Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 32
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Tak jeszcze dodam ze TDIki te na pompowtryskach ale 130 lub 150 KM (ASZ lub ARL) dmuchaja 1,6 bara ale tez nie wiem czy w overboscie czy nominał. tak konkretnie dlubniety TDIk moze miec 2 bary ale i moc ma juz wtedy ponad 200KM!!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-193168
Udostępnij na innych stronach

1,6 bara ale

Tak tylko że te powyżej 1,6 to turbiny chłodzone wodą. Maja dodatkowa pompkę ..aby po zgaszeniu nie zapiekł się wirnik od przepalonego oleju.. :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-193150
Udostępnij na innych stronach

TDI nie maja chlodznei awoda tylko samym olejem. Jedyny mi znany z chlodzeniem wodnym to LET ale tam cisnionko mozna powiedziec jest smieszne. Nie z wielkosci cisnienia rzecz wynika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-193009
Udostępnij na innych stronach

Starsze i slabsze TDIki (90KM) byly na WG, ale nowsze np. ALH i reszta mocniejszych silnikow jest na zmiennej geometrii. Ma to swoje wady i zalety. Ladniej i bardziej plasko wychodzi moment na VNT, ale taki samochod tez trzeba odpowiednio eksploatowac. Nie mozna uprawiac PSJ zbyt czesto bo kierownice zapieka sie a potem samochod lapie notlauf z powodu przeladowania.

Dzisiaj jestem swiezo po programie w 1Z(90KM) i wyszlo 124,5KM/288Nm z wtryskami 216. Spodziewalem sie 130 ale zle nie jest.

Dopiero na kilka dni przed wirusowaniem uporalem sie ze zbyt malym cisnieniem doladowania a wina byly przewody cisnieniowe. Ten, ktory idzie od zaworka n75 do gruszki waste gatu byl zapchany olejem oraz od zaworka do kolektora (byl zagiety i nie puszczal calkowitego cisnienia). Czasem mala rzecz a powoduje takie rzeczy.

Rownie dobrze moze byc zapieczony wastegate w pozycji zamknietej i nie upuszcza cisnienia przez to jest wielki overboost i komputer wchodzi w tryb awaryjny.

Takze w turbo na WG trzeba posprawdzac przewody, sam zaworek a dopiero pozniej brac sie za turbine.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-192713
Udostępnij na innych stronach

Tak i dlatego tdi na zmiennej geo trzeba od czasu do czasu depnac zeby kierownice w turbinie sie przeczyscily. z tymi turbinami vw robi roznie bo niektore 90KM mialy tez zmienne geo ale to tylko tak pisze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-192645
Udostępnij na innych stronach

Dlatego napisalem m.in o ALH (90KM) na VNT.

Teraz dopiero opel na common-railu odzyl cos i produkuje mocniejsze jednostki, ale VW tez juz przerzuca sie na common-raila ;( Jednak co pompa to pompa :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-192644
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
Gość wojtek06061989

Witam koledzy mam pytanie o tą metalowa puszka z podciśnieniem z której odchodzi cięgno dochodzące do turba mam silnik 1,7dtl i zauważyłem ze u mnie to cięgno po odpaleniu nie zmienia swego położenia nawet jak przegazuje auto to ono sie nie rusza.. rozumie ze jak silnik chodzi to to cięgno pownno się przesunąć w kierunku do turbo tak?? sprawdziłem i w tym weżyku co dochodzi do tej puszki robi się cisnienie ale czy moze ono być zamałe?? oczywiście sprawdziłem czy nie jest zapieczone to cięno i nie jest chodzi dosyć lekko

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-107983
Udostępnij na innych stronach

na zgaszonym silniku ciegno ma byc wysuniete. Jak odpalisz auto to odrazu ciegna sie chowa na maxa. Tka trzyma gdzies do lekko ponad 3 tys obr i gdzies kolo 3,5 tys obr zaczyna sie wynurzac. Otwiera zawor WG ( redukuje cisnienie doladowania i im wieksz eobroty tym zawor wg sie otwiera bardziej by ograniczyc cisnienie doladowania a raczje obroty wirnika w turbienie by nie odleciala do krainy wiecznych łowów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-107906
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtek06061989

rozumię kolego wielkie dzieki za odpowiedz, to wygląda na to że u mnie jest coś nie tak bo to ciągle jest wysunięte... czytałem że przyną może być pompa vacum lub zawór miałem kiedyś z tym problemy bo szedł mi olej do układu z pompy vacum i przekręciłem klapke ze jest w innej pozycji krociec i mam z tym spokój ( o ile sie nie myle to nawet Ty kolego mi to doradziłeś i za to wielkie dzięki :) ) ale czy to może być przyczyną że nie wsówa tego cięgna po odpaleniu??

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17567-wy%C5%82%C4%85cza-si%C4%99-turbo/page/4/#findComment-107841
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności