Gość arty Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Uważać trzeba jedynie na akumulator Centra Futura bo wymaga on zupełnie innego prostownika - musi mieć stabilizację napięcia. Mozna cos wiecej na ten temat, bo tez obilo mie sie cos takiego o uszy, ale dokladnie nie wiem o co chodzi, a mam wlasnie tak iakumulator i z racji krótkich przebiegów w ostatnim czasie mialem go wlasnie zamiar podladowac prostownikiem - tradycyjnym z diodami prostujacymi, jednak 100% dzialania ich nie jestem pewien. Czym i jak można ładowac Centre Future   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1871-akumulator/page/6/#findComment-304342 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość HArtur1 Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 arty o prostowniku do Futury było już tutaj: http://forum.opel24.com/prostownik-vt3226,10.htm A poniżej ich przykłady: http://elbiz.pl/product_info.php?cPath=431_442&products_id=2198 http://allegro.pl/item266392423_prostownik_30a_12v_automatyczny_oryginal_.html Jakbyś zgubił gwarancję (patrz pkt. 6.5) to znajdziesz ją tutaj: http://www.akumulator.pl/pub/uploaddocs/gwarancja_futura_z_ca.pdf   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1871-akumulator/page/6/#findComment-304328 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 arty o prostowniku do Futury było już tutaj: http://forum.opel24.com/prostownik-vt3226,10.htm A poniżej ich przykłady: http://elbiz.pl/product_info.php?cPath=431_442&products_id=2198 http://allegro.pl/item266392423_prostownik_30a_12v_automatyczny_oryginal_.html Jakbyś zgubił gwarancję (patrz pkt. 6.5) to znajdziesz ją tutaj: http://www.akumulator.pl/pub/uploaddocs/gwarancja_futura_z_ca.pdf Dzieki za wyjasnienia - odłoże w takim razie to ładowanie, choc do konca nie jestem przekonany co do kwestii specjalnych prostowników - jest mowa jedynie o wlasciwym napieciu ładowania - a przeciez kazdy akumulator wymaga wlasciwego napiecia, a wiec i kazdy oryginalny prostownik powinien zapewniac takie napiecia. Wysłalem jednak juz zapytanie do experta centry , jak uzyskam odpowiedz dam znac   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1871-akumulator/page/6/#findComment-304320 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 co masz na mysli piszac oryginalny?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1871-akumulator/page/6/#findComment-304297 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 co masz na mysli piszac oryginalny? Oryginalny - zdielano w ZSSR - w moim przypadku, a tak ogólnie chodzi mi o produkt fabryczny, nie jakas samoróbka.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1871-akumulator/page/6/#findComment-304272 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość siux Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Jakoś nie widzę za bardzo sensu specjalnie kupować prostownik ,aby doładować akumulator. Nie lepiej zostawić autko na pół/godzinkę niech sobie pochodzi ,albo przez jakiś czas(tydzień/dwa) czekać z 5 minutek przed ruszeniem z miejsca/zapalaniem świateł itd. ? Jeżeli akumulator z jakiegoś powodu jest niedoładowany to należy w pierwszej kolejności znaleźć tego przyczynę ,bo co całą zimę będziemy wyciągać i ładować akumulator ? Wiem z własnego doświadczenia ,że jak aku padnie (nie dotyczy przypadkowego/jednorazowego rozładowania) mimo sprawnej całej instalacji/alternatora/regulatora napięcia itd. to znaczy że trzeba go wymienić ,bo jeszcze nie raz nas zaskoczy w najmniej odpowiedniej sytuacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1871-akumulator/page/6/#findComment-304266 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 Dal mnaie to wogule jest dziwne ze jakis specjalny prostownik musi byc do tych akumulatorow centry. A jak wsadzamy do samochodu to nie jest wymagany "specjalny regulator ladowania" w samym samochodzie?? Dziwne to jest. Jesli ktos sie tak mocno boi to niech sobie kupi regulator od altka i wykozysta go podlaczajac go odpowiednio miedzy prostownikiem a ładowanuym aku. Poprostu prostownik by robil za alternator. Myle sie? Jako elektronik raczej nie sadze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1871-akumulator/page/6/#findComment-304259 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 16 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2007 ja miałem malutki aku ale był ok miał chyba 36 Ah. działał spoko 3 lata od momentu sprowadzenia auta z niemiec. ale jak kupiłem mocniejsze radio niz to seryjne to zdarzało sie ze podczas np. sprzatania auta jak słuchałem radia kilka godzin to sie wyładowywał. radio grało ale po przekreceniu kluczyka gasły kontrolki. rozładowałem go tak kilka/kilkanascie razy i szlag go trafił. nawet jak go nałądowałem prostownikiem to nastepnego dnia rano był problem. jak wsiadłem i od razu przekreciłem kluczyk to jeszcze odpalił. ale jak chwilke postałna awaryjnych albo jak chociaż na 30 sek wlaczyłem radio czy swiatła to nawet nie zakrecił. gdybym go nie rozładowywał to pewnie by smigał do dzis. a alternator łąduje aku bez wzgledu na obciazenie. po odpaleniu utrzymuje nap 14.5V jak właczysz jakies odbiorniki to dalej jest takie napiecie ładowania tyle ze alt daje wiekszy prad. wiekszy o tyle ile potrzebuja te dodatkowe odbiorniki. chodzi o to zeby alternator miałczas aby uzupełnic ubytek energii ktory pobrał np. rozrusznik czy świece żarowe.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1871-akumulator/page/6/#findComment-304257 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość arty Opublikowano 19 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2007 Jak obiecałem podziele sie odpowiedzia jaką otrzymałem od experta centry- pozwole sobie zacytowac : "O stanie naładowania akumulatora informuje między innymi napięcie spoczynkowe. Jeżeli napięcie spoczynkowe ma wartość powyżej 12,55 V to akumulatora nie potrzeba ładować. W przypadku ładowania akumulatorów szczelnie zamkniętych należy posługiwać się prostownikiem ze stabilizacją napięcia ładowania, które powinno wynosić 14,0 - 14,4 V. Uważam, że przejazdy, jakie wykonuje samochód powinny wystarczyć na doładowanie akumulatora" Dodam ze przejazdy to przewaznie odcinki 5 km - ok 5- 10 min jazdy W takim razie dam sobie spokój z ładowaniem, przy najblizszej okazj iwezme jedynie mierni ki sprawdze jakie jest napiecie na akumulatorze. Czasem jeszcze przejade sie gdzies dalej i mam nadzieje ze wszystko bedzie OK bez potrzeby doładowywania. Pozdrawiam.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1871-akumulator/page/6/#findComment-303777 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Grudnia 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2007 witam mam takie pytanie, nie bede zakladal nowego tematu chce kupic akumulator w markecie Wiadomo bo tanszy, jak go sprawdzic czy jest dobry czy miernikiem moge go pomierzyc ? i druga rzecz , zalozmy ze kupie go czy moge go naladowac w domu czy odrazu wsadzic do samochodu ? czy takie naladowanie , podladowanie bo nie wiadomo ile stal przeciez w sklepie moze mu zaszkodzic ? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/1871-akumulator/page/6/#findComment-298322 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.