Skocz do zawartości

jak wam sie zbieraja z wolnych obrotow silniczki 2,0 dti


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Mariusz_760301

Wesoł - bez obrazy ale od jakiegoś czasu to jeden wielki OT.

Bużka była skrótem myślowym bo moim zdaniem wystarczy 3000 - 3500obr/min by mieć frajdę z jazdy i dobrze przedmuchać sadzę, a jak wszyscy wiedzą przyspiesza się momentem obrotowym :)

Wracając do tematu Y20DTH zaczyna odjeżdżać przy 1500 obr min a przy 1800 obr zaczyna już nieźle ciągnąć (tak jest u mnie) Dodam jeszcze jedno (bo taki doszły mnie słuchy) u mnie nie ma tzw turbo-dziury w granicach 3000 obr/min - jak silnik zaczyna ciągnąć od 1800 to ciągnie już do końca skali. Przy 3700 obr/min mam na 5 tce 180 km/h :)

Porównując dół do 1,7 to przewagę ma mniejszy dieselek - uważam, że lepszy do miasta - bardziej elastyczny (podobny w jeździe do benzyny) ale tam gdzie kończy się 1,7 zaczyna się 2.0 :)

 

  • Odpowiedzi 26
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mariusz_760301 czy 1.7 jest bardziej elastyczny niz 2.0 - raczej wątpie 2.0 nie jeździłem za to w 1.7 gdy jedziesz z 3 osobami na pokładzie to autem o wyprzedzeniu TIRa na nieco bardziej ruchliwej drodze mozesz zapomnieć :) teze tą opieram jedynie o dane fabryczne czyli o mocniejszy o 25 KM silnik 2.0.

 

Bużka była skrótem myślowym bo moim zdaniem wystarczy 3000 - 3500obr/min by mieć frajdę z jazdy i dobrze przedmuchać sadzę, a jak wszyscy wiedzą przyspiesza się momentem obrotowym :)

Chodzi mi oto ze 2.0 oplowski konczy sie mniejwiecej przy 3500 obr a TDI ciagnie jeszcze duzo wyzej- jest to spowodowane wieksza turbina oraz wydajnoscia wtryskow i pompy w VW. Mowi sei ze wyprzedza sie momentem- znaczy sie jak jest duzy moment to drastyczniej przyspiesza silnik ale samo wyprzedzanie tez jest zalezne od mocy na danych obrotach- czyli moment 200Nm przy 2000 obr to nie to samo co 200Nm przy 3000 obr bo moc to momemnt razy obr ( prosta matematyka).

 

u mnie nie ma tzw turbo-dziury w granicach 3000 obr/min - jak silnik zaczyna ciągnąć od 1800 to ciągnie już do końca skali

Widze ze brak ci elementarnej wiedzy bo nie wiesz co to znaczy turbo dziura i czego dotyczy. Wyjasnie ci to trubodziura to taki moment w pracy silnika - mniejwiecej od wolnych obrotow( 900 obr / min) do 1800 wlasnie w tym momencie turbina utrudnia doplyw powietrza a nie pompuje jego wieksza ilosc. Ped spalin jesttak maly ze nie jest w stanie napedzic wirnika i dlatego drugi koniec wirnika turbiny nie pompuje tylko hamuje powietrze dolotowe. Dopiero powyzej obr 1800 spaliny pokonuja bezwladnosc turbiny( wirnika) i zaczyna sie krecic na tyle szybko ze spreza juz powietrze i zaczyna nam auto ciagnac i mamy max moment obr.

 

Gość Mariusz_760301

Nasze służbowe autko to 1,7 DTI i w porównaniu do 2.0 (101KM) to zdecydowanie jest bardziej elastyczne przy niższych obrotach. Lepiej "ciągnie" od dołu, dlatego uważam, że jest lepszy niż 2.0 do miasta. W 3 os. 1,7 nie jeździłem :) Przy jednej dzielnie daje radę. (poza autostradami)

Poza miastem powyżej 130 km/h 1,7 zaczyna mocno słabnąć gdy w 2.0 budzi się potwór :beer:

 

2.0 przy trzech osobach i włączonej klimie też nieco traci wigoru :) Sczególnie przy ruszaniu z miejsca jest to upierdliwe - 2.0 nie potrafi jeździć bez turbiny :)

 

P.S Wesoł wiem dokładnie co to turbo-dziura - pisałem o zjawisku, które z tego co słyszałem ma kilku-kilkudziesieciu posiadaczy Y20DTH czyli tzw. turbo-dziury w granicach 3000 obr/min. Takie odczucie, że silnik jakby łapał oddech.

 

P.S Wesoł wiem dokładnie co to turbo-dziura - pisałem o zjawisku, które z tego co słyszałem ma kilku-kilkudziesieciu posiadaczy Y20DTH czyli tzw. turbo-dziury w granicach 3000 obr/min. Takie odczucie, że silnik jakby łapał oddech.

No to nie powinienes tego nazywac turbo dziura a i pierwsze slysze o czyms takim- bynajmniej nie od ludzi co sie troszke znaja na silnikach.

 

Gość Mariusz_760301

Słychać o tym często - kolega też tak ma - mechanicy mówią, że w Y20DTH to norma - u mnie tak nie ma. Myślę, że to może być problem z odciążaniem turbiny (zrzucaniem ciśnienia) połączony ze słabą wydajnością turbiny lub przepływka głupieje. Lub wszystko na raz w tych silnikach :)

 

Gość Anonymous

A ja mam dodatkowe pytanie czy te dodatkowe 25 km fatycznie czuć i czy warto zainwestowac w chip`a czy raczej nie bardzo w koncu to 25 % wiecej mocy silniczka.

Ja polecam :wesoly: auto jest szybsze do 100km/h a na trasie powyżej 100km/h na 5 to już rakieta:) W końcu poczułem że auto zaczęło jechać. Tak mi sie spodobało to w astrze że będę chipował też leona bo na kolejne auto obiecali mi zniżkę :wesoly:

 

Gość Mariusz_760301

A ja bym polecał inwestycję mającą na celu przesunięcie momentu bardziej "od dołu" z tym w Y20DTH jest problem - niestety nie będzie to takie proste :wesoly:

Górze nic nie brakuje :wesoly:

 

Tak w dół i wtedy mozna sie szybko pozegnac z kolem dwumasowym ( o ile ma oplowski silnik bo ja jakos nie jestem przekonany- oby nie mial). W TDI specjalnie chlopaki przenosza moment roszke wyzej zeby oszczedzac dwumase. Widze ze tez zanim cos napiszesz to nie pomyslisz.

 

Gość Mariusz_760301

Tak Wesoł w dół - a dwumasę można bez problemu zastąpić są specjalne zestawy do tego :wesoly:

http://www.valeoservice.com/html/poland/pl/produits.focusdetail.php?wid=1996003284486CDA5CDD84C

 

Diesel powinien ciągnąć od dołu. Jak ktoś chce mocną górę to niech kupi benzyniaka.

 

P.S W Astrze G Y20DTH już jest dwumasa

http://www.allegro.pl/item550651761_kolo_dwumasowe_opel_astra_g_vectra_c_2_0dti.html

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności