Skocz do zawartości

SWAP 2.0 DTI na 2.2 DTI


Rekomendowane odpowiedzi

Słowo wstępu :D

Dzien dobry idzie wiosna przynajmniej tak mowi kalendarz ;-) wiec chciałbym troszke sie pobawic temat ciągnie sie jak niewiem co i umarł w zeszłym roku na wiosne wiece chciałbym zapytac raz jeszcze. Być może ktoś miał z czyms takim do czynienia bądź ma wiedze co i jak zresztą wszystkie odpowiedzi będą bardzo mile widziane

 

Posiadam Asterke 2.0DTI 101 KM 2000r sierpień.

 

 

Pytanie nr 1.

Ostatnio wpasła mi w oko firma zajmująca sie "produkcja" na zyczenie intercoolerów czy wymiana na wiekszy bardziej wydajniejszy da wiekszą moc ?? Jeśli tak to w jakim zakresie 2% a moze wiecej ?? Czy nie przeciąze turbiny ?? a może przepływomierz + komp bedą źle dobierały mieszanke?? Czy muszę inderowac ECU pozmianie IC ..

 

Pytanie nr 2.

Czy moge jezdzic bezpiecznie ( dystans okolo 50 km ) bez IC ?? Chciałbym go wymontować i wsadzic do ultrapłuczki na kilka godzinek aby konkretnie wymyc lecz niestety wpierw musze dojechac do pracy i wrócic do domu.

 

Pytanie nr 3.

Czy jeśli ( odpukać w niemalowane ) padnie moje 2.0 to moge wsadzic tam jakies oplowskie 2.2 DTI ?? Jeśli tak co jeszcze muszę wtedy zmienic czy skrzynia w 2.2 DTI jest inna ??

 

Pytanie nr 4.

Jeśli wieksza tubina to jaka?? I ponownie czy poza tym elementem należy wymienić coś jeszcze??

 

Z mojej pobierznej kalkulacji wynika ze jeżeli można bez wiekszych problemów wsadzic 2.2 DTI to chip jest średnio opłacalny ponieważ:

 

Koszt chipa to okolo 2.000 zł różnie piszą różnie mowią przyrost to ~25 KM ( bezpiecznie )

 

Koszt silnika 2.2 DTI 3 tys zł z osprzętem i mamy fabrycznie 125 KM ( zawsze można kiedys zwiekszyc chipem do ~ 145 KM

 

 

Dodatkowy koszt to okolo 1.000 zł za przekładke

 

No i można sprzedać moje 2.0 DTI za 2.000 zł.

 

Więc operacja kosztuje nas w sumie i tak okolo 2. tys zł a mamy seryjne 125 KM i dalsze możliwości rozwoju....

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/
Udostępnij na innych stronach

infusio, Pokaz mi taki silnik w tej cenie bo nie uwierzę. Pompa do 2.2 jest inna i kosztuje duzo wiecej jak to co podales. Kto by sie bawil z regeneracja pompy za 2500 do 2.0 skoro caly silnik 2 tys kosztuje. Chyba z dzika spadles. 2.2 ma niestety sporo roznic w okablowaniu i sterowaniu. Potrzebne jest w zsadzie wszytsko bo inna jest skrzynia, ECU, okablowanie.

Jeszcze oddam ze te +25 KM w 2.0DTI to jest max. Ile jeszcze razy bede pisal ze moc nie bierze sie z wiekszego IC czy nawet turbiny tylko z podlania. W tych silnikach niewyrabia sie pompa oraz wtryski.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-185081
Udostępnij na innych stronach

infusio

Jeszcze oddam ze te +25 KM w 2.0DTI to jest max. Ile jeszcze razy bede pisal ze moc nie bierze sie z wiekszego IC czy nawet turbiny tylko z podlania. W tych silnikach niewyrabia sie pompa oraz wtryski.

I własnie takiej odpowiedzi oczekiwałe :D po forum ciagle krązą jakies historie i niepewności dotyczące wiekszej turbiny i innego bardziej wydajnego IC wiec chciałem uslyszec fachową opinie na ten temat

 

Pytanie czy bez IC moge dojechac do pracy i spowrotem ?? czy ECU nie bedzie głupiał ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-185068
Udostępnij na innych stronach

Pytanie czy bez IC moge dojechac do pracy i spowrotem ?? czy ECU nie bedzie głupiał ??

Ale bedzie podlaczony kolektor z turbina( pominiecie CI)?? W takiej konfiguracji ECU nie bedzie swirowac.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-185011
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Słowo wstępu ;)

Dzien dobry idzie wiosna przynajmniej tak mowi kalendarz :) wiec chciałbym troszke sie pobawic temat ciągnie sie jak niewiem co i umarł w zeszłym roku na wiosne wiece chciałbym zapytac raz jeszcze. Być może ktoś miał z czyms takim do czynienia bądź ma wiedze co i jak zresztą wszystkie odpowiedzi będą bardzo mile widziane

 

Posiadam Asterke 2.0DTI 101 KM 2000r sierpień.

 

 

Pytanie nr 1.

