Gość Mariusz_760301 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Wesoł - bez obrazy ale od jakiegoś czasu to jeden wielki OT. Bużka była skrótem myślowym bo moim zdaniem wystarczy 3000 - 3500obr/min by mieć frajdę z jazdy i dobrze przedmuchać sadzę, a jak wszyscy wiedzą przyspiesza się momentem obrotowym Wracając do tematu Y20DTH zaczyna odjeżdżać przy 1500 obr min a przy 1800 obr zaczyna już nieźle ciągnąć (tak jest u mnie) Dodam jeszcze jedno (bo taki doszły mnie słuchy) u mnie nie ma tzw turbo-dziury w granicach 3000 obr/min - jak silnik zaczyna ciągnąć od 1800 to ciągnie już do końca skali. Przy 3700 obr/min mam na 5 tce 180 km/h Porównując dół do 1,7 to przewagę ma mniejszy dieselek - uważam, że lepszy do miasta - bardziej elastyczny (podobny w jeździe do benzyny) ale tam gdzie kończy się 1,7 zaczyna się 2.0   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/page/3/#findComment-187961 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kuba26 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Mariusz_760301 czy 1.7 jest bardziej elastyczny niz 2.0 - raczej wątpie 2.0 nie jeździłem za to w 1.7 gdy jedziesz z 3 osobami na pokładzie to autem o wyprzedzeniu TIRa na nieco bardziej ruchliwej drodze mozesz zapomnieć teze tą opieram jedynie o dane fabryczne czyli o mocniejszy o 25 KM silnik 2.0.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/page/3/#findComment-187950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Bużka była skrótem myślowym bo moim zdaniem wystarczy 3000 - 3500obr/min by mieć frajdę z jazdy i dobrze przedmuchać sadzę, a jak wszyscy wiedzą przyspiesza się momentem obrotowym Chodzi mi oto ze 2.0 oplowski konczy sie mniejwiecej przy 3500 obr a TDI ciagnie jeszcze duzo wyzej- jest to spowodowane wieksza turbina oraz wydajnoscia wtryskow i pompy w VW. Mowi sei ze wyprzedza sie momentem- znaczy sie jak jest duzy moment to drastyczniej przyspiesza silnik ale samo wyprzedzanie tez jest zalezne od mocy na danych obrotach- czyli moment 200Nm przy 2000 obr to nie to samo co 200Nm przy 3000 obr bo moc to momemnt razy obr ( prosta matematyka). u mnie nie ma tzw turbo-dziury w granicach 3000 obr/min - jak silnik zaczyna ciągnąć od 1800 to ciągnie już do końca skali Widze ze brak ci elementarnej wiedzy bo nie wiesz co to znaczy turbo dziura i czego dotyczy. Wyjasnie ci to trubodziura to taki moment w pracy silnika - mniejwiecej od wolnych obrotow( 900 obr / min) do 1800 wlasnie w tym momencie turbina utrudnia doplyw powietrza a nie pompuje jego wieksza ilosc. Ped spalin jesttak maly ze nie jest w stanie napedzic wirnika i dlatego drugi koniec wirnika turbiny nie pompuje tylko hamuje powietrze dolotowe. Dopiero powyzej obr 1800 spaliny pokonuja bezwladnosc turbiny( wirnika) i zaczyna sie krecic na tyle szybko ze spreza juz powietrze i zaczyna nam auto ciagnac i mamy max moment obr.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/page/3/#findComment-187911 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Nasze służbowe autko to 1,7 DTI i w porównaniu do 2.0 (101KM) to zdecydowanie jest bardziej elastyczne przy niższych obrotach. Lepiej "ciągnie" od dołu, dlatego uważam, że jest lepszy niż 2.0 do miasta. W 3 os. 1,7 nie jeździłem Przy jednej dzielnie daje radę. (poza autostradami) Poza miastem powyżej 130 km/h 1,7 zaczyna mocno słabnąć gdy w 2.0 budzi się potwór 2.0 przy trzech osobach i włączonej klimie też nieco traci wigoru Sczególnie przy ruszaniu z miejsca jest to upierdliwe - 2.0 nie potrafi jeździć bez turbiny P.S Wesoł wiem dokładnie co to turbo-dziura - pisałem o zjawisku, które z tego co słyszałem ma kilku-kilkudziesieciu posiadaczy Y20DTH czyli tzw. turbo-dziury w granicach 3000 obr/min. Takie odczucie, że silnik jakby łapał oddech.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/page/3/#findComment-187904 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 P.S Wesoł wiem dokładnie co to turbo-dziura - pisałem o zjawisku, które z tego co słyszałem ma kilku-kilkudziesieciu posiadaczy Y20DTH czyli tzw. turbo-dziury w granicach 3000 obr/min. Takie odczucie, że silnik jakby łapał oddech. No to nie powinienes tego nazywac turbo dziura a i pierwsze slysze o czyms takim- bynajmniej nie od ludzi co sie troszke znaja na silnikach.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/page/3/#findComment-187767 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Słychać o tym często - kolega też tak ma - mechanicy mówią, że w Y20DTH to norma - u mnie tak nie ma. Myślę, że to może być problem z odciążaniem turbiny (zrzucaniem ciśnienia) połączony ze słabą wydajnością turbiny lub przepływka głupieje. Lub wszystko na raz w tych silnikach   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/page/3/#findComment-187766 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 A ja mam dodatkowe pytanie czy te dodatkowe 25 km fatycznie czuć i czy warto zainwestowac w chip`a czy raczej nie bardzo w koncu to 25 % wiecej mocy silniczka. Ja polecam auto jest szybsze do 100km/h a na trasie powyżej 100km/h na 5 to już rakieta:) W końcu poczułem że auto zaczęło jechać. Tak mi sie spodobało to w astrze że będę chipował też leona bo na kolejne auto obiecali mi zniżkę   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/page/3/#findComment-187705 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 A ja bym polecał inwestycję mającą na celu przesunięcie momentu bardziej "od dołu" z tym w Y20DTH jest problem - niestety nie będzie to takie proste Górze nic nie brakuje   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/page/3/#findComment-187698 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Tak w dół i wtedy mozna sie szybko pozegnac z kolem dwumasowym ( o ile ma oplowski silnik bo ja jakos nie jestem przekonany- oby nie mial). W TDI specjalnie chlopaki przenosza moment roszke wyzej zeby oszczedzac dwumase. Widze ze tez zanim cos napiszesz to nie pomyslisz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/page/3/#findComment-187681 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Tak Wesoł w dół - a dwumasę można bez problemu zastąpić są specjalne zestawy do tego http://www.valeoservice.com/html/poland/pl/produits.focusdetail.php?wid=1996003284486CDA5CDD84C Diesel powinien ciągnąć od dołu. Jak ktoś chce mocną górę to niech kupi benzyniaka. P.S W Astrze G Y20DTH już jest dwumasa http://www.allegro.pl/item550651761_kolo_dwumasowe_opel_astra_g_vectra_c_2_0dti.html Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18398-jak-wam-sie-zbieraja-z-wolnych-obrotow-silniczki-20-dti/page/3/#findComment-187672 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.