Skocz do zawartości

Obroty Silnika 2.0 DTI


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

witam,

a u mnie jest dokładnie 750 na ciepłym, 850 zimny, silnik Y20DTH - 2.0 DTI 16V

 

czy to się kwalifikuje do regulacji? słyszałem, że powinno być 800 na jałowym. Czy niższe obroty stanowią jakieś zagrożenie dla silnika (pompy wtryskowej) ?

 

i mały offtopic - czy ktoś się orientuje jaki model pompy wtryskowej jest montowany w silniku 2.0 DTI od 2003? wg. mojego mechanika mam pompę dwuwtykową a ta była montowana w 2.2?

tez mam taki silnik i tez z 2003r uwazam ze obroty sa troche za male ,u mnie tez jest 750 problem w tym ze jak jest zimny to sa wieksze ale doslownie po kilkudzisieciu sekundach schodza do 750 a przeciez jeszcze silnik jest w sumie zimny i dlatego podczas postoju potrafi drzec silnik i karoseria do czasu az nie zlapie troche temperatury,a pompa wydaje mi sie ze jest jednowtykowa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17843-obroty-silnika-20-dti/page/2/#findComment-85755
Udostępnij na innych stronach

może ten typ tak ma ;) u mnie 750 i ani obrotu więcej.

co do pompy mój mechanik (pracuje w ASO opla) - stwierdził, że ta dwuwtykowa to nowy model (lepszy) i jest trudna do zajechania. Ponoć w całym serwisie był tylko jeden przypadek awarii dwuwytkowej bo gościu jeździł na jakimś "wynalazku". Postaram się wrzucić fotkę, może jakiś "pompolog" ;) rozpozna typ.

Mam wrażenie, że moja astra odstaje od standardu np. nie można skasować inspekcji metodą z forum (testowane przez ASO). Jedyna metoda to podłączenie do kompa.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17843-obroty-silnika-20-dti/page/2/#findComment-85745
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego podczas toczenia się (*jazdy) samochodu na luzie obroty są ciut wyższe od tych jakie są na postoju?

Na ostoju to nic nie robisz tylko czekasz powiedzmy na kogos albo grzejesz maszyne. Jak sie turlasz to chyba lepiejje dnak miec lekki zapas mocy pradowej dla wspomy czy innych odbiornikow.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17843-obroty-silnika-20-dti/page/2/#findComment-85033
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego podczas toczenia się (*jazdy) samochodu

na luzie obroty są ciut wyższe od tych jakie są na postoju?

Czytałem o tym kiedyś, związane to jest z odczytem prędkości samochodu z czujników ABS-u ale co i jak to nie pamiętam jak znajdę to podrzucę.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17843-obroty-silnika-20-dti/page/2/#findComment-85007
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności