Skocz do zawartości

jak wam sie zbieraja z wolnych obrotow silniczki 2,0 dti


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam. posiadam astre dti 100 Ps. w sumie to sto koni to malo ale w porownaniu z benzyniakami ktorymi zawsze jezdzilem to strasznie zamula ten silnik na wolnych obrotach. jadac bez gazu na dwojce gdy dodaje gazu nie ma mozliwosci zeby mi nawet pisknal oponami. wrecz sie pozbierac nie moze do tych 2 tys obr. zenada. kumpel ma paska 1.9 tdi 110 ps i w takiej sytuacji na 2 biegu mu piszczy oponami a u mnie kicha. fakt ze jak sie rozkreci to kopie nawet niezle ale dziwne wydaje mi sie zeby byl az tak slaby na niskich obrotach. czy wasze silniczki tez sie tak zbieraja niemrawo???- czy raczej mam sie szykowac na wymiane przeplywomierza :lol: . dziki za uwagi. pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

to normalne w silnikach opla

nie sa demonami mocy i nie sluza do piszczenia kolami

dopiero od 2000 zaczyna dzialac turbo

 

te 100 koni nie osiaga ponizej 2000 obrotow tylko sporo wyzej

tak samo maksymalny moment obrotowy :lol:

wiec na wolnych masz moze 60 rumakow do dyspozycji

nie porownuj wiec tego silnika do benzyny :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188889
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

cos mi sie wydaje ze opel w ogole nas nie rozpieszcza silnikami diesla. dobrze ze taraz przynajmniej multijeta od fiata wzieli bo straszna kicha oplowskie silniczki. nastepny to chyba mulijet 1,9 150 ps albo ze stajni vw 1,8 t 150 ps benzynka. tylko do pracy daleko i oszczedzac trzeba dlatego czlowiek jezdi tym dieslem :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188888
Udostępnij na innych stronach

150 konny cdti tez ma pare wad i na dodatek drogich w naprawie

1.dwumas ponad 1500 za wymiane

2.padajace klapki w dolocie (do wymiany calosc za 1700 zeta czy cos kolo tego)

a to tylko dwie najgorsze

nie mowie juz o problemach z CAN i CIM

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188886
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Powiem tak:

Mój dieselek strasznie mulił zaraz po kupnie - szczególnie na 2 ce - jakby jej w ogóle nie było.

Zacząłem jeździć dynamicznie i "silniczek" się przestawił. Trwało to tak ze 2-3 m-ce - teraz jest spoko. Widocznie kupa syfu musiała mieć czas aby się przepalić :lol: - kiedyś w zimie (kilka tygodni po kupnie) pojawił się check od "EGRa" - tej zimy już go nie było.

 

Dieslami z ekobadziewem (nie tylko oplowskimi) trzeba jeździć dynamicznie by nie dopuszczać do gromadzenia się sadzy w kolektorze dolotowym.

 

Moc maksymalną ten silnik uzyskuje przy 4000 obr/min ale max. moment obrotowy już poniżej 2000.

 

Trzeba pamietać, że silnik diesla jest cięższy niż benzyniak a zatem lepiej dociska przednie opony do asfaltu - lepsza trakcja, mniej pisków.

 

P.S na pocieszenie dodam, że nic tak nie cieszy jak dodać gazu na 5 tce przy 120km/h i patrzeć jak reszta samochodów szybko znika za nami. Musze to kiedyś zmierzyć ale chyba ten silnik ma lepsze przyśpieszenie od 120 do Vmax niż od 0-100km/h :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188840
Udostępnij na innych stronach

Gość infusio

Ja tam nie uwazam go za demona prędkości ale daje rade. Czasmi sam sie dziwie ze az tak milo. Jak dlamnie silniczek najlepiej zachowuje sie w temp otoczenia 6-10 C wtedy odziwo pracuje mi najrówniej i najbardziej czuc przyśpieszenie.

 

Z tym przyśpieszeniem to też dziwna sprawa. Siedząc jako kierowca nieodczuwam go tak bardzo jak siedząc za pasazera.

 

Pozatym bez problemów.

