Skocz do zawartości

Duże ciśnienie w układzie chłodzenia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Dziś wracam sobie z pracy ale na chwilke musialem sie zatrzymac kolege wysadzic. Zwolnilem zapalila sie na chwilke kontrolka od oleju co nigdy sie nie zdarzylo. Zatrzymalem silnik zjechalem na zatoczke i omg otwieram maske a silnik w oleju. Najciekawsze ze olej wywalilo przez zbiorniczek plynu. Dolny przewod od chlodnicy zdarlo i tamtedy wszystko wygonilo. Zawloklem go do mechanika co zawsze robie wsio u niego i jestem go pewny wiec diagnoza uszczelka pod glowicą. Dolal oleju wody do chlodnicy silnik normalnie pracuje ale po min zaczyna plyn rosnąć w zbiorniczku. Panowie boje sie czy to sama uszczelka bo straszyl mnie ze moze blok albo glowica strzelila. Dzis rozbierze go zobaczymy co sie objawi oby tylko uszczelka. Wazne z miesiac temu korki od glowicy wymienial mi mechanior bo jeden skorodowany byl i sadzilo z niego. Teraz zastanawiam sie czy czasem juz wtedy nie sadzilo cisnienie ale nic po ptokach jak to mówią.

 

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

jak rozbierze .. to będzie widział .. wróżyć możemy, co jeszcze mogło sie stac .. tylko po co; daj znać co było.

A tak a pro po .. co masz za silnik .. Isuzu czy Opel?? Jezeli poszło tak duzo oleju .. to moze strzeliła chłodniczka oleju, a nie uszczelka pod głowica??

 

  • 2 tygodnie później...

Witam. Sinik opla. Stoi drugi tydzien u mechanika dzis albo jutro ma byc zrobiony. Uszczelka mowi ale robi i glowice kompletnie bo puszczala. Jak rozebral to praktycznie na wiekszej polowie uszczelki bylo nieszczelne. Mialem z rok temu juz objawy ale i tak dlugo wytrzymalo. Odbiore pochwale sie ile wladowalem pln.

 

  • 2 tygodnie później...

Witam ponownie. Dziś mnie mechanik dobił z mją astrą. Dzwoni i mówi że zrobiona glowica uszczelka wszystko powinno być ok ale nie jest. Płukali po tym jak wywalilo olej do płynu kilka razy ale olej dalej sie pojawiał a co gorsza zaczełó ubywac w silniku. Zaczyna myslec ze to bedzie pękniety blok. Co dalej czy jest moze cos w oplowskim co ma stycznosc z płynem jak chłodniczka oleju może ? Poradzcie cos bo zaczynam wątpic już że bedzie moja astra jeszcze smigała. W Isuzu podobno lubiły pękać bloki tu niby nie ale wszystko zaczyna wskazywać , że mój jest jednym z tych co tak sie stało.Nie mam już siły co dalej z tym zrobić?

 

Sorki zdublowało mi się proszę o kasacje tej 2-ej wiadomosci

Edytowane przez Jacek3029

 

W silnikach Isuzu często zdarza się, że puszcza chłodnica oleju .. ale oplowskiego silnika nie znam. Jezeli jest chłodnica oleju to na pewno ona jest pęknięta i potrzeba wymiany. Sprawdź czy silnik oplowski ma chłodnicę oleju ... jeżeli ma to na pewno zacząłbym od tego.

 

możesz podac mi VIN auta .. albo takie parametry jak rocznik, model, i symbol auta oraz skrzyni (manual lub automat) .. sprawdzę w TISie czy tam jest chłodnica czy nie?? Vin byłby najlepszy

 

możesz podac mi VIN auta .. albo takie parametry jak rocznik, model, i symbol auta oraz skrzyni (manual lub automat) .. sprawdzę w TISie czy tam jest chłodnica czy nie?? Vin byłby najlepszy

grzes08 Witaj i odrazu dziękuje za zainteresowanie. Nie mam VIN ale znam wszystko pozostałe z niego to jest silnik opla 1,7 td rok prod 1998 skrzynia manual 65 koni jak dobrze pamietam. 200 tys właśnie mu trzasneło i trzasneło. Ja na swój glupi rozum twierdzę, ze to nie blok bo chodzi ladnie i zrobiło sie to odrazu wczesniej cisnienie mial w zbiorniczku ale nigdy oleju a tu takie szopki. Chlodniczka wydaje mi sie że jest obok chlodnicy plynu chociaż ten mechanik twierdzi ze stycznosci nie ma z plynem ale zaczynam wątpić w jego wiedzę coraz bardziej. Trzy tygodnie już robi i konca nie widac a na dodatek jeszcze dziś ta wiadomosc eh ręce opadają

 

Jacek sorry, że to tak długo trwało .. ale sprawdziłem w TISie i wg mnie niestety facet ma rację co do chłodnicy oleju .. ona chłodzona jest powietrzem. Nie znam tego silnika w ogóle .. ale tak to wygada w TISie. Mozesz sprawdzić, ale od filtra oleju w którym jest coś co nazywane tu jest regulatorem temperatury oleju .. nie wiem na czym dokładnie to polega bo jest to regulator raczej mechaniczny .. choc nic wiecej o nim nie pisze.

Co do tego oleju .. jezeli wcześnie wywalona była uszczelka i olej, ale pod cisnieniem znalazł drogę do układu chłodzenia, to możliwe, że układ chłodzenia jest zawalony olejem i wiem, że jeszcze dużo km upłynie zanim wypłukasz układ wodny. Nie pokoi mnie trochę ten ubytek oleju ... choć jezeli głowica była frezowana i sprawdzana na szczelność to powinno być OK. Nie umiem znaleźć dokładnego schematu układu olejowego i chłodzenia .. czy jest jeszcze jakieś inne miejsce gdzie układ chłodzenia spotyka się z układem olejowym (strona ciśnieniowa) mówię oczywiscie poza blokiem silnika. Może ktoś kto zna ten silnik lepiej sie odezwie .. może ktoś będzie miał jakis inny pomysł. Jak coś przyjdzie mi do głowy lub coś się dowiem .. dam znać.

 

grzes08 Dzięki za wszelakie sugestie i za poświęcony czas na szukanie problemu. Zmykam dziś już i mam nadzieję że ubytek oleju to ich przeoczenie tego że tam wchodzi go sporo a po odpaleniu poprostu rozszedł się po silniku. Jak piszesz olej w płynie bedzie jeszcze długie km oby tylko z silnika nie naplywał. Jeżeli okaże sie ,że jednak blok to szczerze nie wiem czy lepiej kupic silnik czy blok sam i uzbroic go moimi gratami z silnika. Trochę doła już łapię nie wspomnę o żonie bo to glównie jej służyła asterka. Jeżeli ktoś jest w temacie z tym silnikiem proszę bardzo o jakieś porady a nóż nie jest tak tragicznie. Dzięki wszystkim za porady i do jutra :beer:

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności