Gość Anonymous Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Witam Mam małe pytanie. Dotyczy silnika X12SZ; gdzie znajduje się czujnik temperatury płynu chłodzącego (nie ten który idzie na zegar w kabinie) który przekazuje sygnał do sterownika? Jeśli to możliwe proszę o fotkę. I jak można go sprawdzić ponieważ jest to podejrzany element mający wpływ na większe spalanie. Chcę go sprawdzić. Termostat gdy temperatura zewnętrzna wynosi -5°C nagrzewa silnik do 90°C po przejechaniu ok. 8km i myślę że jest sprawny bo w kabinie jest też ciepło, dlatego podejrzewam w/w czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub ewentualnie sonda lambda. Proszę o pomoc PS Check engine się nie zapala co dowodzi że komputer nie generuje żadnego błędu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18088-lokalizacja-czujnika-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość DAROMV6 Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 napięcie zasilania: 5 V (odłączone złącze) opór: 2 500 - 3 500 omów / 20 °C opór: 300 - 350 omów / 90 °C   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18088-lokalizacja-czujnika-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-192145 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 serdeczne dzieki za bardzo szybką i konkretną odpowiedź. Edit: Witam Pomiary czujnika temperatury wyszły w normie, więc zabrałem sie do sprawdzenia sondy lambda. A tu niespodzianka. Po odpięciu złączki (na pracującym silniku) nie zapaliła sie kontrolka check engine a silnik dalej równomiernie pracował na biegu jałowym. Poza tym pomiar napięcia wychodzącego ze sterownika do lambdy 0V. Pomiar napięć z sondy na rozgrzanym silniku (po ok 15 minut jazdy) też 0 V. Co się dzieje ? Co może być przyczyną ? Proszę o pomoc i infor o prawidłowych wskazaniach podczas wyżej wykonywanych pomiarach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18088-lokalizacja-czujnika-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-189832 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 2 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2009 Ja jak zapomniałem podłączyc sondę, to check się zapalił za jakieś 15km.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18088-lokalizacja-czujnika-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-189781 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Witam ponownie! Te pierwsze pomiary sondy robiłem starym miernikiem analogowym (o dziwo sprawny). Nie wiem czemu ale wyszły 0 V. Ponowny pomiar wykonałem miernikiem cyfrowym Metex. I tu wyszedł na rozgrzanym silniku stały pomiar napięcia (raczej baz wahań) wynosił ok. 0,78v do 0,8V. Ani nawet ostra przygazówka niczego nie zmieniała. Po kilku dniach miałem przejazd autostradą ponad 100 km i zdrowo rozgrzałem auto do 120 a nawet 130km/h. Zrobiłem ponowny pomiar i tu zaskoczenie: Multimetr Metex wskazywał od 0,2 do 0,5V natomiast tester diodowy na ledach (podziałka 0,1v) od 0,1 - 0,6V Częstotliwość zmian napięcia bardzo szybka ok. 1 sek. Podczas jazdy autostradą spalił ok 6,3 l/100 Co myśleć o tej sondzie? Wiem że wahania napięć powinny być od 0,2 do 0,8 V Czy na długo się "przeczyściła"? po trasie autostradą? Czy mogę ją uznać za "sprawną"? Poza tym nie wiem czy może to mieć jakiś związek ze sondą ale jadąc np. w korku na 1 i 2 - gim biegu występuje lekkie szarpanie. Na wyższych obrotach tego nie ma. Prosze o pomoc. Dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18088-lokalizacja-czujnika-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-187178 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 10 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2009 Zmierz ją jeszcze za kilka dni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18088-lokalizacja-czujnika-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-187154 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Witam Zamykam temat sondy. Postanowiłem ją wymienić na nową NGK. Pomiar testerem napięć wyszedł od 0,1V do 1V. Będę teraz obseerwował zużycie paliwa.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18088-lokalizacja-czujnika-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-184343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Witam serdecznie nie chce zakładać nowego tematu a mam pytanko odnośnie czujnika temperatury cieczy chłodzącej a mianowicie gdzie znajdę czujnik temperatury cieczy chłodzącej na zegary? Ogólnie mam corse z silnikiem 1,4i i sądzę, że mam kłopoty z chłodzeniem ... podczas jazdy temperatura utrzymuje mi się tak 95-96 stopni C. Wystarczy jak się zatrzymam na jakieś 3 minuty i potem ruszę to po jakiś 500 metrach mam już 100 na piecu. Wcześniej miałem corse z silnikiem 1,2 i temperatura utrzymywała mi się na 90 stopniach podczas jazdy. Termostat się otwiera. Wczoraj niedziela troszkę słonko przygrzało jakieś 20 stopni w słońcu a w korku wskazówka dochodziła mi już prawie przed czerwone pole ... nie ukrywam że mam pewne obawy przed tym jak przyjdzie lato i upały że będę gotował płyn. Czy może ten silnik tak ma i nie mam czym się martwić ? Proszę o pomoc z góry dzięki i pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18088-lokalizacja-czujnika-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-179064 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 mam corse z silnikiem 1,4i i... dane... więcej danych... jaki model mam już 100 na piecu.... ale spada w korku wskazówka dochodziła mi już prawie przed czerwone pole... ale nie doszła rozumiem i potem opadła....... sprawdź czy masz prawidłowy poziom płynu... ... to nie czujnik, ale termostat będzie do wymiany.... ... potrzymaj silnik na obrotach - na postoju i zobacz czy wentylator sie załącza...jeśli tak to w porzo.... Pozdro...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18088-lokalizacja-czujnika-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-179062 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 hmmm co na temat silnika to ma Corse z 1994 roku. A gdzie szukać w ogóle oznaczenia silnika? Tak Wentylator się włącza coś przy ponad 100 stopni. Ogólnie też chłodnica od klimy przysłania chłodnice do silnika i może być mniejszy przepływ powietrza. Jak się włączy wentylator to jeszcze temperatura podskoczy do tej jednej kreski ponad 100 i potem zaczyna po upływie jakiś 2 minut spadać. W czasie jazdy temperatura utrzymuje się tak jak wcześniej pisałem 94-96 stopni czasami jakieś. Płyn chłodniczy na zimnym silniku mam tak do połowy zbiorniczka wyrównawczego. Nie ma żadnej podziałki na tym zbiorniczku więc sądzę że stan jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18088-lokalizacja-czujnika-temperatury-cieczy-ch%C5%82odz%C4%85cej/#findComment-179053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.