Ostatnio wpasła mi w oko firma zajmująca sie "produkcja" na zyczenie intercoolerów czy wymiana na wiekszy bardziej wydajniejszy da wiekszą moc ?? Jeśli tak to w jakim zakresie 2% a moze wiecej ?? Czy nie przeciąze turbiny ?? a może przepływomierz + komp bedą źle dobierały mieszanke?? Czy muszę inderowac ECU pozmianie IC ..

 

Pytanie nr 2.

Czy moge jezdzic bezpiecznie ( dystans okolo 50 km ) bez IC ?? Chciałbym go wymontować i wsadzic do ultrapłuczki na kilka godzinek aby konkretnie wymyc lecz niestety wpierw musze dojechac do pracy i wrócic do domu.

 

Pytanie nr 3.

Czy jeśli ( odpukać w niemalowane ) padnie moje 2.0 to moge wsadzic tam jakies oplowskie 2.2 DTI ?? Jeśli tak co jeszcze muszę wtedy zmienic czy skrzynia w 2.2 DTI jest inna ??

 

Pytanie nr 4.

Jeśli wieksza tubina to jaka?? I ponownie czy poza tym elementem należy wymienić coś jeszcze??

 

Z mojej pobierznej kalkulacji wynika ze jeżeli można bez wiekszych problemów wsadzic 2.2 DTI to chip jest średnio opłacalny ponieważ:

 

Koszt chipa to okolo 2.000 zł różnie piszą różnie mowią przyrost to ~25 KM ( bezpiecznie )

 

Koszt silnika 2.2 DTI 3 tys zł z osprzętem i mamy fabrycznie 125 KM ( zawsze można kiedys zwiekszyc chipem do ~ 145 KM

 

 

Dodatkowy koszt to okolo 1.000 zł za przekładke

 

No i można sprzedać moje 2.0 DTI za 2.000 zł.

 

Więc operacja kosztuje nas w sumie i tak okolo 2. tys zł a mamy seryjne 125 KM i dalsze możliwości rozwoju....

Dodam tylko, że jak się poszuka albo zapisze na jakieś grupowe chipowanie to można zrobić za 1000zł a nawet mniej-jakiś czas temu była grupówka z forum golfa - po 900zł chipowanie u Rogallottiego w wawie. A z silnikiem 2.2 DTi to jest tak że niektóre z nich są niechipowalne -z tego co pamiętam to zależało właśnie od rodzaju pompy.Niektórym się dawało zwiększyć dawkę inne były zblokowane. Więc może być tak że zalożysz to swoje 2.2 i pupa 125KM i nic więcej.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-184857
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, że jak się poszuka albo zapisze na jakieś grupowe chipowanie to można zrobić za 1000zł a nawet mniej-jakiś czas temu była grupówka z forum golfa - po 900zł chipowanie u Rogallottiego w wawie. A z silnikiem 2.2 DTi to jest tak że niektóre z nich są niechipowalne -z tego co pamiętam to zależało właśnie od rodzaju pompy.Niektórym się dawało zwiększyć dawkę inne były zblokowane. Więc może być tak że zalożysz to swoje 2.2 i pupa 125KM i nic więcej.

Caly czas jest u Mr Motors (Rogall) chipowanie. Mialo byc tylko vagow ale nawet sie pojawili chetnie z BMW wiec i oplea by dłubnał. Wrunek jest jeden silnik musi byc sprawny a to bedzie sprawdzane przed wgraniem programu.

Z tego co wiem to wszystkie 2.2DTR w astrzeG nie dawaly sie chipowac- te niektore ( i to tylko nieliczne ) montowane w viki można chipowac a tak to pozostaje box.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-184737
Udostępnij na innych stronach

Hehehe Mariusz wiem :beer: ale jak przesiadałem sie z Cintka 700 z max 23 konikami ( reszta została w stajni juz dawno ) to 100 to była rakieta a teraz torszke juz brakuje . Hehehe apetyt rośnie w miare jedzenia. Jeżeli ktoś pisałby słyszałby cos o grupówce to można mnie dopisac chetnie sie podepne wtedy i dojazd niestanowi dlamnie problemu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-184524
Udostępnij na innych stronach

Gość Mariusz_760301

Kurcze - mam taki sam silnik i jestem najszybszym (nie tylko dieslem) w okolicy - mi niczego nie brakuje - jak motorek się zagrzeje to :):):):urodziny::urodziny:

Może u Ciebie z kondycją dieselka coś nie tak :urodziny:

:urodziny:

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-184488
Udostępnij na innych stronach

Heheh o kondycje silniczka nie martwie sie bo naprawde nic mu nie dolega.

Pomykając po mojej wioseczce :) z Golfem V TDI - 110 golfik został z tylu długość samochodu ( kierowca nieznany a to ma kolosalne znaczenie ). Passat TDI kombi 150 KM oczywiście odchodzi lecz bez rewelacji jak na 50 KM wiecej na moją korzysc oczywiście waga autka . Diselki 100KM raczej nie mają szans wie albo poprzedni właściciel juz mi podłubał chipa ?? albo mam udaną wersje :). Dlatego zastanawiam sie nad hamownia i ewentualnym dodatkowym chipem. Chetnie tez wybrałbym sie na 1:1 z takim samym samochodzikiem tzn ten sam modelik..... Jestem zadowolonym posiadaczem Astry G i dlatego zamiana na VW narazie mnie nie interesuje :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18785-swap-20-dti-na-22-dti/#findComment-184478
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności