Gość infusio Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Słowo wstępu Dzien dobry idzie wiosna przynajmniej tak mowi kalendarz wiec chciałbym troszke sie pobawic temat ciągnie sie jak niewiem co i umarł w zeszłym roku na wiosne wiece chciałbym zapytac raz jeszcze. Być może ktoś miał z czyms takim do czynienia bądź ma wiedze co i jak zresztą wszystkie odpowiedzi będą bardzo mile widziane Posiadam Asterke 2.0DTI 101 KM 2000r sierpień. Pytanie nr 1. Ostatnio wpasła mi w oko firma zajmująca sie "produkcja" na zyczenie intercoolerów czy wymiana na wiekszy bardziej wydajniejszy da wiekszą moc ?? Jeśli tak to w jakim zakresie 2% a moze wiecej ?? Czy nie przeciąze turbiny ?? a może przepływomierz + komp bedą źle dobierały mieszanke?? Czy muszę inderowac ECU pozmianie IC .. Pytanie nr 2. Czy moge jezdzic bezpiecznie ( dystans okolo 50 km ) bez IC ?? Chciałbym go wymontować i wsadzic do ultrapłuczki na kilka godzinek aby konkretnie wymyc lecz niestety wpierw musze dojechac do pracy i wrócic do domu. Pytanie nr 3. Czy jeśli ( odpukać w niemalowane ) padnie moje 2.0 to moge wsadzic tam jakies oplowskie 2.2 DTI ?? Jeśli tak co jeszcze muszę wtedy zmienic czy skrzynia w 2.2 DTI jest inna ?? Pytanie nr 4. Jeśli wieksza tubina to jaka?? I ponownie czy poza tym elementem należy wymienić coś jeszcze?? Z mojej pobierznej kalkulacji wynika ze jeżeli można bez wiekszych problemów wsadzic 2.2 DTI to chip jest średnio opłacalny ponieważ: Koszt chipa to okolo 2.000 zł różnie piszą różnie mowią przyrost to ~25 KM ( bezpiecznie ) Koszt silnika 2.2 DTI 3 tys zł z osprzętem i mamy fabrycznie 125 KM ( zawsze można kiedys zwiekszyc chipem do ~ 145 KM Dodatkowy koszt to okolo 1.000 zł za przekładke No i można sprzedać moje 2.0 DTI za 2.000 zł. Więc operacja kosztuje nas w sumie i tak okolo 2. tys zł a mamy seryjne 125 KM i dalsze możliwości rozwoju....   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 infusio, Pokaz mi taki silnik w tej cenie bo nie uwierzę. Pompa do 2.2 jest inna i kosztuje duzo wiecej jak to co podales. Kto by sie bawil z regeneracja pompy za 2500 do 2.0 skoro caly silnik 2 tys kosztuje. Chyba z dzika spadles. 2.2 ma niestety sporo roznic w okablowaniu i sterowaniu. Potrzebne jest w zsadzie wszytsko bo inna jest skrzynia, ECU, okablowanie. Jeszcze oddam ze te +25 KM w 2.0DTI to jest max. Ile jeszcze razy bede pisal ze moc nie bierze sie z wiekszego IC czy nawet turbiny tylko z podlania. W tych silnikach niewyrabia sie pompa oraz wtryski.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-185081 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość infusio Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 infusio Jeszcze oddam ze te +25 KM w 2.0DTI to jest max. Ile jeszcze razy bede pisal ze moc nie bierze sie z wiekszego IC czy nawet turbiny tylko z podlania. W tych silnikach niewyrabia sie pompa oraz wtryski. I własnie takiej odpowiedzi oczekiwałe po forum ciagle krązą jakies historie i niepewności dotyczące wiekszej turbiny i innego bardziej wydajnego IC wiec chciałem uslyszec fachową opinie na ten temat Pytanie czy bez IC moge dojechac do pracy i spowrotem ?? czy ECU nie bedzie głupiał ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-185068 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Pytanie czy bez IC moge dojechac do pracy i spowrotem ?? czy ECU nie bedzie głupiał ?? Ale bedzie podlaczony kolektor z turbina( pominiecie CI)?? W takiej konfiguracji ECU nie bedzie swirowac.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-185011 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 Słowo wstępu Dzien dobry idzie wiosna przynajmniej tak mowi kalendarz wiec chciałbym troszke sie pobawic temat ciągnie sie jak niewiem co i umarł w zeszłym roku na wiosne wiece chciałbym zapytac raz jeszcze. Być może ktoś miał z czyms takim do czynienia bądź ma wiedze co i jak zresztą wszystkie odpowiedzi będą bardzo mile widziane Posiadam Asterke 2.0DTI 101 KM 2000r sierpień. Pytanie nr 1. Ostatnio wpasła mi w oko firma zajmująca sie "produkcja" na zyczenie intercoolerów czy wymiana na wiekszy bardziej wydajniejszy da wiekszą moc ?? Jeśli tak to w jakim zakresie 2% a moze wiecej ?? Czy nie przeciąze turbiny ?? a może przepływomierz + komp bedą źle dobierały mieszanke?? Czy muszę inderowac ECU pozmianie IC .. Pytanie nr 2. Czy moge jezdzic bezpiecznie ( dystans okolo 50 km ) bez IC ?? Chciałbym go wymontować