Gość Anonymous Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Witam!mam problem z turbo w astrze 2.0 dti , bylem u mechanika i kazal mi szukac nowego turba bo stara jest juz na wykonczeniu i chcialem zapytac czy jest mozliwosc wsadzenia wiekszej turbiny? jak tak to no od jakiego auta i argumenty za i przeciw takiej operacji?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18330-zmiana-turbiny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Zadzwoń do firm tuningowych i zapytaj ile to kosztuje (i czemu tak drogo ) - a potem zamontuj zregenerowaną oryginalną turbinę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18330-zmiana-turbiny/#findComment-189563 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 ten silnik nie ma jakiegoś mega wielkiego potencjału, wstawienie turbiny nie da wiele większych przyrostów niż sam chiptuning- pewnie trochę czasu by zajęło znależienie tunera który podjąłby sie tej rzeźby. Większość z nich ma rozpracowane raczej TDI vag'a a na oplu nikt nie eksperymentował więc byłbyś zapewne królikiem doświadczalnym. Polecam zaoszczędzenie sobie nerwów pieniędzy i czasu i zrobienie chipa i tyle   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18330-zmiana-turbiny/#findComment-189532 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 ale własnie co do chipa to slyszalem ze po zalozeniu chipa to moga sie pojawic problemy z silnikiem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18330-zmiana-turbiny/#findComment-189470 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Zasada jest taka wsawiamy wydajniesze wtryski, robimy chipsa a jesli nam dalej malo to wstawiamy wieksze turbo + wiekszy IC lub odrazu FMIC. Wieksze tubo nic nie da w tym przypadku bo i tak ECU odbiera od czujnika cisnienia na kolektorze informacje o doladowaniu i zdlawi turbine tak aby utrzymywalo zadane cosnienie. Chips polega miedzy innymi na zwiekszeniu cisnienia doladowania oraz dawke wtryskowa. W oplu jest wlasnie problem z pompa oraz wtryskami bo pompa maslabą wydajnosc a wtryski tez przydalyby sie wydajniesze. Ogulnie plusem wiekszego turbo np GT174 byla by dluzsza zywotnsc ale cena niestety i wieksza. GT1749V ma zmienna geo ale mysle ze podpiecie wezyka od seryjnej turbiny z WG powinno tez wysterowac kierownicami zmiennej geo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18330-zmiana-turbiny/#findComment-189466 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 widze ze tu kolega sie troche lepiej zna na tym wszystkim bo ja to w sumie zielony:D wiec co najbardziej cierpi w momecie zalozenia chipa? i te wydajniejsze wtryski to jest duzy wydatek?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18330-zmiana-turbiny/#findComment-189461 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 a te seryjne 100 kucyków Ci nie wystarcza? no chyba że ciągniesz często jakiś "wagon z węglem" Poczytaj sobie na necie również o możliwych skutkach chipowania i sam odpowiedz sobie czy warto   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18330-zmiana-turbiny/#findComment-189415 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Panowie moja astra przejechała już ponad 40 tys. km na chipie - moc 121KM i 280Nm i nic a nic się nie psuje i nie ma żadnych problemów z silnikiem . Wystarczy pojechać do dobrego tunera - ja polecam Master's tuning no i dbać o silnik. Na innych forach jest sporo ludzi, którzy też jeżdżą zawirusowanymi DTH i nie mają problemów dlatego nie ma co szerzyć mitów o szkodliwości chiptuningu bo to bzdura. Co do zmiany wtrysków to w oplu odpada w ogóle - to co pisze Wesoł dotyczy silników TDi volkswagena- tam można bawić się w wymianę wtrysków, przelotowy wydech, FMIC, a na końcu nawet w sportowe wałki rozrządu a moc może sięgnąć nawet pod 300KM przy zastosowaniu wtrysku gazu. W DTH/DTL jest ten problem, że turbina nie ma zmiennej geometrii więc wsadzenie tylko większego turbo spowoduje mega laga nie mówiąc, że trudno to wystroić. Z kolei przeróbka na inne sterowanie turbiną to też niezła rzeźba.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18330-zmiana-turbiny/#findComment-189412 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Do opla nie istnieja wydajniesze wtryski a gdyby nawet to co by je podlalo VP44 napewno nie. Co do wysterowania turbiny nawet ze zmienna geo to coprawda mozemy sobie pogdybac ale mysle ze standardowa instalacja podcisnieniowa da rade. Notlaufy w TDi sa spowodowane wlasnie zacierajacymi sie kierownicami ale tam sie dzieja takie cyrki bo ECU chce zbic cisnienie doladowania a kierownice sa ustawione na duze ładowanie. Sztanga jest zablokowana i silownik poscisnienowy nie daje rady przestawic jej. Zreszta sporo chlopakow robilo mody w silnikach TDI 90KmALH gdzie nie ma zmiennej geo i wstawialo wlasnie taka ze zmienna geometria i do tego wtryski wydajniesze. Skoro tam przeszlo to i tu by dalo rade. Problemem jest pompa i wtryski w oplu czego nie idzie przeskoczyc. TDI tez bez wtryskow wydajnieszych(samym chipsem) mozna tylko podniesc o 25 KM wiecej nie da rady.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18330-zmiana-turbiny/#findComment-189391 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 I tu się kolego mylisz, bo ja miałem ALH i turbina ma zmienną geometrię... robiłem też modyfikacje wtrysków, turbiny i softu... Z silników TDI "nowszej" generacji 90KM AGR nie ma zmiennej geometrii... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18330-zmiana-turbiny/#findComment-189383 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.