 

Podepne sie i zapytam jakie wrazenia sa z jazdy 3.0 CDTI 177KM w Viki C ?? bo za takim sie zaczynam rozglądac.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188820
Udostępnij na innych stronach

odpusc sobie 3 litrowego diesla

tego nawet ASO boi sie naprawiac

na zmiane rozrzadu chlopaki z VU pol Polaki jezdza

bo w okolicy nikt sie nie chce podjac

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188816
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Jak dlamnie silniczek najlepiej zachowuje sie w temp otoczenia 6-10 C wtedy odziwo pracuje mi najrówniej i najbardziej czuc przyśpieszenie.

 

 

 

Hmm chyba ta zmiane czujesz przez dopal na intercoolerze. slyszalem ze wiele diesli po nagrzaniu w zimie lepiej kopei niz w lecie a to wlasnie przez lepsze chlodzenie powietrza dolotowego :lol:

 

[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 20:40 ]

150 konny cdti tez ma pare wad i na dodatek drogich w naprawie

 

 

 

 

Ale to jest 150 ps :lol:. wole miec klopotliwe 150 ps niz klopotliwe 100 ps. czesci sa tez bardzo drogi edo 2,0 dti. kolo dwumasowe, pompa paliwa, turbina nie rozpieszcza nas ten diesel. za wszelka cene chcieli dorownac benzynie- ale jakim kosztem :P:lol:? to co benzyna osiaga z byle czego diesel musi sie wspinac na wyzyny techniczne lol. w sumie oszczedniej jesli chodzi o paliwo ale czy taniej jesli chodzi o serwis ??

 

[ Dodano: Czw Mar 05, 2009 20:47 ]

Dieslami z ekobadziewem (nie tylko oplowskimi) trzeba jeździć dynamicznie by nie dopuszczać do gromadzenia się sadzy w kolektorze dolotowym.

 

Moc maksymalną ten silnik uzyskuje przy 4000 obr/min ale max. moment obrotowy już poniżej 2000.

 

 

 

no z sadza w kolektorze dolotowym to bylo by ciezko :P. zawsze sie zastanawialem skad sie bierze powiedzenie ze moment max diesel ma przy ok 2 tys obrotow?? to nieprawda :P max moment ma przy ok 3 tys obrotow. przy ok 2 tys ma jakies 60-70% max momentu. radze obejrzec wykresy z hamowni. :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188806
Udostępnij na innych stronach

P.S na pocieszenie dodam, że nic tak nie cieszy jak dodać gazu na 5 tce przy 120km/h i patrzeć jak reszta samochodów szybko znika za nami.

hehe :lol: moja zafirka ma troszkę trudniej przez opór powietrza, ale również cieszy mnie te przyspieszenie :lol: powiem że jest nieźle :lol:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188802
Udostępnij na innych stronach

Dieslami z ekobadziewem (nie tylko oplowskimi) trzeba jeździć dynamicznie by nie dopuszczać do gromadzenia się sadzy w kolektorze dolotowym.

Mozesz mi to wytlumaczyc.

 

powiedzenie ze moment max diesel ma przy ok 2 tys obrotow?? to nieprawda :?: max moment ma przy ok 3 tys obrotow. przy ok 2 tys ma jakies 60-70% max momentu. radze obejrzec wykresy z hamowni.

Cos chyba slabo ogladales wykres z hamowni albo hamownia dupna. Poczytaj troche na forum Masters'a to moze sie conieco dowiesz. DTH ma ciutke wycej moment od DTL z racji ze ma IC i go to troszke opoznia ale tylko od mniejwiecej 200 obr. Silnika TDI np ze zmienna geo ciagna juz dobrze od 1600 obr a tak bardzo dobrze 1800. Najwieksze przyspieszenie mam w swoim 110 KM TDI tak od 1900 do 3500 w oplu DTL mialem od 2200 do 3200 VW ciagnie jeszcze sporo wyzej z racji z ema wydajniesze wtryski oraz wieksze turbo GT 174 a nie GT154 geo to swoja droga.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/#findComment-188749
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności