Gość Anonymous Opublikowano 8 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2009 Może ktoś wie jak ten silniczek działa? Ostatnio zauważyłem że nie działa mi klapka regulacji nawiewu. Po zdemontowaniu schowka okazało się że silniczek chodzi ale klapka stoi w miejscu. Gdy już rozebrałem całe to ustroistwo zauważyłem że silniczek kręci się non stop zarówno w prawo jak i w lewo a klapka jest połamana. I tu moje pytanie. Czy ten silniczek nie powinien się wyłączać po zmianie położenia klapki? Bo tak jak jest teraz to nawet jak naprawię klapkę to i tak zaraz się połamie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18508-silnik-nastawczy-bosch-0132801132/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Czy ten silniczek nie powinien się wyłączać po zmianie położenia klapki? Nie ona ma sie krecic caly czas. Ma sobie tak przeskakiwac na polaczeniu klapki z silniczkiem. Czy to takie dziwne. Niby jak miel by sie wylaczyc skoro nie ma tam zadnych wylacznikow krancowych czy jakiegos ukladu rozpoznawajacego zmiene obciazenia. To jest prostu mechanizm a to ze ktos nie dba o auto i czeka az sie to zatrze i nie konserwuej i smaruje no to przykro mi bardzo trzeba bulic za nowy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18508-silnik-nastawczy-bosch-0132801132/#findComment-187770 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Wesol.... Po pierwsze: to że przy czymś nie ma wyłącznika krańcowego to nie znaczy że gdzie indziej nie ma np. jakiegoś przekaźnika który steruje danym urządzeniem, Po drugie: doceniam Twoją pomoc ale teżnnie jesteś omnibusem więc miej na uwadze że ktoś czegoś może nie wiedzieć, Po trzecie: ciekawy jestem czy Ty tak wszystko w aucie rozbierasz i konserwujesz; silniki wycieraczek, silniki reflektorów czy inne tam....nie przesadzaj. To tyle... Pozdrowionka P.S. No i kolego Wesol okazuje się że nie macie racji. Ten silniczek wcale nie powinien się kręcić cały czas. W sterowniku kierunku nawiewu znajduje się moduł który ma za zadanie włączać i wyłączać klapę zmiany kierunku obiegu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18508-silnik-nastawczy-bosch-0132801132/#findComment-187752 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 gdzies Ty to znalazl. Nie ma i nie bylo niczego takiego. Zreszta temat poruszny na ATT czy OAKP wielokrotnie. Nawewt ktos sobie dorobil krancowki i jest schemat. Wlacznik na panelu zmienia tylko polaryzacje. Zanim cos krzykniesz to to sprawdz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18508-silnik-nastawczy-bosch-0132801132/#findComment-187682 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 ....ASO Jeszce byłbym wdzięczny jakbyś rozwinął te skróty ATT i OAKP   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18508-silnik-nastawczy-bosch-0132801132/#findComment-187680 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 9 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2009 Hmm,jak grzebałem przy słabym ogrzewaniu,to luknałem na to ustrojstwo i dałbym glowę,ze silniczek trybi po wcisnieciu przycisku,a potem juz go nie słychać   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18508-silnik-nastawczy-bosch-0132801132/#findComment-187679 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 No i jest tak jak mówiłem. Silnik wyłącza się po zmianie położenia klapki. Sprawdziłem to na innej Asterce. Tak więc ASO miało rację , w nastawniku kierunku nawiewu jest coś w rodzaju modułu, który zatrzymuje mechanizm.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18508-silnik-nastawczy-bosch-0132801132/#findComment-185235 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Zrob mi zdjecie tego modułu. Ja mialem Ag z 98/99r i moze w pozniejszych byly zmiany jakies. Umnie silniczek smigal caly czas. wcisniencie przycisku na pulpicie powodowalo zmiene polaryzacji a silniczek smigal caly czas. ten silniczek napedzal tylko ten bajer od klapki ktory mial cos w rodzaju sprzegla i jak silniczek obrocil juz ta klapke to sobie tylko na tym tak tyrkotal a klapka lekko falowala. Prosze o fotki swoich ukladow z tym silniczkiem to moze cos dojedziemy. Najlepiej odrazu podawajcie rok produkcji astry.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18508-silnik-nastawczy-bosch-0132801132/#findComment-185215 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Ok. Jutro postaram się cyknąć fotki. Powiem ci tylko że to nawet nie mogło tak sobie terkotać ponieważ na sprzęgiełku (silniczek - klapka) jest taki wystający ząbek który wchodzi w wycięcie znajdujące się w ośce klapki i w ten sposób klapka zmienia położenie. Zrobię fotki sprzęgła i klapki jednak w samej klapce wyłamany jest ten kawałek z tym wycięciem właśnie przez to że silniczek się nie zatrzymał i pod wpływem siły go po prostu połamał. Ten brakujący kawałek gdzieś posiałem więc nie będziesz go mógł zobaczyć ale po obejrzeniu sprzęgiełka zrozumiesz o co mi chodzi. Astra jest z roku 2000 [ Dodano: Sro Mar 18, 2009 21:28 ] http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77da8a2f1ec359f7.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/77da8a2f1ec359f7.html To są zdjęcia tego sprzęgiełka z charakterystycznym ząbkiem które wchodzi w rurkę z identycznym wycięciem (nie mam zdjęcia z tym wycięciem bo to właśnie jest połamane), poniżej fotka tej klapki. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e849fc5bc37a61ed.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/be009d8ca935f066.html - to jest inny nie co rodzaj tego silniczka ( w zasadzie różnią się tylko sprzęgłem). Tutaj widać że te ramie wykonuje nie wielki ruch po czym napotyka na opór co w efekcie zatrzymuje silniczek (choć pewnie nie odcina prądu). W mojej wersji silniczka też jest taki kawałek plastyku oporowego ale na sprzęgle nie ma nic co by się o niego opierało. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6d73c064d104c46e.html - a to jest połamana klapka   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18508-silnik-nastawczy-bosch-0132801132/#findComment-185191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 wesol, masz foty-do roboty Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18508-silnik-nastawczy-bosch-0132801132/#findComment-180690 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.