Gość Anonymous Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Mam corse B 1.2i (93). Po czasie jeżdżenia stwierdziłem, że jest to trochę mułek. Postanowiłem zmienić jej silnik na 2.0 8v od opla astry gsi (92). Wszystko ładnie i pięknie, ale do czasu. Mam problem z iskrą. Oczywiście wymieniona jest cała elektryka itp. Na początku iskra była. Ale przy skręcaniu jej(czyli Corsy) dotknęły się dwa kabelki koło komputera(sterownika silnika), ponieważ była przylutowana tam wtyczka od astry, nastąpiło zwarcie i niestety nie mogę teraz uzyskać iskry. Czujnik martwego położenia wału jest nowy, a model silnika jest ten, który posiada moduł zapłonu w sterowniku. Wymieniałem już komputery(oczywiście te same oznaczenia) i nic z tego. Nie wiem czy to wina komputerów, czy jakiś błąd w instalacji. Proszę o pomoc. Też o to pytałem, wujka, który się nią zajmuje. Niestety nie wiem które to kable, ponieważ wszystkie były odizolowane. Poprawiłem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17952-dosy%C4%87-nietypowy-problem/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FENIX2 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 . Mam problem z iskrą. Oczywiście wymieniona jest cała elektryka itp. Na początku iskra była, ale przy skręcaniu jej dotknęły się dwa kabelki koło komputera (sterownika silnika), ponieważ była przylutowana od astry, nastąpiło zwarcie i niestety nie mogę teraz uzyskać iskry. Przy skręcaniu iskry zetknęły się kabelki?? Proszę o pisanie po Polsku Od kiedy to robi się przekładkę z podłączonym akumulatorem ?? Nie za bardzo wiadomo jakie kabelki się zetknęły i z czym ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17952-dosy%C4%87-nietypowy-problem/#findComment-193435 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 sprawdz cewke   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17952-dosy%C4%87-nietypowy-problem/#findComment-193407 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Sprawdzałem, a nawet kupiłem drugą. Obydwie sprawne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17952-dosy%C4%87-nietypowy-problem/#findComment-193367 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 a opisz i zobrazuj mi problem tak zeby wiedziec jasno co sie stalo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17952-dosy%C4%87-nietypowy-problem/#findComment-193363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Chodzi o to, że został wrzucony silnik 2.0. Potem pociągnięte zostało okablowanie. Oryginalny sterownik który dostałem z silnikiem był spalony, a czujnik wału uszkodzony, więc zamówiłem inny, a czujnik nowy. Po podłączeniu okablowania i przerobieniu wtyczki (tam gdzie wpinamy sterownik, jest wtyczka, standardowa od 1.2 nie pasowała, ta idące z deski rozdzielczej). Wszystko zostało połączone prowizorycznie i sprawdzone czy działa. Działało, wykręcona świeca pokazywała iskrę. Następnie miała być całość zaizolowana i skręcona. Pod czas tego dotknęły się kable właśnie przy tej przylutowanej wtyczce koło sterownika, od tego momentu żaden zamówiony przeze mnie sterownik nie sprawia, że pokazuje się iskra. Dlatego teraz nie wiem, czy jest to wada sterowników czy uszkodzona instalacja.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17952-dosy%C4%87-nietypowy-problem/#findComment-193359 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 a bledy probowales odczytac ? sprawdzales czy na cewke dochodzi napiecie ? czy komp ma zasilanie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17952-dosy%C4%87-nietypowy-problem/#findComment-193307 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 nie nie próbowałem oczytać błędów. Cewka jak i komputer mają zasilanie. W modelach gsi, iskra pojawią się wtedy gdy czujnik wału dostaje mase. Ale gdy u mnie dostanie mase, niestety tej iskry nie ma. Co do odczytania błędów to nie wiem, czy w przerobionej instalacji da się to wykonać? Jeśli tak to jak, albo wskażcie temat. Z góry dzięki za pomoc. Moge dodać tyle, że jest to model c20ne z oznaczeniem sterownika 90 354 094   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17952-dosy%C4%87-nietypowy-problem/#findComment-193294 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gtszudi Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 hmmm... co do bledow to mozna sczytac , 2 przewody za to odpowiadaja , musisz zobaczyc na schemacie ktore to. wtedy moznaby pomyslec i wykluczyc co to moze byc nie tak.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17952-dosy%C4%87-nietypowy-problem/#findComment-193258 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 23 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2009 1 - Sprawdź, czy w momencie, jak kręcisz rozrusznikiem masz +12V na cewce. Tu może być błąd z "sygnałem startowym". U mnie tylko jeden kabel ma +12V podczas pracy rozrusznika. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/17952-dosy%C4%87-nietypowy-problem/#findComment-191674 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.