i wsadzic do ultrapłuczki na kilka godzinek aby konkretnie wymyc lecz niestety wpierw musze dojechac do pracy i wrócic do domu. Pytanie nr 3. Czy jeśli ( odpukać w niemalowane ) padnie moje 2.0 to moge wsadzic tam jakies oplowskie 2.2 DTI ?? Jeśli tak co jeszcze muszę wtedy zmienic czy skrzynia w 2.2 DTI jest inna ?? Pytanie nr 4. Jeśli wieksza tubina to jaka?? I ponownie czy poza tym elementem należy wymienić coś jeszcze?? Z mojej pobierznej kalkulacji wynika ze jeżeli można bez wiekszych problemów wsadzic 2.2 DTI to chip jest średnio opłacalny ponieważ: Koszt chipa to okolo 2.000 zł różnie piszą różnie mowią przyrost to ~25 KM ( bezpiecznie ) Koszt silnika 2.2 DTI 3 tys zł z osprzętem i mamy fabrycznie 125 KM ( zawsze można kiedys zwiekszyc chipem do ~ 145 KM Dodatkowy koszt to okolo 1.000 zł za przekładke No i można sprzedać moje 2.0 DTI za 2.000 zł. Więc operacja kosztuje nas w sumie i tak okolo 2. tys zł a mamy seryjne 125 KM i dalsze możliwości rozwoju.... Dodam tylko, że jak się poszuka albo zapisze na jakieś grupowe chipowanie to można zrobić za 1000zł a nawet mniej-jakiś czas temu była grupówka z forum golfa - po 900zł chipowanie u Rogallottiego w wawie. A z silnikiem 2.2 DTi to jest tak że niektóre z nich są niechipowalne -z tego co pamiętam to zależało właśnie od rodzaju pompy.Niektórym się dawało zwiększyć dawkę inne były zblokowane. Więc może być tak że zalożysz to swoje 2.2 i pupa 125KM i nic więcej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-184857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Dodam tylko, że jak się poszuka albo zapisze na jakieś grupowe chipowanie to można zrobić za 1000zł a nawet mniej-jakiś czas temu była grupówka z forum golfa - po 900zł chipowanie u Rogallottiego w wawie. A z silnikiem 2.2 DTi to jest tak że niektóre z nich są niechipowalne -z tego co pamiętam to zależało właśnie od rodzaju pompy.Niektórym się dawało zwiększyć dawkę inne były zblokowane. Więc może być tak że zalożysz to swoje 2.2 i pupa 125KM i nic więcej. Caly czas jest u Mr Motors (Rogall) chipowanie. Mialo byc tylko vagow ale nawet sie pojawili chetnie z BMW wiec i oplea by dłubnał. Wrunek jest jeden silnik musi byc sprawny a to bedzie sprawdzane przed wgraniem programu. Z tego co wiem to wszystkie 2.2DTR w astrzeG nie dawaly sie chipowac- te niektore ( i to tylko nieliczne ) montowane w viki można chipowac a tak to pozostaje box.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-184737 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Infusio - bez obrazy ale najtaniej będzie sprzedać Twoją furę i kupić 2,2 DTI   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-184560 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość infusio Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Hehehe Mariusz wiem ale jak przesiadałem sie z Cintka 700 z max 23 konikami ( reszta została w stajni juz dawno ) to 100 to była rakieta a teraz torszke juz brakuje . Hehehe apetyt rośnie w miare jedzenia. Jeżeli ktoś pisałby słyszałby cos o grupówce to można mnie dopisac chetnie sie podepne wtedy i dojazd niestanowi dlamnie problemu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-184524 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Kurcze - mam taki sam silnik i jestem najszybszym (nie tylko dieslem) w okolicy - mi niczego nie brakuje - jak motorek się zagrzeje to Może u Ciebie z kondycją dieselka coś nie tak   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-184488 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość infusio Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Heheh o kondycje silniczka nie martwie sie bo naprawde nic mu nie dolega. Pomykając po mojej wioseczce z Golfem V TDI - 110 golfik został z tylu długość samochodu ( kierowca nieznany a to ma kolosalne znaczenie ). Passat TDI kombi 150 KM oczywiście odchodzi lecz bez rewelacji jak na 50 KM wiecej na moją korzysc oczywiście waga autka . Diselki 100KM raczej nie mają szans wie albo poprzedni właściciel juz mi podłubał chipa ?? albo mam udaną wersje . Dlatego zastanawiam sie nad hamownia i ewentualnym dodatkowym chipem. Chetnie tez wybrałbym sie na 1:1 z takim samym samochodzikiem tzn ten sam modelik..... Jestem zadowolonym posiadaczem Astry G i dlatego zamiana na VW narazie mnie nie interesuje Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-184478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.