Gość Piotrusss1970 Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Już nie wiem co mam zrobić, jak silnik się nagrzeje to robi się strasznie duże ciśnienie w układzie chłodzenia. Ogrzewanie dzieła, temperatura w normie. Jak mam otwarty zbiorniczek i jak dodam gazu to widać jak wciąga płyn, ale jak puszczę gaz to tum wężykiem od dołu płyn wraca z powrotem i podnosi się a przy temperaturze ko 95 stopni to potrafi się tak podnieść że wylewa się górą i za chwilę znowu opada. Sprawdzałem termostat-ok,nigdzie nie ma przecieków. Wymieniłem już nagrzewnicę bo kiedyś jak mi pękła to miałem to samo. W czasie jazdy nić się nie dzieje, węże lekko twardawe ale nie mocno, płyn w zbiorniczku stoi w miejscu, tylko jak odkręcam korek to się podnosi i wylewa górą,wiem że przy gorącym nie powinno się otwierać,ale wczoraj przejechałem 200 km i po godzinie jak odkręcałem to też poszedł w górę. Mam takie wrażenie że ciągle tam się zbiera powietrze. Korek już wymieniłem. Jakby to była uszczelka to raczej by rosło przy wysokich obrotach bo wtedy jest wyższe ciśnienie w cylindrach, płyn jest czysty, silnik nie kopci, płynu nie ubywa, olej czysty. Już nie wiem co to może być, może ktoś się na tym zna lub miał podobny przypadek.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18457-du%C5%BCe-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bogo Opublikowano 7 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2009 Na początek zmień korek od zbiorniczka, inwestycja nieduża a prawdopodobieństwo że to on jest winny duże. Tu masz temat z podobnym problemem: http://forum.opel24.com/viewtopic.php?t=27544&highlight=korek++zbiorniczka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18457-du%C5%BCe-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-188283 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Bogo, zgadzam sie z Tobą ja miałem ten sam problem tzn duze ciśnienie w układzie chłodzenia. Aż tak duże że dwa razy rozdarło mi węża. Okazało sie że to wina korka płynu no i na początek przewierciłem ten korek żeby zobaczyć czy pomoże-i pomogło więc kupiłem nowy. ale na tym niby nowym korku robiło mi to samo więc kupiłem drugi i jest OK . Także nowy nie znaczy zawsze lepszy, zresztą tak tez jest z termostatami   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18457-du%C5%BCe-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-187061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrusss1970 Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Dzięki za poradę, kupiłem jeszcze jeden korek i wszystko jest OK>   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18457-du%C5%BCe-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-184901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wj Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 WItam Podłącze sie pod temat poniewaz mam podobny problem tzn wężę odchodzące od chłodnicy są twarde gorny i dolny po odkręceniu korka cisnienie od pojemniczka wyrownawczego ciśnienie schodzi a przewody są miekkie jeden mechanik twierdzi ze to uszczelka pod głowica ale nie widze zadnych ubytkow płynu chłodzenia do tego olej cały czysty.Ogolnie wszystko w porzadku ale skad to cisnienie pod korkiem i dlaczego tak twardnieją węże ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18457-du%C5%BCe-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-184107 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzej_m55 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Wj, zobacz co napisał Bogo, wyżej tam jest link   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18457-du%C5%BCe-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-184080 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Piotrusss1970 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Mimo kupna drugiego korka (myślałem że wszystko jest OK) to i tak problem był nadal, ale już po kłopocie. Walnął mi termostat więc go wymieniałem przy okazji włożyłem palec do obudowy termostaty a tam w otworku który wychodzi na zewnątrz a potem wężykiem do zbiorniczka było kawałek jakiejś gumy, chyba coś od termostatu. Jak tą gumkę wyjąłem to zaczął lecieć płyn, więc to musiało zapychać powrót. Po złożeniu zapaliłem samochód i tym wężykiem leciał płyn i to cały czas, a przedtem mi tylko tak "pluł". Tak więc zapchany wężyk powrotny był przyczyną tego że w układzie robiło się duże ciśnienie ale teraz to już chyba OK na 100%.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18457-du%C5%BCe-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-180372 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 dodam tylko ze ksiazkowe cisnienie w ukladzie to 1,3-1,4   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18457-du%C5%BCe-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-179400 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wj Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Witam wiem ze temat jest w miare stary ale licze na odpowiedz Wymiana korka od zbiorniczka nie pomogła ponadto wymiana termostatu tez nie wiec wypada na uszczelke pod głowica temperatura skacze od 85 do 90 węże od chłodzenia twarde do tego stopnia ze cięzko je ugiąć Ile mozna kosztowac wymiana uszczelki pod głowica ? i czy istnieje mozliwosc ze głowice jest gdzies uszkodzona ? Wczoraj po przejechaniu 60 km otworzylem maske i zauwazylem że ze zbiorniczka na zamknietym korku wydostał sie płyn niema zadnych przelewow z chłodzenia do silnika i na odwrot (w jakim stopniu moze byc uszkodzona uszczelka z takimi objawiami?)Prosze od odp (Astra G 1.7 DTL 50 Kw (nie isuzuuu) pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18457-du%C5%BCe-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-172602 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2009 Ile mozna kosztowac wymiana uszczelki pod głowica ?... do 300pln ... niema zadnych przelewow z chłodzenia do silnika i na odwrot... tzn., że nie ubywa ani nie przybywa płynu ... ale wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia wskazuje na przedmuch kompresji do układu... Pozdro... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18457-du%C5%BCe-ci%C5%9Bnienie-w-uk%C5%82adzie-ch%C5%82odzenia/#findComment-172597 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.