Skocz do zawartości

Spalanie w zimie 1,7 DTi


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Piotrusss1970

U mnie spalanie ostatnio (tankowałem we wtorek) 6,2 a jak były te duże mrozy to 6,5. Jeżdżę bardzo krótkie odcinki (listonosz wiejski co kawałek staję i zapalam), a zawsze tankuję pod korek (jak pistolet odbije to dolewam do pełna) czyli nie ma pomyłki. W lato to wychodzi mi 5,9-6,1. Myślę że na taką jazdę to niezły wynik.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/3/#findComment-103714
Udostępnij na innych stronach

Gość password

maltretuje moją astre od 17 m-cy i jeszcze nigdy nie wzięła powyżej 5,8 , w zimie spala jak szwajcarski zegarek , trasa 4,5 , miasto 5,5 mieszana 5-5,5 , przy -24 pali na dotyk , latem na trasie 700km spalanie 3,9 - leje zwykły na przemian z lepszym ON z BP , raz na 5 tyś wlewam wynn's i tyle a w bajki że ten motor spala 7 czy ponad 7 nie wierze bo jest to niemożliwe też dlatego że mam 2 znajomych majacych to auto z tym motorem i spalanie maja bardzo podobne .

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/3/#findComment-103556
Udostępnij na innych stronach

maltretuje moją astre od 17 m-cy i jeszcze nigdy nie wzięła powyżej 5,8 , .

ja tam podczas mrozow nie musze sie bardzo starac aby w miescie spalila mi 7 L, a astra jezdze od 4 lat :?:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/3/#findComment-103424
Udostępnij na innych stronach

Moja asterka ma 103tk przebiegu jeżdżę 2 miesiące na krutkich trasach (od1 do 10km)pali ok.6,3 jak na cały bak zdarzą się choć jedna trasa(ok.150km) to spada do 5,9 pozdrawiam :drunk:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/3/#findComment-103111
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często przepuszcza elektrozawór przy pompie. Jeżdżąc i oglądając silnik z przodu nie zauważasz tego. Jak stoi na parkingu również. Polecam kolegom, którym spala tak dużo paliwa

sprawdzenie na kanale czy czasami nie jest mokro od ropy przy rozruszniku, ewentualnie czy wiązka kabli idąca do sterownika silnika nie jest mokra. U mnie to było przyczyną pobierania paliwa o 0,5 do 1,5 litra więcej na sto. Jeżeli jest mokro polecam wykręcić go wymyć odtłuścić wcisnąć silikon silnikowy do wtyczki elektrozaworu odczekać 3-4 godz. zapalić i się cieszyć, że oszczędziło się 800zł. Metoda u 4 kumpli sprawdzona. Następna przyczyna to zimne luty na sterowniku pompy wykręcić, otworzyć, poprawić luty (ale ktoś kto potrafi i ma odpowiednią stację do lutowania) i cieszyć się mniejszym spalaniem. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/3/#findComment-102692
Udostępnij na innych stronach

Bardzo często przepuszcza elektrozawór przy pompie. Jeżdżąc i oglądając silnik z przodu nie zauważasz tego. Jak stoi na parkingu również. Polecam kolegom, którym spala tak dużo paliwa

sprawdzenie na kanale czy czasami nie jest mokro od ropy przy rozruszniku, ewentualnie czy wiązka kabli idąca do sterownika silnika nie jest mokra. U mnie to było przyczyną pobierania paliwa o 0,5 do 1,5 litra więcej na sto. Jeżeli jest mokro polecam wykręcić go wymyć odtłuścić wcisnąć silikon silnikowy do wtyczki elektrozaworu odczekać 3-4 godz. zapalić i się cieszyć, że oszczędziło się 800zł. Metoda u 4 kumpli sprawdzona. Następna przyczyna to zimne luty na sterowniku pompy wykręcić, otworzyć, poprawić luty (ale ktoś kto potrafi i ma odpowiednią stację do lutowania) i cieszyć się mniejszym spalaniem. Pozdrawiam.

czyli że co tą rurką w której jest wiązka kabli od pompy do sterownika silnika do wtyczki na sterowniku może dostawać się ropa?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/3/#findComment-102605
Udostępnij na innych stronach

czyli że co tą rurką w której jest wiązka kabli od pompy do sterownika silnika do wtyczki na sterowniku może dostawać się ropa?[/quo

Tak dokładnie. Jak ktoś ma tam wilgotno to na pewno jest elektrozawór. Przepuszcza wtyczka i po kablach pod małym ciśnieniem wpompowuje troszkę ropy. Wymiana oringów na nim nic nie daje bo przepuszcza przez 2 piny. Widziałem już parę takich mokrych. W ASO pokazali mi przegnite piny w nim poprzez długotrwałe działanie ropy na nie. Jak miałem ten problem chciałem kupić elektrozawór w ASO nie było później poczytałem na forum Mazdy, że mają identyczny elektrozawór i w wyżej opisany sposób radzili sobie. Ja najpierw kupiłem 2 pompę ale wymiana pomogła na 70tys. Dopiero zapchanie silikonem pomogło. Zrobiłem z tym patentem 140tys i wsio ok. Polecam Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/3/#findComment-102435
Udostępnij na innych stronach

To co pisze Paull jest nawet sensowne bo kiedys zmagalem sie ze sterownikiem i mechanik pokazywal mi zepsute sterowniki, a wina uszkodzen bylo wlasnie zalewanie ropą przez te piny. Musze to sprawdzic rowniez u siebie bo faktyczine spalanie tej zimy mam wg mnie zbyt duze ( 7-8L/100 )

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17888-spalanie-w-zimie-17-dti/page/3/#findComment-102222
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności