Skocz do zawartości

Biały dym zrury i szarpanie po dłuższym postoju.


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam mam problem mianowicie po dłuższym postoju moja astra 20 di 16v po zapaleniu puszcza strasznego dyma z rury wydechowej i zaczyna szarpać silnikiem ok 5 sekund.Mam jeszcze jeden problem a mianowcie w temperaturze ujemnej pali mi lepiej niz w dodatniej.Podłonczyłem u mechanika pod kompa tech2 i nic nie wykazało świece ok,więc nie wiem co to może być.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/18865-bia%C5%82y-dym-zrury-i-szarpanie-po-d%C5%82u%C5%BCszym-postoju/
Udostępnij na innych stronach

Czy astra to to samo, co agila?

Przenoszę.

 

Gość Sławek47

Witam mam problem mianowicie po dłuższym postoju moja astra 20 di 16v po zapaleniu puszcza strasznego dyma z rury wydechowej i zaczyna szarpać silnikiem ok 5 sekund.Mam jeszcze jeden problem a mianowcie w temperaturze ujemnej pali mi lepiej niz w dodatniej.Podłonczyłem u mechanika pod kompa tech2 i nic nie wykazało świece ok,więc nie wiem co to może być.

Ten i dym i "szarpanie" jak to nazwałeś są prawdopodobnie ściśle ze sobą powiązane, a przyczyna obu jest jedna - zapowietrzanie się układu paliwowego.

Temat rzeka, było na forum o tym mnóstwo razy więc wystarczy chwilę poszukać żeby wiedzieć co trzeba w takiej sytuacji robić.

Co do problemu z porannym odpalaniem to też wiele razy temat wałkowany, wiele osób w tych silnikach tak ma że tuż powyżej temp. grzania świec czyli nieco ponad 0st. silnik ciężko odpala, a najłatwiejszy i chyba najszybszy sposób na zniwelowanie tego to aktualizacja softu w ASO tak żeby wcześniej zaczynał grzać świece.

Ale to jest tylko złagodzenie objawów, a nie usunięcie usterki i z reguły poprawa jest tymczasowa, a po pewnym czasie zaczyna się to samo.

 

Jednak zanim zaczniesz się za to brać najpierw uporaj się z zapowietrzaniem bo to jest podstawa w dieslu i też ma duży wpływ na odpalanie.

 

Gość Anonymous

Nie sądzę że by to był zapowietrzony układ paliwowy ,gdyż tak jak pisalem wczesniej przy nagrzaniu świec zapala od razu a i tak puszcza strasznego białego dyma i jak już pojeżdze to później na ciepłym silniku też odpala ok i już bez dymu.Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale czasami na zimny czuję z auta tak jakby rope.Ale powiedzmy że zacznę od tego zapowietrzenia wymienie filtr paliwa i wtedy zobacze,chociaż już raz czy dwa razy wymieniano mi filtr paliwqa i dalej to samo czyżby mechanik nie zauważył że układ jest zapowietrzony?

 

Gość Anonymous

a czy przyczyną mogą to być lejące wtryski?

 

[ Dodano: Sob Mar 28, 2009 18:04 ]

Układ paliwowy nie jest zapowietrzony ,gdyż dzisiaj go sprawdziłem więc nie wiem dlaczego rano tak dymi i szarpie go og 3-5 sec.

 

  • 10 miesięcy temu...

Miałem ten sam problem na minusie przy okolo -5 - 8 lepiej odpalał niz przy temp. +2 powodem były uszczelki pod trawersami podczas lekiego mrozu uszczelka trwardniała i dlatego takie rzeczy sie działy a jak jet kolo 0 +1 jest wieksza wilgoć i dlatego tak sie działo bynajmniej u mnie tak było i teraz jest git. Zepsuć sie nie zepsuje nic tylko poprostu to wkurza.

Pozdrawiam.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności