Skocz do zawartości

kontrolka "Check engine" w silniku 2.0 DTL


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Jako że jest to mój pierwszy post na forum witam wszystkich forumowiczów :drunk:

 

Ostatnio w mojej Astrze II zapala się kontrolka "check engine", auto ma silnik 2.0DTL /82KM/, przebieg to 198tys km; usterka objawia się tym że podczas dynamicznego przyśpieszania auto nagle traci moc i "zamula się" - zapala się także kontrolka silnika - dzieje się to nieregularnie; ponadto jadąc z równą prędkością wystarczy wcisnąc na chwilę pedał gazu do oporu i kontrolka gaśnie...

 

Podpinałem auto pod komputer - diagnosta stwierdził nie jest to niby usterka "zaworu podciśnienia turbiny" - kupiłem używany na allegro, ale problem pozostał, ponadto trochę się pobawiłem i pozamieniałem miejscami zawory w komorze silnika (kilka konfiguracji) - lecz bez zmian :-)

 

Będę wdzięczny za jakiekolwiek sugestie

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17924-kontrolka-check-engine-w-silniku-20-dtl/
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Blitz, wejdz na astra diesel oczywiście na forum i poszukaj o tym jest bardzo dużo , a twój post umieściłeś nie tam gdzie trzeba .używaj też opcji :szukaj: zanim napiszesz posta robi się bałagan na forum

 

Ps. witamy na forum

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17924-kontrolka-check-engine-w-silniku-20-dtl/#findComment-193814
Udostępnij na innych stronach

No i co zostawiamy to tak sobie czy sie bierzemy za uklad podcisnieniowy, sprawdzamy wezyki, vacu pompe, gruszki co steruja sztangami turbiny, egr itp. Po co ta cala diagnostyka jak sie nic nie robi. Procedura wyglada tak: jedziemy na kompa, wykrywa nam cos i my grzebiemy w tych rzeczach co dotyczyly bledy. Podpinamy jeszcze raz patrzymy co nam wywala. Najlepiej to smignac sobie po takiej naprawie tak z kilka km i wtedy na kompa pojechac. To tak jak u lekarza- idziemy diagnoza, leki i za tydzien na kontrol.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17924-kontrolka-check-engine-w-silniku-20-dtl/#findComment-193332
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość Anonymous

Wczoraj wyczyściłem na błysk zawór EGR - było sporo nagaru, jednak problem pozostał nadal (choć wydaje się że auto stało się nieco dynamiczniejsze);

Obecnie sytuacja wygląda tak: "Check" zapala się nieregularnie /chwilowe wciśnięcie gazu na max powoduje że gaśnie/ - samochód "zbiera się" dobrze do 4 biegu i ok. 3000tys. obrotów /ok. 100km/h/ - w tym momencie następuje lekkie szarpnięcie i auto słabnie/zamula się, a kontrolka "check" pali się już na stałe, aż do wyłączenia silnika, a samochód jest zamulony już na wszystkich biegach (aż do ponownego odpalenia)...

 

p.s. czy jest możliwe że uszkodzeniu mogły ulec 2 zawory podciśnienia w tym samym okresie?.. :? (póki co wymieniłem jeden)

 

Nurtuje mnie ta sprawa - może ktoś z Was miał coś takiego?... :?:

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/17924-kontrolka-check-engine-w-silniku-20-dtl/#findComment-188503
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności