymianie mostka i wcześniej regulatora - sam regulator wymieniliśmy i....dalej brak ładowania... A znalezienie mostka okazało się trudnym zadaniem - alternator Denso... Ale w końcu znalazłem. Regulator kosztował 73zł - mostek 75zł. Ładowanie jest ale...czasem wyskakuje "brak ładowania" i nawet kontrolka "autko z kluczykiem". Ładowanie jest - sprawdzałem w kompie w trybie serwisowym - 14,4 - 14,7V... Ze dwa razy go przyłapałem,że było poniżej 13V przez chwilę i wtedy pojawił się błąd... Czy to coś ze szczotkami?? Nie ułożyły się jeszcze?? Kurde...jaki ten CAN-BUS jest durny - delikatny!! Cały czas autko odpala - nawet po nocy... Pomocy!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17454-akumulator/page/2/#findComment-189197 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.