Gość Anonymous Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Witam. posiadam astre dti 100 Ps. w sumie to sto koni to malo ale w porownaniu z benzyniakami ktorymi zawsze jezdzilem to strasznie zamula ten silnik na wolnych obrotach. jadac bez gazu na dwojce gdy dodaje gazu nie ma mozliwosci zeby mi nawet pisknal oponami. wrecz sie pozbierac nie moze do tych 2 tys obr. zenada. kumpel ma paska 1.9 tdi 110 ps i w takiej sytuacji na 2 biegu mu piszczy oponami a u mnie kicha. fakt ze jak sie rozkreci to kopie nawet niezle ale dziwne wydaje mi sie zeby byl az tak slaby na niskich obrotach. czy wasze silniczki tez sie tak zbieraja niemrawo???- czy raczej mam sie szykowac na wymiane przeplywomierza . dziki za uwagi. pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 to normalne w silnikach opla nie sa demonami mocy i nie sluza do piszczenia kolami dopiero od 2000 zaczyna dzialac turbo te 100 koni nie osiaga ponizej 2000 obrotow tylko sporo wyzej tak samo maksymalny moment obrotowy wiec na wolnych masz moze 60 rumakow do dyspozycji nie porownuj wiec tego silnika do benzyny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188889 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 cos mi sie wydaje ze opel w ogole nas nie rozpieszcza silnikami diesla. dobrze ze taraz przynajmniej multijeta od fiata wzieli bo straszna kicha oplowskie silniczki. nastepny to chyba mulijet 1,9 150 ps albo ze stajni vw 1,8 t 150 ps benzynka. tylko do pracy daleko i oszczedzac trzeba dlatego czlowiek jezdi tym dieslem   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188888 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 150 konny cdti tez ma pare wad i na dodatek drogich w naprawie 1.dwumas ponad 1500 za wymiane 2.padajace klapki w dolocie (do wymiany calosc za 1700 zeta czy cos kolo tego) a to tylko dwie najgorsze nie mowie juz o problemach z CAN i CIM   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188886 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Powiem tak: Mój dieselek strasznie mulił zaraz po kupnie - szczególnie na 2 ce - jakby jej w ogóle nie było. Zacząłem jeździć dynamicznie i "silniczek" się przestawił. Trwało to tak ze 2-3 m-ce - teraz jest spoko. Widocznie kupa syfu musiała mieć czas aby się przepalić - kiedyś w zimie (kilka tygodni po kupnie) pojawił się check od "EGRa" - tej zimy już go nie było. Dieslami z ekobadziewem (nie tylko oplowskimi) trzeba jeździć dynamicznie by nie dopuszczać do gromadzenia się sadzy w kolektorze dolotowym. Moc maksymalną ten silnik uzyskuje przy 4000 obr/min ale max. moment obrotowy już poniżej 2000. Trzeba pamietać, że silnik diesla jest cięższy niż benzyniak a zatem lepiej dociska przednie opony do asfaltu - lepsza trakcja, mniej pisków. P.S na pocieszenie dodam, że nic tak nie cieszy jak dodać gazu na 5 tce przy 120km/h i patrzeć jak reszta samochodów szybko znika za nami. Musze to kiedyś zmierzyć ale chyba ten silnik ma lepsze przyśpieszenie od 120 do Vmax niż od 0-100km/h   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188840 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość infusio Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Ja tam nie uwazam go za demona prędkości ale daje rade. Czasmi sam sie dziwie ze az tak milo. Jak dlamnie silniczek najlepiej zachowuje sie w temp otoczenia 6-10 C wtedy odziwo pracuje mi najrówniej i najbardziej czuc przyśpieszenie. Z tym przyśpieszeniem to też dziwna sprawa. Siedząc jako kierowca nieodczuwam go tak bardzo jak siedząc za pasazera. Pozatym bez problemów. Podepne sie i zapytam jakie wrazenia sa z jazdy 3.0 CDTI 177KM w Viki C ?? bo za takim sie zaczynam rozglądac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188820 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 odpusc sobie 3 litrowego diesla tego nawet ASO boi sie naprawiac na zmiane rozrzadu chlopaki z VU pol Polaki jezdza bo w okolicy nikt sie nie chce podjac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188816 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Jak dlamnie silniczek najlepiej zachowuje sie w temp otoczenia 6-10 C wtedy odziwo pracuje mi najrówniej i najbardziej czuc przyśpieszenie. Hmm chyba ta zmiane czujesz przez dopal na intercoolerze. slyszalem ze wiele diesli po nagrzaniu w zimie lepiej kopei niz w lecie a to wlasnie przez lepsze chlodzenie powietrza dolotowego [ Dodano: Czw Mar 05, 2009 20:40 ] 150 konny cdti tez ma pare wad i na dodatek drogich w naprawie Ale to jest 150 ps . wole miec klopotliwe 150 ps niz klopotliwe 100 ps. czesci sa tez bardzo drogi edo 2,0 dti. kolo dwumasowe, pompa paliwa, turbina nie rozpieszcza nas ten diesel. za wszelka cene chcieli dorownac benzynie- ale jakim kosztem :lol:? to co benzyna osiaga z byle czego diesel musi sie wspinac na wyzyny techniczne lol. w sumie oszczedniej jesli chodzi o paliwo ale czy taniej jesli chodzi o serwis ?? [ Dodano: Czw Mar 05, 2009 20:47 ] Dieslami z ekobadziewem (nie tylko oplowskimi) trzeba jeździć dynamicznie by nie dopuszczać do gromadzenia się sadzy w kolektorze dolotowym. Moc maksymalną ten silnik uzyskuje przy 4000 obr/min ale max. moment obrotowy już poniżej 2000. no z sadza w kolektorze dolotowym to bylo by ciezko . zawsze sie zastanawialem skad sie bierze powiedzenie ze moment max diesel ma przy ok 2 tys obrotow?? to nieprawda max moment ma przy ok 3 tys obrotow. przy ok 2 tys ma jakies 60-70% max momentu. radze obejrzec wykresy z hamowni.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188806 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rzadki Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 P.S na pocieszenie dodam, że nic tak nie cieszy jak dodać gazu na 5 tce przy 120km/h i patrzeć jak reszta samochodów szybko znika za nami. hehe moja zafirka ma troszkę trudniej przez opór powietrza, ale również cieszy mnie te przyspieszenie powiem że jest nieźle   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188802 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 Dieslami z ekobadziewem (nie tylko oplowskimi) trzeba jeździć dynamicznie by nie dopuszczać do gromadzenia się sadzy w kolektorze dolotowym. Mozesz mi to wytlumaczyc. powiedzenie ze moment max diesel ma przy ok 2 tys obrotow?? to nieprawda max moment ma przy ok 3 tys obrotow. przy ok 2 tys ma jakies 60-70% max momentu. radze obejrzec wykresy z hamowni. Cos chyba slabo ogladales wykres z hamowni albo hamownia dupna. Poczytaj troche na forum Masters'a to moze sie conieco dowiesz. DTH ma ciutke wycej moment od DTL z racji ze ma IC i go to troszke opoznia ale tylko od mniejwiecej 200 obr. Silnika TDI np ze zmienna geo ciagna juz dobrze od 1600 obr a tak bardzo dobrze 1800. Najwieksze przyspieszenie mam w swoim 110 KM TDI tak od 1900 do 3500 w oplu DTL mialem od 2200 do 3200 VW ciagnie jeszcze sporo wyzej z racji z ema wydajniesze wtryski oraz wieksze turbo GT 174 a nie GT154 geo to swoja droga. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188749 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.