Gość Anonymous Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Witam mam problem mianowicie po dłuższym postoju moja astra 20 di 16v po zapaleniu puszcza strasznego dyma z rury wydechowej i zaczyna szarpać silnikiem ok 5 sekund.Mam jeszcze jeden problem a mianowcie w temperaturze ujemnej pali mi lepiej niz w dodatniej.Podłonczyłem u mechanika pod kompa tech2 i nic nie wykazało świece ok,więc nie wiem co to może być.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18865-bia%C5%82y-dym-zrury-i-szarpanie-po-d%C5%82u%C5%BCszym-postoju/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ja37 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Czy astra to to samo, co agila? Przenoszę.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18865-bia%C5%82y-dym-zrury-i-szarpanie-po-d%C5%82u%C5%BCszym-postoju/#findComment-183986 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek47 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Witam mam problem mianowicie po dłuższym postoju moja astra 20 di 16v po zapaleniu puszcza strasznego dyma z rury wydechowej i zaczyna szarpać silnikiem ok 5 sekund.Mam jeszcze jeden problem a mianowcie w temperaturze ujemnej pali mi lepiej niz w dodatniej.Podłonczyłem u mechanika pod kompa tech2 i nic nie wykazało świece ok,więc nie wiem co to może być.Ten i dym i "szarpanie" jak to nazwałeś są prawdopodobnie ściśle ze sobą powiązane, a przyczyna obu jest jedna - zapowietrzanie się układu paliwowego.Temat rzeka, było na forum o tym mnóstwo razy więc wystarczy chwilę poszukać żeby wiedzieć co trzeba w takiej sytuacji robić. Co do problemu z porannym odpalaniem to też wiele razy temat wałkowany, wiele osób w tych silnikach tak ma że tuż powyżej temp. grzania świec czyli nieco ponad 0st. silnik ciężko odpala, a najłatwiejszy i chyba najszybszy sposób na zniwelowanie tego to aktualizacja softu w ASO tak żeby wcześniej zaczynał grzać świece. Ale to jest tylko złagodzenie objawów, a nie usunięcie usterki i z reguły poprawa jest tymczasowa, a po pewnym czasie zaczyna się to samo. Jednak zanim zaczniesz się za to brać najpierw uporaj się z zapowietrzaniem bo to jest podstawa w dieslu i też ma duży wpływ na odpalanie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18865-bia%C5%82y-dym-zrury-i-szarpanie-po-d%C5%82u%C5%BCszym-postoju/#findComment-183965 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Nie sądzę że by to był zapowietrzony układ paliwowy ,gdyż tak jak pisalem wczesniej przy nagrzaniu świec zapala od razu a i tak puszcza strasznego białego dyma i jak już pojeżdze to później na ciepłym silniku też odpala ok i już bez dymu.Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale czasami na zimny czuję z auta tak jakby rope.Ale powiedzmy że zacznę od tego zapowietrzenia wymienie filtr paliwa i wtedy zobacze,chociaż już raz czy dwa razy wymieniano mi filtr paliwqa i dalej to samo czyżby mechanik nie zauważył że układ jest zapowietrzony?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18865-bia%C5%82y-dym-zrury-i-szarpanie-po-d%C5%82u%C5%BCszym-postoju/#findComment-183952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Sławek47 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Najlepiej to odkręć obudowę i sprawdź czy wkład filtra jest zalany do pełna.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18865-bia%C5%82y-dym-zrury-i-szarpanie-po-d%C5%82u%C5%BCszym-postoju/#findComment-183822 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 a czy przyczyną mogą to być lejące wtryski? [ Dodano: Sob Mar 28, 2009 18:04 ] Układ paliwowy nie jest zapowietrzony ,gdyż dzisiaj go sprawdziłem więc nie wiem dlaczego rano tak dymi i szarpie go og 3-5 sec.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18865-bia%C5%82y-dym-zrury-i-szarpanie-po-d%C5%82u%C5%BCszym-postoju/#findComment-183754 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 hej znależliście rozwiązanie tego problemu?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18865-bia%C5%82y-dym-zrury-i-szarpanie-po-d%C5%82u%C5%BCszym-postoju/#findComment-106820 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kgorka Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 mam dokladnie to samo i nie wiem jak z tym se poradzic juz.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18865-bia%C5%82y-dym-zrury-i-szarpanie-po-d%C5%82u%C5%BCszym-postoju/#findComment-106801 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Przecież to na niepalącą jedną świece wygląda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18865-bia%C5%82y-dym-zrury-i-szarpanie-po-d%C5%82u%C5%BCszym-postoju/#findComment-106758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ramzes82 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Miałem ten sam problem na minusie przy okolo -5 - 8 lepiej odpalał niz przy temp. +2 powodem były uszczelki pod trawersami podczas lekiego mrozu uszczelka trwardniała i dlatego takie rzeczy sie działy a jak jet kolo 0 +1 jest wieksza wilgoć i dlatego tak sie działo bynajmniej u mnie tak było i teraz jest git. Zepsuć sie nie zepsuje nic tylko poprostu to wkurza. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/18865-bia%C5%82y-dym-zrury-i-szarpanie-po-d%C5%82u%C5%BCszym-postoju/#findComment-106750 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.