Gość Anonymous Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 TO ja musialem zle zrozumiec   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-193224 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Tak jeszcze dodam ze TDIki te na pompowtryskach ale 130 lub 150 KM (ASZ lub ARL) dmuchaja 1,6 bara ale tez nie wiem czy w overboscie czy nominał. tak konkretnie dlubniety TDIk moze miec 2 bary ale i moc ma juz wtedy ponad 200KM!!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-193168 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brzoza Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 1,6 bara ale Tak tylko że te powyżej 1,6 to turbiny chłodzone wodą. Maja dodatkowa pompkę ..aby po zgaszeniu nie zapiekł się wirnik od przepalonego oleju..   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-193150 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 TDI nie maja chlodznei awoda tylko samym olejem. Jedyny mi znany z chlodzeniem wodnym to LET ale tam cisnionko mozna powiedziec jest smieszne. Nie z wielkosci cisnienia rzecz wynika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-193009 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 20 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Starsze i slabsze TDIki (90KM) byly na WG, ale nowsze np. ALH i reszta mocniejszych silnikow jest na zmiennej geometrii. Ma to swoje wady i zalety. Ladniej i bardziej plasko wychodzi moment na VNT, ale taki samochod tez trzeba odpowiednio eksploatowac. Nie mozna uprawiac PSJ zbyt czesto bo kierownice zapieka sie a potem samochod lapie notlauf z powodu przeladowania. Dzisiaj jestem swiezo po programie w 1Z(90KM) i wyszlo 124,5KM/288Nm z wtryskami 216. Spodziewalem sie 130 ale zle nie jest. Dopiero na kilka dni przed wirusowaniem uporalem sie ze zbyt malym cisnieniem doladowania a wina byly przewody cisnieniowe. Ten, ktory idzie od zaworka n75 do gruszki waste gatu byl zapchany olejem oraz od zaworka do kolektora (byl zagiety i nie puszczal calkowitego cisnienia). Czasem mala rzecz a powoduje takie rzeczy. Rownie dobrze moze byc zapieczony wastegate w pozycji zamknietej i nie upuszcza cisnienia przez to jest wielki overboost i komputer wchodzi w tryb awaryjny. Takze w turbo na WG trzeba posprawdzac przewody, sam zaworek a dopiero pozniej brac sie za turbine.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-192713 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Tak i dlatego tdi na zmiennej geo trzeba od czasu do czasu depnac zeby kierownice w turbinie sie przeczyscily. z tymi turbinami vw robi roznie bo niektore 90KM mialy tez zmienne geo ale to tylko tak pisze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-192645 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bradley Opublikowano 21 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Dlatego napisalem m.in o ALH (90KM) na VNT. Teraz dopiero opel na common-railu odzyl cos i produkuje mocniejsze jednostki, ale VW tez juz przerzuca sie na common-raila Jednak co pompa to pompa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-192644 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek06061989 Opublikowano 22 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2010 Witam koledzy mam pytanie o tą metalowa puszka z podciśnieniem z której odchodzi cięgno dochodzące do turba mam silnik 1,7dtl i zauważyłem ze u mnie to cięgno po odpaleniu nie zmienia swego położenia nawet jak przegazuje auto to ono sie nie rusza.. rozumie ze jak silnik chodzi to to cięgno pownno się przesunąć w kierunku do turbo tak?? sprawdziłem i w tym weżyku co dochodzi do tej puszki robi się cisnienie ale czy moze ono być zamałe?? oczywiście sprawdziłem czy nie jest zapieczone to cięno i nie jest chodzi dosyć lekko   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-107983 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 na zgaszonym silniku ciegno ma byc wysuniete. Jak odpalisz auto to odrazu ciegna sie chowa na maxa. Tka trzyma gdzies do lekko ponad 3 tys obr i gdzies kolo 3,5 tys obr zaczyna sie wynurzac. Otwiera zawor WG ( redukuje cisnienie doladowania i im wieksz eobroty tym zawor wg sie otwiera bardziej by ograniczyc cisnienie doladowania a raczje obroty wirnika w turbienie by nie odleciala do krainy wiecznych łowów.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-107906 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek06061989 Opublikowano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2010 rozumię kolego wielkie dzieki za odpowiedz, to wygląda na to że u mnie jest coś nie tak bo to ciągle jest wysunięte... czytałem że przyną może być pompa vacum lub zawór miałem kiedyś z tym problemy bo szedł mi olej do układu z pompy vacum i przekręciłem klapke ze jest w innej pozycji krociec i mam z tym spokój ( o ile sie nie myle to nawet Ty kolego mi to doradziłeś i za to wielkie dzięki ) ale czy to może być przyczyną że nie wsówa tego cięgna po odpaleniu?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-107841 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.