Gość Anonymous Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Witam. Czy mógłby ktoś rzucić okiem na filmik http://www.sendspace.pl/file/jyvazAx3/. Z serii co mówi samodiagnostyka. Czytałem tu http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=56, że każdy błąd jest powtarzany 3 razy. Czyli to będzie taka pętla: "kod 12, błąd1, błąd1, błąd1, błąd 2, błąd2, błąd2, kod 12, błąd 1..."? Czy to wcale nie ma być pętla i samodiagnostyka kończy się, przestaje mrugać kontrolka, zanim wyłączę zapłon? Nie wiem jak zinterpretować to co na filmiku, bo na początku jest ok 10 krótkich, pauza, dwa krótkie czyli 12, a potem jest pauza, 3 krótkie, pauza, 10 krótkich, długa pauza i znowu kod 12. Moje pytanie brzmi co oznacza dziesiątka w liczbie jednostek (czwarta seria dziesięciu mrugnięć)? Zero? Bo jak tak, to byłby to kod 30, a takiego nie widzę w spisie. Corsa B 1996r, silnik X14SZ, złącze 16stykowe   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17487-kod-b%C5%82%C4%99du-30/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Czyli to będzie taka pętla: "kod 12, błąd1, błąd1, błąd1, błąd 2, błąd2, błąd2, kod 12, błąd 1..."? nie, 12 to 1mignięcie+2mignięcia, powtarzane 3-krotnie w takiej kolejności (przy czym nie wiem czy zawsze)potem wyświetla błąd dziesiątka to 0 - tak,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17487-kod-b%C5%82%C4%99du-30/#findComment-197588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 W takim razie co przedstawia mój filmik? Jest to sytuacja od momentu przekręcenia zapłonu. Jak widać najpierw jest 10, potem 2.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17487-kod-b%C5%82%C4%99du-30/#findComment-197559 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Złącze 16-stykowe. Od 1995 roku niektóre modele mają 16-stykowe złącze umieszczone w środku pod deską rozdzielczą. Złącze to służy do odczytu kodów za pomocą czytnika kodów usterek. Niektóre starsze modele również mają 16-stykowe złącze, za pomocą którego można odczytać kody błyskowe. z tego co widze masz 96r wiec mozliwe ze aby odczytac kody potrzebny jest czytnik. ja proponuje wykasowac bledy (odlacz aku) , i wtedy ponownie sproboj odczytac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17487-kod-b%C5%82%C4%99du-30/#findComment-197548 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Ja mam 16 stykowe i dało się mrugać. Masz błędy 4 cyfrowe, one są wyświetlane po 1 razie, bez powtórzeń.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17487-kod-b%C5%82%C4%99du-30/#findComment-197440 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voodoo Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 nie wiem w czym problem,wywala błąd- 0230-Przekaźnik pompy paliwa cały czas powtarza ten jeden błąd   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17487-kod-b%C5%82%C4%99du-30/#findComment-197374 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2009 Dzięki wszystkim za pomoc. Odkąd upewniłem się, że mam odczytywać kody 4cyfrowe i że 10 mrugnięć to 0, to życie stało się prostsze . Awaria przekaźnika pompy - by się zgadzało, bo faktycznie mam problem z odpaleniem auta z powodu nie podawania paliwa. Czy z przekaźnikiem może być tak, że raz dział a raz nie? Bo mam taki problem: w zeszły wtorek rano auto nie odpaliło, jak wróciłem z roboty to już odpaliło i było ok. Myślałem, że sprawę rozwiązałem resetując alarm (mam go m.in. podpięte do przekaźnika pompy właśnie). Jeździłem do poniedziałku. We wtorek rano auto znowu nie odpaliło. Tym razem odłączyłem alarm od przekaźnika ale to nic nie pomogło. Stąd stawiałem na przekaźnik lub pompę. Diagnoza wskazuje na przekaźnik, ale czy on może tak raz działaś raz nie? Po drugie, wczoraj na noc odłączyłem aku i dziś jeszcze raz zrobiłem sczytanie kodów. I po tym 0230, wyskakuje jeszcze 1640-"Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy". Co to jest? Moduł zapłonu, ten od którego odchodzą przewody do świec? Pozdrawiam [ Dodano: Pon Lut 23, 2009 18:30 ] Witam wszystkich. Napiszę co było przyczyną kaprysów mojego corsiątka, może komuś się przyda. Autko odmawiało czasem posłuszeństwa i nie chciało zapalić, bo zanieczyszczone było złącze czujnika położenia wału korbowego. Cały czas "mrugało", że to przekaźnik, a okazało się, że czujnik - kod 0335. Po trzech tygodniach w końcu wyskoczył właściwy błąd.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17487-kod-b%C5%82%C4%99du-30/#findComment-197349 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.